A6 C6 3.0 Tdi Asb [TIP+Q]
A6 C6 3.0 Tdi Asb [TIP+Q]
Witam, borykam się z błędem P2196 sygnał mieszanki zbyt bogatej.
Bląd usuwalem, co chwile powraca.
Gdzie szukac przyczyny?
Bląd usuwalem, co chwile powraca.
Gdzie szukac przyczyny?
Na twoim miejscu sprwadził bym , czy zawór EGR w pozycji wyłączonej się szczelnie zamyka (może jest mocno zasyfiony, albo nie domyka z innych przyczyn ).
Jeżeli będziesz pewny że jest zamknięty to pojeździj z odłączoną wtyczką od niego.
Na pewno wywali wtedy na desce migającą kontrolkę od świec żarowych i sterownik silnika zapisze błąd zbyt małego przepłuwu przez tenże zawór. Ale jak nie zapisze błędu o którym piszesz to będziesz miał winowajcę.
Jeżeli będziesz pewny że jest zamknięty to pojeździj z odłączoną wtyczką od niego.
Na pewno wywali wtedy na desce migającą kontrolkę od świec żarowych i sterownik silnika zapisze błąd zbyt małego przepłuwu przez tenże zawór. Ale jak nie zapisze błędu o którym piszesz to będziesz miał winowajcę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
- Imię: Mieczysław
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Sonda albo jest padnięta i przeklamuje albo cos z dawkowaniem paliwa jest nie tak (za duzo paliwa w SPAM do powietrza). Czyli moga lac wtryski, turbo puszcza olej, albo mocno utrudniony dolot powietrza. Na poczatek bloki pomiarowe na cieplym sprawdz czyli 003, 010, 011, 013, 014, 022, 023 oraz 072-077
mat1324, wrzucam cały błąd:
Znaleziono 1 błąd:
008598 - Sonda lambda 1; zespół 1
P2196 - 002 - sygnał mieszanki za bogatej
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110010
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 7
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 243798 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2016.11.16
Czas: 19:03:13
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1722 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 98.6 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Cykl pracy: 194.2 %
(bez jednostek): 1.0
(bez jednostek): 16.0
Kody gotowości: 0 0 0 0 0
[ Dodano: 2016-12-24, 12:51 ]
mat1324, mógłbyś mi powiedzieć która sondę kupić i wymienić ?
Bo chyba zaczyna się coś dziać bo ostatnio 2 razy z rzędu zapalił mi się DPF
Znaleziono 1 błąd:
008598 - Sonda lambda 1; zespół 1
P2196 - 002 - sygnał mieszanki za bogatej
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110010
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 7
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 243798 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2016.11.16
Czas: 19:03:13
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1722 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 98.6 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Cykl pracy: 194.2 %
(bez jednostek): 1.0
(bez jednostek): 16.0
Kody gotowości: 0 0 0 0 0
[ Dodano: 2016-12-24, 12:51 ]
mat1324, mógłbyś mi powiedzieć która sondę kupić i wymienić ?
Bo chyba zaczyna się coś dziać bo ostatnio 2 razy z rzędu zapalił mi się DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jak będę miał czas, to za chwilę poszukam w ETCE numeru części, a w ELSIE instrukcje wymiany.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2016, 13:07 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W Twoim aucie jest tylko jedna sonda lambda, która znajduje się przed katalizatorem wstępnym, czyli tuż za turbosprężarką. Dostęp do niej jest pod maską po zdjęciu górnej osłony. Wkręcona jest w układ wydechowy momentem 50 Nm. Wtyczkę do odpięcia znajdziesz po kablu
. Więcej w instrukcji wymiany nie ma
. Znaczy jest kilka informacji, np. jakich narzędzi użyć, ale są one dostępne tylko dla serwisu. Numer części: 059 906 262 F (wycofano 01/07/2009) → 1K0 998 262 AD. Ostatni numer jest dostępny w ASO w cenie 935 zł i jest to zestaw naprawczy. Zamiennikiem tego zestawu jest BOSCH 0 281 004 148. Na upartego możesz kupić używaną sondę, których na allegro jest pełno (wpisz tylko numer bez spacji 059906262F). Jeśli nie jest to sonda, to nie wydasz dużo kasy, a jeśli to jest ona to możesz zostawić używaną, ponieważ nie psują się one tak szybko.


