Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BSG 2.7 163 KM] Audi A6 2,7 TDI Problem z silnikiem

Silniki wysokoprężne
styl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 07 mar 2012, 18:36
Lokalizacja: Przemyśl

[ BSG 2.7 163 KM] Audi A6 2,7 TDI Problem z silnikiem

Post autor: styl » 07 mar 2012, 18:39

Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc.

Po zapaleniu silnika, rano po przejechaniu ok. 10 km silnik zaczyna przerywać i gaśnie. Po ponownym zapaleniu trochę chodzi i za jakiś czas znowu zaczyna przerywać i gaśnie.
Mruga kontrolka świec żarowych i po odczekaniu kilku minut samochód odpala i jedzie jakiś odcinek, po jakimś czasie ok. 4 km sytuacja powtarza się.

Następnie samochód jeździ bez problemów.


Wyświetlił się błąd i po wyczytaniu tego błędu, w zwykłym warsztacie usunęli ten błąd i samochód na razie jeździ, zasugerowali awarię pompy paliwa.

Proszę o pomoc.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 mar 2012, 18:48

styl, ale może coś więcej o tym błedzie? Trzeba było go dokładnie spisać... ;|

PatrasPL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 08 kwie 2012, 16:54
Lokalizacja: Torun

Post autor: PatrasPL » 10 kwie 2012, 23:09

mam ten sam problem. tylko ja na szczescie mam kolegow mechanikow ktorzy sluza rada. u mnie objawy dokladnie podobne. tylko ze dzieje sie tak w sytuacji jak auto sie rozgrzeje, postoi troche i po uruchomieniu auta pprzejezdzam 100m, zaczyna mrugac sprezynka, auto gasnie. prubuje uruchomic, auto odpala z trudem i znowu gasnie. Sprawne jest dopiero po kilku dlugich godzinach jak ostygnie. I wtedy zupelnie nie ma sprawy . pokonuje kolejny 1000km i znowu to samo. Ogolnie nie ma reguly. Stalo mi sie tak 4 razy do tej pory. Po zdiagnozowaniu bledu (przekroczona wartosc cisnienia paliwa lub za mala wartosc cisnienia paliwa) dochodzimy do wniosku ze zabrudzony zostal zawor w pompie wysokiego cisnienia common rail. Rada od mojego mechanika - jezdzic dalej, lac porzadne paliwo i uzyc uszlachetniaczy paliwa w celu proby oczyszczenia zaworu cisnienia paliwa. NArazie testuje temat. Zobaczymy...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 kwie 2012, 07:12

PatrasPL, Igo_89 miał ten sam, lub bardzo zbliżony problem, więc w razie czego można z nim o tym porozmawiać... <okok>

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 11 kwie 2012, 16:59

styl, Kolego miałem to samo :) Uwalony zawór regulacji ciśnienia oraz zawór N290 na pompie wysokiego ciśnienia :) Ogólnie ten zawór N290 sam nie występuje tylko z całą pompą. Cena pompy w ASO 6200 zł. Radzę Ci poszukać gdzieś sam zawór tak jak ja to zrobiłem koszt 500 zł.

PatrasPL, Lać dobre paliwo podstawa. Najlepsza radą będzie wyczyścić cały układ paliwowy ale ręcznie tzn rozebrać listwy wtryskowe, pompę wysokiego ciśnienia oraz wszystko inne co się da włącznie z czyszczeniem wtryskiwaczy maszynowo. Robiłem to samo u siebie i działa.

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 16 kwie 2012, 13:56

"Rada od mojego mechanika - jezdzic dalej, lac porzadne paliwo i uzyc uszlachetniaczy paliwa w celu proby oczyszczenia zaworu cisnienia paliwa. NArazie testuje temat. Zobaczymy..."

Nic to nie da na dłuższą metę. Co gorsza uszkodzisz wtryskiwacze oraz tłoki - będą się wypalać, a także gniazda zaworów mogą ulec uszkodzeniu. Chodzi tu o dawkę paliwa którą wielokrotnie wstrzykują wtryskiwacze do cylindra pod ściśle określonym ciśnieniem w przedziale czasu.

Tej awarii lepiej nie lekceważyć chociaż jest ona w początkowej fazie skoro można wykasować błąd, zawór jest brudny i do tego się przycina jedynym sensownym zastosowaniem jest jego wymiana.

Sprawdź także czujnik ciśnienia na listwie.

jakubkowalski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:11
Lokalizacja: Brignoles,Paryz,Szczecin,

Post autor: jakubkowalski » 16 kwie 2012, 19:33

Jesli chodzi o Common rail to nie radze wlewac uszlachetniaczy bo skonczy sie to uszkodzeniem i wymiana wtryskow,juz to przerabialem
Bedzie a6 c6 3.0tdi cdya 2009r
Jest opel vectra 1.9cdti 2006r
Jest renault master 2.5dci 2008r
Jest opel astra 1.9cdti 2005r
Bylo opel vectra 2.0 16v 2000r
Bylo audi a6 c5 2.5tdi ake 2003r
Bylo ford transit 2.5td 1999r
Bylo opel omega 3.0 1999r
Bylo golf 1.6 2001r

Pawson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 lip 2012, 17:11
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Pawson » 31 sie 2012, 18:31

odświeżam temat, mam analogiczną sytuację!

co prawda dziś warsztat mi diagnozuje jeszcze auto i nie do końca wiedzą co jest grane, ale po lekturze tematu na 99% wiem, że mam to samo.

Proszę ewentualnie o wskazówki gdzie znaleźć zawór bez pompy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja