Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 sty 2015, 20:29
- Imię: Hubert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pułtusk
Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
Witam. Przekopuje forum i nie mogę nic znaleźć więc opiszę swój problem. Pacjent Audi A6C6 3.0 TDi BMK. Po ostrym wciśnięciu gazu auto zaczyna przyspieszać i w okolicy 3800 obrotów nagle ją odcina, traci moc tak jak by wyłączyło turbo po puszczeniu pedału gazu i odczekaniu chwili znowu można przyspieszać do kolejnej odcinki przy obrotach zbliżających się do 4000tyś. Dzieje się tak tylko i wyłącznie na rozgrzanym do 90stopni silniku. Gdy auto jest zimne jedzie jak powinno i nic nie odcina. Rzeczy jakie już zrobiłem to: podmieniony przepływomierz, podmieniony regulator ciśnienia paliwa, podmieniony czujnik ciśnienia paliwa, podmieniony czujnik ciśnienia doładowania, zamontowany nowy nastawnik turbo,rozpinany wydech przed DPF z myślą że jest zapchany, sprawdzona geometria turbiny chodzi płynnie lekko nic się nie zacina, zregenerowane wtryskiwacze (podstawiało ją przy odpalaniu teraz to już nie występuje) . w komputerze poza błędem zawieszenia silnika prawej poduszki żaden błąd się nie pojawia. Proszę o pomoc ewentualnie sugestie co jeszcze sprawdzić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
Dużo rzeczy wymieniłeś, ale czy zrobiłeś diagnozę
Logi takie podstawowe z doładowania, ciśnienia na listwie zapełnienia DPF
Logi takie podstawowe z doładowania, ciśnienia na listwie zapełnienia DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 sty 2015, 20:29
- Imię: Hubert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pułtusk
Re: Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
co prawda nie mam vaga tylko tester SUN PDL 5600ale sprawdzałem wszystkie wartości podczas jazdy i ciśnienie paliwa pod obciążeniem wartość zadana i rzeczywista oscylują w granicach 1600bar ciśnienie doładowania rzeczywiste dochodzi do 2350 a zadane max 2300 czyli tak naprawdę wszystko w normie
Dodano po 57 sekundach:
ciśnienie na dpf też jest ok ale dla sprawdzenia wykręcałaem wydech zaraz za katem i jeździłem bez dpf, żadnej różnicy nie było
Dodano po 57 sekundach:
ciśnienie na dpf też jest ok ale dla sprawdzenia wykręcałaem wydech zaraz za katem i jeździłem bez dpf, żadnej różnicy nie było
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
Trzeba podejrzeć parametry jak się dzieją takie cuda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 sty 2015, 20:29
- Imię: Hubert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pułtusk
Re: Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
wszystkie parametry są w normie, jedyne co to ciśnienie doładowania rzeczywiste wynosi 2350 a ciśnienie zadane 2250 ale moim zdaniem mieści się to w tolerancji błędu pomiarowego
Dodano po 1 minucie 43 sekundach:
chyba że nie potrafię wyregulować nastawnika turbosprężarki, ponieważ go wymieniłem na nowy bo wszystko na niego wskazywało. Ale przesuwam nim w każdą stronę potem robię adaptację i nic się nie zmienia, dziwne jest to że odcina moc dopiero po rozgrzaniu.
Dodano po 1 minucie 43 sekundach:
chyba że nie potrafię wyregulować nastawnika turbosprężarki, ponieważ go wymieniłem na nowy bo wszystko na niego wskazywało. Ale przesuwam nim w każdą stronę potem robię adaptację i nic się nie zmienia, dziwne jest to że odcina moc dopiero po rozgrzaniu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
Może masz problem z elektryczną pompą paliwa w zbiorniku.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
Z mojej autopsji i przejściach z nastawnikiem klap-sam nie dasz rady tego ustawić.Z ręki jest bardzo ciężko.
Najlepiej,gdybyś podłączył vcdsa i sprawdził,co dzieje się z ciśnieniem paliwa,w momencie kiedy odcina moc.
Może faktycznie,coś z paliwem.A filtr paliwa wymieniałeś ?Bo takie rzeczy działy się Alfie 2,4JTD ,że odcinał moc a po chwili wracała i okazał się zapchany filtr paliwa.
Najlepiej,gdybyś podłączył vcdsa i sprawdził,co dzieje się z ciśnieniem paliwa,w momencie kiedy odcina moc.
