Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF

Silniki wysokoprężne
Keap
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2022, 16:33
Imię: Karol
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Twardogóra

Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF

Post autor: Keap » 29 gru 2022, 19:25

Cześć. Mam problem z ciągłym wypalaniem DPF i nie mogę sobie z tym poradzić.
Rzeczy które zostały już zrobione:
- filtr DPF był myty
- sprawdzone wtryski
- myta chłodnica EGR
- wymieniony EGR
- wymieniony czujnik różnicy ciśnień
- wymieniona sonda lambda
- filtr od czasu mycia wypalamy przez VCDS 3 razy
- VCDS nie pokazuje żadnych błędów
Powyższe działania nie przyniosły skutku, jedynie co to po wypaleniu DPF przez tydzień był spokój. Głównym objawem są obroty na biegu jałowym na poziomie 850 obr. A powinny być na 693 obr./min. Ma ktos może pomysł co może być przyczyna takiego zachowania, bo Mi już ręce opadły i brakuje mi już pomysłów i pieniędzy na dalsza diagnostykę.
Z góry dziękuje za ewentualna pomoc.

marian1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: LKR

Re: Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF

Post autor: marian1984 » 29 gru 2022, 20:02

Możesz mieć uszkodzony czujnik temperatury spalin, a to stało się po myciu filtra czy już po?
Jak czujnik zaniża to auto próbuje dogrzać filtr dla lepszej sprawności i podnosi obroty.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF

Post autor: mat1324 » 29 gru 2022, 20:44

Wrzuć screeny z grup 102 i 104. Najpierw od razu po odpaleniu, a potem po jeździe, aby silnik był rozgrzany. Zobaczymy czy wszystko jest w porządku. Jeśli będzie, to sterownik silnika będzie do wymiany.

Keap
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2022, 16:33
Imię: Karol
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Twardogóra

Re: Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF

Post autor: Keap » 29 gru 2022, 23:17

Marian

Czujnik był zamontowany nowy (używany), po myciu DPF bo nie udało się wykręcić tego co był zamontowany przed myciem. Ale przed myciem objawy były takie same.

Dodano po 2 minutach 30 sekundach:
Mat
Niestety nie mam dostępu bezpośredniego do VCDS tylko u mechanika. Ja posiadam tylko ten z DEPHI. Jak tylko pojawię się u mechanika to zrobię te logi.

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Rocznik: 2008
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF

Post autor: Dlugi11 » 30 gru 2022, 09:34

A nie masz tak, że ci zejdzie z obrotów jak już się nagrzeje? U mnie po wyłączeniu ssania też obroty są 850 póki nie mam 70-80 stopni, i dopiero wtedy schodzi na te 700

Keap
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2022, 16:33
Imię: Karol
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Twardogóra

Re: Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF

Post autor: Keap » 30 gru 2022, 10:50

Obroty utrzymują się cały czas nawet jak się silnik zagrzeje i po długiej trasie. Raz na jakiś krótki czas zejdzie z obrotów ale to jest tylko mały epizod.

marian1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: LKR

Re: Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF

Post autor: marian1984 » 01 sty 2023, 11:22

Możesz sprawdzić też napięcie ładowania.
Ciekawe czy naprawdę podnosi temp. filtra, bo może to być całkiem inna przyczyna podnoszenia obrotów, że podniesie obroty to nie musi być to związane z filtrem.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is

NorthWesterN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 08 lis 2020, 11:00
Imię: Hubert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łosice

Re: Audi A6 C6 2,7 tdi Quatro 190 KM, automat ciągły tryb wypalania DPF

Post autor: NorthWesterN » 01 sty 2023, 13:01

Sterownik silnika potrafi podnosić obroty w różnych przypadkach, włączona klima, słabe ładowanie, wypalanie dpf, niska temperatura silnika (lub uszkodzony czujnik temperatury). Mi przy zdjętym pasku osprzętu podbił obroty do 1200, w q7 2010 przy klimie włączonej na max potrafił latem utrzymywać okolice 950 obrotów na minutę.
Moje daily: Audi A6 C6 2006 2.0 TDI BRE "420k km na blacie"
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja