A6 C6 2.7tdi 163km turbina nie generuje do około 2000
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 lip 2022, 18:08
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
A6 C6 2.7tdi 163km turbina nie generuje do około 2000
Witam,
Przeglądnąłem wiele tematów ale nadal nie znalazłem rozwiązania, turbina nie generuje doładowania do około 2tys obr, turbina po regeneracji, odesłana do innego speca w celu sprawdzenia, także twierdzi ze wszystko z nią ok,
Zdarza się także raz w tygodniu ze auto długo kręci rano a po odpaleniu idzie dym z wydechu, zastanawiam się nad przepustnica ale widzę po roku produkcji ze była już wymieniana, wrzucam link do filmu, czwarty bieg i gaz do oporu. Mam nadzieje że ktoś ma jakiś pomysł, dziwi mnie ze momentami brakuje 0.7bar a sterownik nie generuje żadnego błędu.
https://youtu.be/JQlsnR1D9aU
Przeglądnąłem wiele tematów ale nadal nie znalazłem rozwiązania, turbina nie generuje doładowania do około 2tys obr, turbina po regeneracji, odesłana do innego speca w celu sprawdzenia, także twierdzi ze wszystko z nią ok,
Zdarza się także raz w tygodniu ze auto długo kręci rano a po odpaleniu idzie dym z wydechu, zastanawiam się nad przepustnica ale widzę po roku produkcji ze była już wymieniana, wrzucam link do filmu, czwarty bieg i gaz do oporu. Mam nadzieje że ktoś ma jakiś pomysł, dziwi mnie ze momentami brakuje 0.7bar a sterownik nie generuje żadnego błędu.
https://youtu.be/JQlsnR1D9aU
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: A6 C6 2.7tdi 163km turbina nie generuje do około 2000
Logi proszę wstawić na odpowiednią stronę www (np. https://vaglogs.com/, https://tunezilla.com/ ) i przesłać do nich link. Zlituj się - kto będzie analizował dane z materiału video, na domiar złego przy tak "pływającym" obrazie obiektu filmowanego...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 lip 2022, 18:08
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: A6 C6 2.7tdi 163km turbina nie generuje do około 2000
Ok, postaram się zapisać logi, wiesz może jakie jeszcze warto grupy zalogować ?
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: A6 C6 2.7tdi 163km turbina nie generuje do około 2000
Wystarczą te, które logowałeś.
1200 obr/min, 3 bieg, pedał przyspieszenia w podłogę.
Problem z długim/dłuższym kręceniem rozrusznika przy uruchamianiu silnika - grupa 13 i 14. Przydadzą się też dane z grup od 72 do 77, nielogowane w czasie rzeczywistym, po prostu ich zwykły odczyt.
1200 obr/min, 3 bieg, pedał przyspieszenia w podłogę.
Problem z długim/dłuższym kręceniem rozrusznika przy uruchamianiu silnika - grupa 13 i 14. Przydadzą się też dane z grup od 72 do 77, nielogowane w czasie rzeczywistym, po prostu ich zwykły odczyt.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2023, 00:03 przez tomnik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 lip 2022, 18:08
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: A6 C6 2.7tdi 163km turbina nie generuje do około 2000
Grupa 13 i 14 logować podczas odpalania ?
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: A6 C6 2.7tdi 163km turbina nie generuje do około 2000
Jeśli Ci się uda, tak.
Jeśli nie, jak najszybciej po starcie.