Może faktycznie,coś z paliwem.A filtr paliwa wymieniałeś ?Bo takie rzeczy działy się Alfie 2,4JTD ,że odcinał moc a po chwili wracała i okazał się zapchany filtr paliwa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 sty 2015, 20:29
- Imię: Hubert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pułtusk
Re: Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
Filtr paliwa jest nowy mann filter założony razem z regenerowanymi wtryskiwaczami. Nastawnik wymieniałem gdyż wszystko na niego wskazywało. Niestety i na jednym i na drugim objawy są takie same. Po rozgrzaniu i ostrym bucie tnie moc. Wymieniałem już taki nastawnik w innym audi i nie było problemu z ustawieniem. Pompa w baku tez pompuje paliwo w normie. Zastanawia mnie jeszcze ecu. Może tam się coś przegrzewa. Ale nie mam drugiego ecu bez imo na podmianę.
- Abster
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
- Imię: Abster
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Re: Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
Z tego co piszesz ja nie jestem przekonany, że to nastawnik bo nastawnik pozostawiłby po sobie błąd w kompie, ( typu: 000565 - Regulacja ciśnienia doładowania P0235 - 001 - przekroczona, dolna granica regulacji czy 013128 - Sterowanie jednostki sterującej turbosprężarki 1 (J724)
P3348 - 008 - usterka elektryczna) a u Ciebie piszesz, że nie ma błędów od powietrza tak samo od paliwa. Jakby filtr był zapchany albo pompa w koszyku w baku się zasyfiła to zaraz spadłoby ciśnienie na listwie i by był błąd za niskiego ciśnienia paliwa.
Zastanawiam się jeszcze co masz na myśli pisząc "zregenerowane wtryskiwacze" może w nich tkwi problem bo tego komp już nie wykryje.
Ogólnie tylko Bosch je regeneruje, na początek sprawdź jakie masz ich numery wsadzone.
Według mnie kluczem do rozwiązania Twojej zagadki są logi dynamiczne i wtedy wyjdzie co się dzieje podczas tych "odcinek" czy brakuje paliwa czy powietrza.
P3348 - 008 - usterka elektryczna) a u Ciebie piszesz, że nie ma błędów od powietrza tak samo od paliwa. Jakby filtr był zapchany albo pompa w koszyku w baku się zasyfiła to zaraz spadłoby ciśnienie na listwie i by był błąd za niskiego ciśnienia paliwa.
Zastanawiam się jeszcze co masz na myśli pisząc "zregenerowane wtryskiwacze" może w nich tkwi problem bo tego komp już nie wykryje.
Ogólnie tylko Bosch je regeneruje, na początek sprawdź jakie masz ich numery wsadzone.
Według mnie kluczem do rozwiązania Twojej zagadki są logi dynamiczne i wtedy wyjdzie co się dzieje podczas tych "odcinek" czy brakuje paliwa czy powietrza.
Oryginalna pełna opcja S-Line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
A jakie są parametry wtrysku jak się to dzieje 
Odnośnie ciśnienia doładowania jeżeli różnica ciśnień jest powyżej 140 mbar przez 10 sek sterownik zgłasza błąd
A i tutaj nastawnikiem nie poszalejesz to nie gruszka że możesz ją skracać wydłużać.
Tutaj zostaje tylko śruba ogranicznika z ktora bym nie szalał

Odnośnie ciśnienia doładowania jeżeli różnica ciśnień jest powyżej 140 mbar przez 10 sek sterownik zgłasza błąd
A i tutaj nastawnikiem nie poszalejesz to nie gruszka że możesz ją skracać wydłużać.
Tutaj zostaje tylko śruba ogranicznika z ktora bym nie szalał
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 sty 2015, 20:29
- Imię: Hubert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pułtusk
Re: Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
wtryski zregenerowane w serwisie bosch. Nowe końcówki bo stare już lały, ustawione i zakodowane. Kody oczywiście wpisane w sterownik silnika. Przed regeneracją wtrysków też były takie objawy z tym że auto na ciepłym jak chwilę postało nie chciało odpalać podstawiało silnik przez lejące końcówki. Teraz pali idealnie chodzi też ładnie tylko te odcięcie. Już nie mam na nią siły. A jest ktoś z okolicy Pułtuska kto zrobił by te logi???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 sty 2015, 20:29
- Imię: Hubert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pułtusk
Re: Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
Panowie po wielkich wojażach auto w końcu odżyło i teraz aż chce się nim jeździć tak że temat do zamknięcia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
Co było?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
Ksawierek123 napisz co było? Może się komuś taka informacja przydać.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Audi 3.0 TDi BMK problem z mocą
A po co ma opisać ,co było
ON już problem rozwiązał.A inni niech zakładają nowy temat,jeżeli maja problem.Tak to niestety wygląda. Walka z wiatrakami. 
Witam. Przekopuje forum i nie mogę nic znaleźć więc opiszę swój problem
Od tego zaczął swojego posta.A teraz niech inni kopią forum i szukają.


Witam. Przekopuje forum i nie mogę nic znaleźć więc opiszę swój problem
Od tego zaczął swojego posta.A teraz niech inni kopią forum i szukają.