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Tak, jest to sonda regulacyjna. Sondy lambda mają za zadanie pomiar zawartości tlenu w spalinach. Z jej odczytów sterownik jest w stanie w optymalny sposób regulować skład mieszanki.
Numery podane przeze mnie powyżej dotyczą dokładnie Twojego silnika.
Pytałeś się kilka postów wyżej, co lepiej kupić: oryginał czy zamiennik Boscha
. Bosch dostarcza na pierwszy montaż te sondy, więc nic innego nie dostaniesz. Po drugie, większość sond lambda (w grupie VAG) niczym się nie różni. Zauważalne różnice to długość przewodu oraz kolor wtyczki.
Numery podane przeze mnie powyżej dotyczą dokładnie Twojego silnika.
Pytałeś się kilka postów wyżej, co lepiej kupić: oryginał czy zamiennik Boscha

Niekoniecznie błąd związany z sondą zawsze oznacza jej usterkę Panowie. Bo błąd nie brzmi zwarcia do masy lub plusa tylko, źe sonda wykrywa za bogatą mieszankę czyli w SPAM do tlenu nadmierna ilość paliwa. Nie twierdze też że jest jak myślicie i sonda walnięta. Gdyby jednak była sprawna to w mojej ocenie wtryski siadają (bolączka diesli) i leją paliwo, a nie mgiełkę robią. Kopci auto? Zalecam też nie zmniejszenie użytkowania auto do minimu bo kata może taka sytuacja zaczopować.
Moja diagnoza pesymistyczna i życzę ci żeby się nie sprawdziła, ale gdyby wymiana sondy nic nie dała to zalecam szukać problemu tam gdzie opisał.
Moja diagnoza pesymistyczna i życzę ci żeby się nie sprawdziła, ale gdyby wymiana sondy nic nie dała to zalecam szukać problemu tam gdzie opisał.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
Według mnie to nie jest awaria sondy tak jak pisze wegrzyn6... No ale zobaczmy po wymianie
to że sonda daje błąd i jeszcze wprost wskazuje, że mieszanka jest za bogata to raczej zanim się kupi sondę to trzeba zrobić diagnostykę wskazań przepływomierza, korekcji wtrysków, wskazań sondy, cisnienia doładowania...

A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 

to dokładnie jakie grupy sprawdzic vcds?
Korekty wtrysków mysle że w normie bo od +0,3 do -0,7.
[ Dodano: 2016-12-28, 13:30 ]
a i bym zapomniał wtryski były w sieprniu na stole pobierczym w Boshu i były ponoć w bardzo dobrym stanie.
[ Dodano: 2016-12-28, 14:03 ]
A wiec są 2 błędy P2196 sonda lambda 1 rząd 1 sygnał mieszanki za bogatej. B
Oraz P2414 rząd 1 sonda 1 napięcie za niskie/ nieszczelność.
Takie błędy pokazuje vcds
Korekty wtrysków mysle że w normie bo od +0,3 do -0,7.
[ Dodano: 2016-12-28, 13:30 ]
a i bym zapomniał wtryski były w sieprniu na stole pobierczym w Boshu i były ponoć w bardzo dobrym stanie.
[ Dodano: 2016-12-28, 14:03 ]
A wiec są 2 błędy P2196 sonda lambda 1 rząd 1 sygnał mieszanki za bogatej. B
Oraz P2414 rząd 1 sonda 1 napięcie za niskie/ nieszczelność.
Takie błędy pokazuje vcds