Jeśli nie, jak najszybciej po starcie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 lip 2022, 18:08
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: A6 C6 2.7tdi 163km turbina nie generuje do około 2000
Logi 13 i 14 podczas uruchomienia zimnego silnika, krecil okolo 6s
https://log.tunezilla.com/s/oz1D4A81
Dodano po 4 minutach 2 sekundach:
https://m.fotosik.pl/zdjecie/01703ac5496b66f5
https://m.fotosik.pl/zdjecie/d83b9e1f18737c3e
Grupa 72-77
Dodano po 2 minutach 24 sekundach:
https://m.fotosik.pl/zdjecie/e024c570290d5d32
Korekty na ciepłym
Dodano po 58 sekundach:
Wieczorem postaram sie wrzucić logi dynamiczne
https://log.tunezilla.com/s/oz1D4A81
Dodano po 4 minutach 2 sekundach:
https://m.fotosik.pl/zdjecie/01703ac5496b66f5
https://m.fotosik.pl/zdjecie/d83b9e1f18737c3e
Grupa 72-77
Dodano po 2 minutach 24 sekundach:
https://m.fotosik.pl/zdjecie/e024c570290d5d32
Korekty na ciepłym
Dodano po 58 sekundach:
Wieczorem postaram sie wrzucić logi dynamiczne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: A6 C6 2.7tdi 163km turbina nie generuje do około 2000
Ja obstawiam że wtryski straciły swoją wydajność i z dołu nie są w stanie wygenerować odpowiedniej ilości spalin.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: A6 C6 2.7tdi 163km turbina nie generuje do około 2000
1. Log statyczny grupy 11 w trybie BS jest niepotrzebny nic nie wnoszący.
2. Przy podejrzeniu, co do niewłaściwego ciśnienia doładowania logujemy grupę 11 i 03 razem/jednocześnie.
3. Co do logu dynamicznego grupy 11, to rzeczywiście t.sprężarka wstaje zbyt ospale. W przypadku mojego auta zadane ciśnienie uzyskiwane jest przy około 2150 obr./min. I nie chcę tu powiedzieć, że jest to wzorcowe. Ale musisz wiedzieć, iż nie należy oczekiwać, że ciśnienie doładowania w SPAM do zadanego będzie uzyskiwane znacznie wcześniej/przy znacznie mniejszych obrotach. Nie widziałem nigdy danych z logowania silników 2.7/3.0, aby ciśnienie to byłoby uzyskiwane powiedzmy przy chociaż 1800 obr./min. A już między bajki należy włożyć, to żeby było osiągnięte przy 1400obr./min, jak deklarowane jest przez producenta auta w danych technicznych, jako "maksymalny moment obrotowy dostępny od 1400 do 3300 obr./min" ... Niejeden, co bardziej dociekliwy forumowicz na tym, czy innym forum, zauważył tzw, słaby dół i próbował rozwiązać ten "problem" i nie widziałem aby z pozytywnym skutkiem (mam tu na myśli znalezienie wadliwego podzespołu/podzespołów).
Jest tu pewna rzecz, którą należałoby sprawdzić (jeszcze tego nie zrobiłem) a info to pochodzi od naszego forumowego kolegi, który na Forum już się nie udziela. Mam na myśli kolegę (i mogę to śmiało napisać - utrzymujemy od czasu do czasu kontakt telefoniczny), którego materiały video możesz znaleźć na YouTube pod nickiem "Amator mechaniki" (polecam ! ), to co zrobił, do czego doszedł ze swoim C6, po działaniu "fachowców" jest godne podziwu, po raz kolejny - czapka z głowy Dawid ! Ale do rzeczy - twierdzi, że za słabym dołem stoi łuszczenie się od środka gumowych przewodów(kawałki gumy zmniejszają ich średnice) dołączonych do intercoolerów i, że jest to powszechne w tych jednostkach napędowych. Oczywiście nie przyniesie to poprawy, skutkującej zrównaniu z zadanym od 1400. Ale stwierdził poprawę dołu - mówi o tym w którymś z materiałów video. Warto sprawdzić.
Ale Twój problem leży gdzie indziej...
Można zgodzić się z Tomkiem ( gozdzik77), który wspomina o niewydajnych wtryskiwaczach, to może być przyczyną. Może ale nie musi. Na Twoim miejscu zbadałbym wtryskiwacze na dedykowanym do tego sprzęcie, zwłaszcza, że jest to przedlift, o jak się ogólnie sądzi, gorszych jakościowo wtryskiwaczach od tych z aut poliftowych i nie oszukujmy się, przeważnie większych przebiegach aut z 2005, niż tych powiedzmy o 5 lat młodszych. Dane, którymi raczy nas sterownik silnika i odczytuje w tym przypadku VCDS, nie są 100% pewne aby na ich podstawie wyciągać niepodważalne wnioski, co do stanu wtryskiwaczy. Tylko i wyłącznie badanie po za autem daje pewny i prawdziwy obraz stanu injector-ów.
4. Dane z grupy 003 nie wyglądają perfekcyjnie. Tam gdzie t.sprężarka osiąga zadane ciśnienie, przepływomierz wskazuje za małą masę przepływającego wokół niego powietrza. I tu znowu nie oczekuj, że czujnik ten powinien pokazać to zadane - prawdopodobnie nie widziałem jeszcze danych (2.7/3.0) z "przepływki' aby pokryło się zadane z aktualnym. W moim aucie (przeglądając teraz własne dane) przy osiągnięciu zadanego ciśnienia doładowania odczyt z przepływomierza, to 1092mg/str, a nie jak "niby" oczekuje program 1192. "Walczyłem" z tym, również przez naiwną wymianę przepływomierza. Z marnym skutkiem. Przepływomierz w tych silnikach podobno jest "pancerny", rzadko ulega awariom....
Jak widzisz w Twoim przypadku jest to, o ponad 200mg/str mniej od wartości oczekiwanej ( u mnie o 100 mniej - pamiętaj, że u mnie polift o 20KM i 20Nm więcej, stąd też pewnie 1192 zadane/u Ciebie 1098).
Gdybym miał rację, co do niewłaściwej masy powietrza aktualnej w Twoim aucie, nasuwają się dwa wnioski :
-nieszczelność pomiędzy przepływomierzem, a turbiną. Według mnie mało prawdopodobne - za krótki odcinek przewodu powietrznego, za mało złączy, tylko jedno przy t.sprężarce, za małe panujące ciśnienie. Aczkolwiek nie jest to niemożliwe - sprawdzić trzeba. Na marginesie : w jakim stanie filtr powietrza ?
-złe/niewiarygodne wskazania przepływomierza, czyli jego niesprawność. Nie namawiam na jego wymianę ponieważ *patrz niżej.
! Nie jestem fachowcem, mechanikiem, a amatorem troszeczkę czytającym dane i je próbującym analizować (ale to powinienem napisać na samym początku mojego wywodu )
*Kolejność w znalezieniu ewentualnego wadliwie działającego podzespołu/części silnika jest/powinna być taka :
-analiza danych, ewentualnie dostępnych
-test/badanie podzespołu, co do którego jest podejrzenie po analizie danych
-ewentualna wymiana przebadanej części/podzespołu
I jeszcze - Czy można wskazania przepływomierza (przykładowo zaniżone) łączyć z niewłaściwą/zaniżoną dawką paliwa, według logiki silników np. 1.9, co miałoby wpływ na ciśnienie gazów wylotowych, co z kolei skutkowałoby mniejszym/za małym ciśnieniem doładowania ? W przypadku tych jednostek napędowych(2,7/3.0) nie. A to dlatego, że dane z przepływomierza nie są podstawą do obliczenia tej dawki przez algorytm programu w sterowniku silnika. Podstawą są dane z sondy lambda, znajduje się przed katalizatorem. Przekazuje ona ilość tlenu zawartego w spalinach.
