Cześć. Mam problem z ciągłym wypalaniem DPF i nie mogę sobie z tym poradzić.
Rzeczy które zostały już zrobione:
- filtr DPF był myty
- sprawdzone wtryski
- myta chłodnica EGR
- wymieniony EGR
- wymieniony czujnik różnicy ciśnień
- wymieniona sonda lambda
- filtr od czasu mycia wypalamy przez VCDS 3 razy
- VCDS nie pokazuje żadnych błędów
Powyższe działania nie przyniosły skutku, jedynie co to po wypaleniu DPF przez tydzień był spokój. Głównym objawem są obroty na biegu jałowym na poziomie 850 obr. A powinny być na 693 obr./min. Ma ktos może pomysł co może być przyczyna takiego zachowania, bo Mi już ręce opadły i brakuje mi już pomysłów i pieniędzy na dalsza diagnostykę.
Z góry dziękuje za ewentualna pomoc.
Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: LKR
Re: Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF
Możesz mieć uszkodzony czujnik temperatury spalin, a to stało się po myciu filtra czy już po?
Jak czujnik zaniża to auto próbuje dogrzać filtr dla lepszej sprawności i podnosi obroty.
Jak czujnik zaniża to auto próbuje dogrzać filtr dla lepszej sprawności i podnosi obroty.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF
Wrzuć screeny z grup 102 i 104. Najpierw od razu po odpaleniu, a potem po jeździe, aby silnik był rozgrzany. Zobaczymy czy wszystko jest w porządku. Jeśli będzie, to sterownik silnika będzie do wymiany.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lis 2022, 16:33
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Twardogóra
Re: Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF
Marian
Czujnik był zamontowany nowy (używany), po myciu DPF bo nie udało się wykręcić tego co był zamontowany przed myciem. Ale przed myciem objawy były takie same.
Dodano po 2 minutach 30 sekundach:
Mat
Niestety nie mam dostępu bezpośredniego do VCDS tylko u mechanika. Ja posiadam tylko ten z DEPHI. Jak tylko pojawię się u mechanika to zrobię te logi.
Czujnik był zamontowany nowy (używany), po myciu DPF bo nie udało się wykręcić tego co był zamontowany przed myciem. Ale przed myciem objawy były takie same.
Dodano po 2 minutach 30 sekundach:
Mat
Niestety nie mam dostępu bezpośredniego do VCDS tylko u mechanika. Ja posiadam tylko ten z DEPHI. Jak tylko pojawię się u mechanika to zrobię te logi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 391
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF
A nie masz tak, że ci zejdzie z obrotów jak już się nagrzeje? U mnie po wyłączeniu ssania też obroty są 850 póki nie mam 70-80 stopni, i dopiero wtedy schodzi na te 700
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lis 2022, 16:33
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Twardogóra
Re: Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF
Obroty utrzymują się cały czas nawet jak się silnik zagrzeje i po długiej trasie. Raz na jakiś krótki czas zejdzie z obrotów ale to jest tylko mały epizod.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: LKR
Re: Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF
Możesz sprawdzić też napięcie ładowania.
Ciekawe czy naprawdę podnosi temp. filtra, bo może to być całkiem inna przyczyna podnoszenia obrotów, że podniesie obroty to nie musi być to związane z filtrem.
Ciekawe czy naprawdę podnosi temp. filtra, bo może to być całkiem inna przyczyna podnoszenia obrotów, że podniesie obroty to nie musi być to związane z filtrem.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 08 lis 2020, 11:00
- Imię: Hubert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łosice
Re: Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF
Sterownik silnika potrafi podnosić obroty w różnych przypadkach, włączona klima, słabe ładowanie, wypalanie dpf, niska temperatura silnika (lub uszkodzony czujnik temperatury). Mi przy zdjętym pasku osprzętu podbił obroty do 1200, w q7 2010 przy klimie włączonej na max potrafił latem utrzymywać okolice 950 obrotów na minutę.
Moje daily: Audi A6 C6 2006 2.0 TDI BRE "410k km na blacie"
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga