Witam.
Parę dni temu kupiłem A6 3.0 TDI (jak w opisie). Auto ma przejechane 88tyś. km (przebieg w 100% pewny) . Mam pewien problem. Mianowicie wydaje mi się że auto "produkuje" za dużo dymu z rury wydechowej, jest to biały dym, głownie ma to miejsce na zimnym silniku, jak się nagrzeje to już chyba mniej, a czasem prawie w ogóle. Także jak odpalam auto rano to przez pierwsze 5-6 sekund to trochę trzęsie silnikiem. Potem wszystko jest ok. Jak auto odpalałem później to było ok. Trzęsło tylko przy pierwszym odpaleniu rano. Poza tym auto chodzi idealnie. Wiem, już z forum (warto czasem użyć "szukajki"), że za trzęsienie autem mogą być odpowiedzialne świece, ale przy takim przebiegu? Czy ktoś może mi pomóc rozwiązać zagadkę białego dymu?
Z góry dziękuję za pomoc
Krzysiek
[ ASB 3.0 232 KM] A6 C6 3.0TDI. Za dużo białego dymu głównie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 30 kwie 2010, 00:04
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witnica/Lubuskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 30 kwie 2010, 00:04
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witnica/Lubuskie
krzysiekb0, lekkie trzęsienie silnikiem na zimnym silniku może być spowodowane wieloma czynnikami. Może to być wina np. jakiegoś padającego czujnika, przepływki, kolektora i jego elementów, problemów z kompresją... a także wspomnianych przez Ciebie cewek i świec. VCDS/VAG to podstawa w tym przypadku, bo może akurat są jakieś błedy np. wypadające zapłony na cylindrach itp.
Zbyt wiele aby diagnozować na odległość. Musisz podjechać do porządnego speca, który jest w stanie odpowiednio zdiagnozować te elementy po parametrach pracy... no i oczywiście do takiego, który zna ten silnik...
Zbyt wiele aby diagnozować na odległość. Musisz podjechać do porządnego speca, który jest w stanie odpowiednio zdiagnozować te elementy po parametrach pracy... no i oczywiście do takiego, który zna ten silnik...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 30 kwie 2010, 00:04
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witnica/Lubuskie