2. Przy podejrzeniu, co do niewłaściwego ciśnienia doładowania logujemy grupę 11 i 03 razem/jednocześnie.
3. Co do logu dynamicznego grupy 11, to rzeczywiście t.sprężarka wstaje zbyt ospale. W przypadku mojego auta zadane ciśnienie uzyskiwane jest przy około 2150 obr./min. I nie chcę tu powiedzieć, że jest to wzorcowe. Ale musisz wiedzieć, iż nie należy oczekiwać, że ciśnienie doładowania w SPAM do zadanego będzie uzyskiwane znacznie wcześniej/przy znacznie mniejszych obrotach. Nie widziałem nigdy danych z logowania silników 2.7/3.0, aby ciśnienie to byłoby uzyskiwane powiedzmy przy chociaż 1800 obr./min. A już między bajki należy włożyć, to żeby było osiągnięte przy 1400obr./min, jak deklarowane jest przez producenta auta w danych technicznych, jako "maksymalny moment obrotowy dostępny od 1400 do 3300 obr./min" ... Niejeden, co bardziej dociekliwy forumowicz na tym, czy innym forum, zauważył tzw, słaby dół i próbował rozwiązać ten "problem" i nie widziałem aby z pozytywnym skutkiem (mam tu na myśli znalezienie wadliwego podzespołu/podzespołów).
Jest tu pewna rzecz, którą należałoby sprawdzić (jeszcze tego nie zrobiłem) a info to pochodzi od naszego forumowego kolegi, który na Forum już się nie udziela. Mam na myśli kolegę (i mogę to śmiało napisać - utrzymujemy od czasu do czasu kontakt telefoniczny), którego materiały video możesz znaleźć na YouTube pod nickiem "Amator mechaniki" (polecam ! ), to co zrobił, do czego doszedł ze swoim C6, po działaniu "fachowców" jest godne podziwu, po raz kolejny - czapka z głowy Dawid ! Ale do rzeczy - twierdzi, że za słabym dołem stoi łuszczenie się od środka gumowych przewodów(kawałki gumy zmniejszają ich średnice) dołączonych do intercoolerów i, że jest to powszechne w tych jednostkach napędowych. Oczywiście nie przyniesie to poprawy, skutkującej zrównaniu z zadanym od 1400. Ale stwierdził poprawę dołu - mówi o tym w którymś z materiałów video. Warto sprawdzić.
Ale Twój problem leży gdzie indziej...
Można zgodzić się z Tomkiem ( gozdzik77), który wspomina o niewydajnych wtryskiwaczach, to może być przyczyną. Może ale nie musi. Na Twoim miejscu zbadałbym wtryskiwacze na dedykowanym do tego sprzęcie, zwłaszcza, że jest to przedlift, o jak się ogólnie sądzi, gorszych jakościowo wtryskiwaczach od tych z aut poliftowych i nie oszukujmy się, przeważnie większych przebiegach aut z 2005, niż tych powiedzmy o 5 lat młodszych. Dane, którymi raczy nas sterownik silnika i odczytuje w tym przypadku VCDS, nie są 100% pewne aby na ich podstawie wyciągać niepodważalne wnioski, co do stanu wtryskiwaczy. Tylko i wyłącznie badanie po za autem daje pewny i prawdziwy obraz stanu injector-ów.
4. Dane z grupy 003 nie wyglądają perfekcyjnie. Tam gdzie t.sprężarka osiąga zadane ciśnienie, przepływomierz wskazuje za małą masę przepływającego wokół niego powietrza. I tu znowu nie oczekuj, że czujnik ten powinien pokazać to zadane - prawdopodobnie nie widziałem jeszcze danych (2.7/3.0) z "przepływki' aby pokryło się zadane z aktualnym. W moim aucie (przeglądając teraz własne dane) przy osiągnięciu zadanego ciśnienia doładowania odczyt z przepływomierza, to 1092mg/str, a nie jak "niby" oczekuje program 1192. "Walczyłem" z tym, również przez naiwną wymianę przepływomierza. Z marnym skutkiem. Przepływomierz w tych silnikach podobno jest "pancerny", rzadko ulega awariom....
Jak widzisz w Twoim przypadku jest to, o ponad 200mg/str mniej od wartości oczekiwanej ( u mnie o 100 mniej - pamiętaj, że u mnie polift o 20KM i 20Nm więcej, stąd też pewnie 1192 zadane/u Ciebie 1098).
Gdybym miał rację, co do niewłaściwej masy powietrza aktualnej w Twoim aucie, nasuwają się dwa wnioski :
-nieszczelność pomiędzy przepływomierzem, a turbiną. Według mnie mało prawdopodobne - za krótki odcinek przewodu powietrznego, za mało złączy, tylko jedno przy t.sprężarce, za małe panujące ciśnienie. Aczkolwiek nie jest to niemożliwe - sprawdzić trzeba. Na marginesie : w jakim stanie filtr powietrza ?
-złe/niewiarygodne wskazania przepływomierza, czyli jego niesprawność. Nie namawiam na jego wymianę ponieważ *patrz niżej.
! Nie jestem fachowcem, mechanikiem, a amatorem troszeczkę czytającym dane i je próbującym analizować (ale to powinienem napisać na samym początku mojego wywodu )
*Kolejność w znalezieniu ewentualnego wadliwie działającego podzespołu/części silnika jest/powinna być taka :
-analiza danych, ewentualnie dostępnych
-test/badanie podzespołu, co do którego jest podejrzenie po analizie danych
-ewentualna wymiana przebadanej części/podzespołu
I jeszcze - Czy można wskazania przepływomierza (przykładowo zaniżone) łączyć z niewłaściwą/zaniżoną dawką paliwa, według logiki silników np. 1.9, co miałoby wpływ na ciśnienie gazów wylotowych, co z kolei skutkowałoby mniejszym/za małym ciśnieniem doładowania ? W przypadku tych jednostek napędowych(2,7/3.0) nie. A to dlatego, że dane z przepływomierza nie są podstawą do obliczenia tej dawki przez algorytm programu w sterowniku silnika. Podstawą są dane z sondy lambda, znajduje się przed katalizatorem. Przekazuje ona ilość tlenu zawartego w spalinach.
Ostatnio zmieniony 05 sie 2023, 12:01 przez tomnik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 lip 2022, 18:08
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: A6 C6 2.7tdi 163km turbina nie generuje do około 2000
Dziękuje za tak obszerną odpowiedź, auto przejąłem z rodziny, u mnie od 15tys km, już po dwóch pełnych serwisach olejowych(olej LM 5w30, wszystkie filtry co 10tys) bo auto wcześniej jeździło kilka dni w roku.
Teraz nie będę miał możliwości wysłać wtrysków do sprawdzenia bo pracuje za granica. Ale za 4tyg będą wysłane (choć słyszałem różne opinie na temat sprawdzania/regeneracji tych wtryskiwaczy) zastanawiam się czy łączyć problem z długim kręceniem ( dzieje się to przeważnie po dłuższym postoju auta) z brakiem mocy.
Wczoraj wracałem z wakacji i to jest mordęga, jadąc na szóstym biegu autostradą i zwalniając poniżej 1800obr auto nie reaguje na pedał gazu
Teraz nie będę miał możliwości wysłać wtrysków do sprawdzenia bo pracuje za granica. Ale za 4tyg będą wysłane (choć słyszałem różne opinie na temat sprawdzania/regeneracji tych wtryskiwaczy) zastanawiam się czy łączyć problem z długim kręceniem ( dzieje się to przeważnie po dłuższym postoju auta) z brakiem mocy.
Wczoraj wracałem z wakacji i to jest mordęga, jadąc na szóstym biegu autostradą i zwalniając poniżej 1800obr auto nie reaguje na pedał gazu
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: A6 C6 2.7tdi 163km turbina nie generuje do około 2000
Mogłeś słyszeć różne opinie na temat regeneracji wtryskiwaczy ale nie ich testowania. Sprawdzanie powinno przeprowadzić się na dedykowanym do tego celu sprzęcie.
Krąży informacja, co do braku przekazania procedury naprawczej przez ich producenta (Bosch) i ten tekst, będący cytatem z artykułu znajdującego się na stronie Bosch Pawlik i, do którego podaję link, jest tego potwierdzeniem :
"Wtryskiwacze piezoelektryczne można z powodzeniem naprawiać, mimo tego, że producent tych części nie określił żadnych procedur naprawczych. Z racji tego, iż są to bardzo precyzyjne podzespoły, nie zaleca się ich rozbiórki i ingerencji mało doświadczonych mechaników, aczkolwiek obecnie rozwinięta technologia umożliwia naprawę i regenerację wtryskiwaczy. Żywotność piezoelektryków dochodzi do granicy 150 tysięcy kilometrów, z uwagi na to, iż pracują one pod bardzo dużymi obciążeniami. "
https://www.wtryskiwacz.com/aktualnosci ... lektryczne
I jeszcze : https://www.wtryskiwacz.com/regeneracja ... bosch.html
PS. Nie jestem pracownikiem wyżej wymienionych firm.
W świetle dodatkowych informacji, które dostarczyłeś :
-sprawdzenie wtryskiwaczy
-pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach
Jakieś dodatkowe informacje ? - Dym z wydechu ? Czy auto posiada/posiadało filtr DPF ?
Jaki jest przebieg tego auta ? Mówimy o prawdziwym przebiegu. Czy członek rodziny, od którego przejąłeś auto był jego pierwszym właścicielem, czy też pierwszym w Polsce ?
Krąży informacja, co do braku przekazania procedury naprawczej przez ich producenta (Bosch) i ten tekst, będący cytatem z artykułu znajdującego się na stronie Bosch Pawlik i, do którego podaję link, jest tego potwierdzeniem :
"Wtryskiwacze piezoelektryczne można z powodzeniem naprawiać, mimo tego, że producent tych części nie określił żadnych procedur naprawczych. Z racji tego, iż są to bardzo precyzyjne podzespoły, nie zaleca się ich rozbiórki i ingerencji mało doświadczonych mechaników, aczkolwiek obecnie rozwinięta technologia umożliwia naprawę i regenerację wtryskiwaczy. Żywotność piezoelektryków dochodzi do granicy 150 tysięcy kilometrów, z uwagi na to, iż pracują one pod bardzo dużymi obciążeniami. "
https://www.wtryskiwacz.com/aktualnosci ... lektryczne
I jeszcze : https://www.wtryskiwacz.com/regeneracja ... bosch.html
PS. Nie jestem pracownikiem wyżej wymienionych firm.
W świetle dodatkowych informacji, które dostarczyłeś :
-sprawdzenie wtryskiwaczy
-pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach
Jakieś dodatkowe informacje ? - Dym z wydechu ? Czy auto posiada/posiadało filtr DPF ?
Jaki jest przebieg tego auta ? Mówimy o prawdziwym przebiegu. Czy członek rodziny, od którego przejąłeś auto był jego pierwszym właścicielem, czy też pierwszym w Polsce ?
Ostatnio zmieniony 05 sie 2023, 12:12 przez tomnik, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 lip 2022, 18:08
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: A6 C6 2.7tdi 163km turbina nie generuje do około 2000
O widzisz, dziękuje, spróbuje się odezwać to tej firmy
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: A6 C6 2.7tdi 163km turbina nie generuje do około 2000
Odpowiedz na pytania, które zawarłem w mojej ostatniej wypowiedzi :
"(...)
Jakieś dodatkowe informacje ? - Dym z wydechu ? Czy auto posiada/posiadało filtr DPF ?
Jaki jest przebieg tego auta ? Mówimy o prawdziwym przebiegu. Czy członek rodziny, od którego przejąłeś auto był jego pierwszym właścicielem, czy też pierwszym w Polsce ? "
"(...)
Jakieś dodatkowe informacje ? - Dym z wydechu ? Czy auto posiada/posiadało filtr DPF ?
Jaki jest przebieg tego auta ? Mówimy o prawdziwym przebiegu. Czy członek rodziny, od którego przejąłeś auto był jego pierwszym właścicielem, czy też pierwszym w Polsce ? "
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga