Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C6 3.0 TDI QUATRO słychać łańcuch rozrządu.

Silniki wysokoprężne
arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 11 lut 2010, 09:53

firewire pisze:Zmienili uszczelniacze popychaczy mechanicznych... przez to olej po wyłączeniu silnika nie cofa się z napinaczy i przy odpalaniu przez 1-2 sekundy nie terkocze...
Potwierdzasz tylko fakt, że była wada w pierwszych modelach silnika.
firewire pisze:Ja przez te legendy odpuściłem sobie A6 C5 2.5 180KM Q (wałki rozrządu, wybuchające głowice itd.). Kupiłem A6 w 2007 roku kiedy jeszcze nie było ich tak dużo.. na tym forum było raptem 5 może 6 postów i to chyba n/t płynu od spryskiwaczy....
Później zaczęły powstawać legendy....
Powiem z przekąsem, że nie wystarczy czytać, trzeba rozumieć, co się czyta. Ja też kiedyś słyszałem o problemach z wałkami w 2.5 TDI i chciałem kupić 1.9 TDI, ale jak przekopałem się przez to forum to dowiedziałem się, w jakich rocznikach/modelach silników problem występuje i teraz jestem szczęśliwym posiadaczem silnika 2.5 TDI. Jak byś poczytał dokładnie to byś wiedział, że problem z wałkami rozrządu to nie legenda i że został wyeliminowany ok. roku 2001.
firewire pisze:Więc skończcie tematy (chociaż na tym forum, gdzie są ludzie-maniacy np: dający polskie mmi za free):
*leją wtryski
*kończy się rozrząd
*napinacze
*popychacze
itd... lepiej pójdźcie i popchnijcie żonę albo dziewczynę zamiast tworzyć legendy....
Nie bądź ordynarny, bo nie przydaje to powagi twoim wypowiedziom.

Jeżeli chcesz jeździć nie przejmując się tym, co dzieje się z twoim silnikiem, to twoja brocha.
Patrząc z twojego punktu widzenia dochodzę do wniosku, że z wyciekami oleju też można jeździć. No bo w końcu czym to grozi? Zatarciem silnika? A słyszałeś, żeby ktoś zatarł silnik? Przecież to legendy... Idąc tym tropem można dojść do absurdu.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 11 lut 2010, 10:20

arekjask pisze:
firewire pisze:Zmienili uszczelniacze popychaczy mechanicznych... przez to olej po wyłączeniu silnika nie cofa się z napinaczy i przy odpalaniu przez 1-2 sekundy nie terkocze...
Potwierdzasz tylko fakt, że była wada w pierwszych modelach silnika.
I zmienia to coś ?
Klekocze... wada była, czy gdzieś napisałem że jej nie było?

arekjask pisze:
firewire pisze:Ja przez te legendy odpuściłem sobie A6 C5 2.5 180KM Q (wałki rozrządu, wybuchające głowice itd.). Kupiłem A6 w 2007 roku kiedy jeszcze nie było ich tak dużo.. na tym forum było raptem 5 może 6 postów i to chyba n/t płynu od spryskiwaczy....
Później zaczęły powstawać legendy....
Powiem z przekąsem, że nie wystarczy czytać, trzeba rozumieć, co się czyta. Ja też kiedyś słyszałem o problemach z wałkami w 2.5 TDI i chciałem kupić 1.9 TDI, ale jak przekopałem się przez to forum to dowiedziałem się, w jakich rocznikach/modelach silników problem występuje i teraz jestem szczęśliwym posiadaczem silnika 2.5 TDI. Jak byś poczytał dokładnie to byś wiedział, że problem z wałkami rozrządu to nie legenda i że został wyeliminowany ok. roku 2001.
No dobrze, cieszę się... VIN'y bez wady też znam... ale czy zmienia to że były legendarne awarie silnika, wybuchy głowic itd.. ?
arekjask pisze:
firewire pisze:Więc skończcie tematy (chociaż na tym forum, gdzie są ludzie-maniacy np: dający polskie mmi za free):
*leją wtryski
*kończy się rozrząd
*napinacze
*popychacze
itd... lepiej pójdźcie i popchnijcie żonę albo dziewczynę zamiast tworzyć legendy....
Nie bądź ordynarny, bo nie przydaje to powagi twoim wypowiedziom.
Nie jestem grubiański, wulgarny czy chamski arku, chyba nie do końca rozumiesz definicję słowa ordynarny.... ale pozostawiam to ocenie czytającym...
Jeśli chcesz mnie w jakiś sposób sprowokować to nie uda Cię się...

arekjask pisze:Jeżeli chcesz jeździć nie przejmując się tym, co dzieje się z twoim silnikiem, to twoja brocha.
Patrząc z twojego punktu widzenia dochodzę do wniosku, że z wyciekami oleju też można jeździć. No bo w końcu czym to grozi? Zatarciem silnika? A słyszałeś, żeby ktoś zatarł silnik? Przecież to legendy... Idąc tym tropem można dojść do absurdu.
Patrząc na tematy na forum to widzę tylko kończące się rozrządy i nic sensownego... czy komuś się to stało ?
Wątpię aby na 10 osób mających ten problem, 10 z nich wypluło 8 czy 12 tyś złotych na wymianę...
A sprowadzając temat do groteski stajesz się nie profesjonalny i nie rzeczowy... wszystko przy odrobinie szczęścia i retoryki można przewrócić na drugą stronę.

Może inaczej bo większość ludzi odbierze ten temat że zaczynam drzeć ze sobą koty.
A6 nie występuje tylko w Polsce ale i za granicą, podobnie jak te forum...

Jest dużo for, czy to amerykańskich czy europejskich i z uwagą śledzę tematy... i tylko w Polsce - w narodzie grzebaczy i kombinatorów jest problem z silnikiem 3.0 TDI (i 2.7TDI).
Nie spotkałem się z przewagą 50% tematów na forum n/t łańcucha rozrządu, lejących wtrysków czy innych... a na forum posiadającym kilka tysięcy użytkowników większość to specjaliści od tematu rozrządu w C6.
Co do łańcucha myślicie że nie zrobili by akcji serwisowej ? Spójrzcie na Toyotę i ich ostatnią wpadkę... przecież problem nie występuje tylko w polskich A6, a pisanie spiskowej teorii dziejów że występuje po gwarancji itd... spójrzcie na ostatnią akcję serwisową n/t wiązki/sterownika chłodnicy...

Nie wiem skąd się urwali pisarze tych legend, ale naprawdę dajcie już spokój.
ÂŁańcuch, rozrząd to jest już nudne, zwłaszcza kiedy wypowiedzi w topicu są pisane przez specjalistów lepszy jak w Inglostadt.

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 11 lut 2010, 10:56

firewire pisze:Nie wiem skąd się urwali pisarze tych legend, ale naprawdę dajcie już spokój.
ÂŁańcuch, rozrząd to jest już nudne, zwłaszcza kiedy wypowiedzi w topicu są pisane przez specjalistów lepszy jak w Inglostadt.
O jakich legendach mówisz?

Problemy z napinaczami, z lejącymi wtryskami - to fakty, żeby przytoczyć tylko te najczęściej występujące problemy w dieslach 2.7 i 3.0 TDI. Nie wspomnę już o innych silnikach i ich problemach.

Niesprawne napinacze mogą doprowadzić do przeskoczenia łańcuchów rozrządu i do rozwałki silnika.
Lejące wtryski mogą doprowadzić do uszkodzenia cylindrów.

Piszę "mogą" - bo to potwierdzą wszyscy, którzy znają się na mechanice. Czy te skutki wystąpią - to już inna sprawa.
Ale każdy użytkownik, który zauważy problem w swoim silniku zgłasza go tutaj i chce wiedzieć, na ile jest to poważny problem.
Każdy sam podejmie decyzje, czy zdecyduje się na naprawę usterki, czy zignoruje ją wierząc, że to tylko "legendy".
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 11 lut 2010, 11:15

panowie.. fajnie was sie czyta, ale mam gdzies przepychanki slowne.


Dla przypomnienia:

no to na zakonczenie.. albo ciag dalszy.

z wlasnego podworka.. moje C6 2.7 RM2007.

Dzis.. -8st rano.. (nie wiem ile w nocy..)
Auto stoi kilka nocy na dworze.. jezdze nim codziennie do pracy..(smieszne, ale 4km jade samochodem) :shock:

no i... wczoraj, a dzis zauwazylem, co sklonilo mnie do wsuniecia swoich 3 gr w ten temat, moze nie potrzebinie, a mianowicie.. odpalam auto..

5sek.. trzepie buda jak w ruskim TIRze :evil:
Obroty na ok 900-1000RPM, skacze wskazowka jakies te wlasnie 100 w gore, 100w dol.. i po 10sek.. silnik zaczyna pracowac rowno. :idea:


Rozumiem, ze na ssasniu moze pracowac nierowno.. ale.. czy az tak..?
To nie pierwszy moj diesel, ale pierwszy tak wielki silnik.
To ze klekocze, to ich urok. Ale zeby bujalo jak na statku..??? :?:
No zesz w morde :mrgreen:


Komu paczka.:??:DDDD :mrgreen:

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 11 lut 2010, 11:28

Ja chcę pączka!

wracając do topica...

Nie neguje:
Niesprawne napinacze mogą doprowadzić do przeskoczenia łańcuchów rozrządu i do rozwałki silnika.
Lejące wtryski mogą doprowadzić do uszkodzenia cylindrów.
"Gdyby wiedział że się przewrócę to bym usiadł"
Ale ile takich awarii miało miejsce, gdzie miałeś z nią styczność, gdybanie nie wchodzi w grę....

arku denerwuje mnie to że n/t całkiem niezłego auta (C6) które wygrywa ciągle rankingi bezawaryjności nie można o niczym konkretnym poczytać...

tak samo Pan Kaziu czy Pan Mieciu z warsztatu za miedzą jak zobaczy takie V6 i poproszę go o np wymianę akumulatora nic nie będzie chciał robić bo to awaryjne auto bo silnik się psuje....
Bo jak już legenda przeskoczy do 10^3 osobnika to zmienia swoje oblicze.... i później mamy że dziadek wujka cioci brata mamy syna zza Buga od kuzyna Mietka tez miał A6 i w końcu zmienił na 530xd albo 535d...

więc po co tworzyć te legendy ? nie lepiej utemperować nosa kolejnemu "rozrządowemu wichrzycielowi" - może dopisać do regulaminu punkt:

x.jeśli klekocze Ci łańcuch a 3.0TDI/2.7TDI twoje konto będzie wymagać aktywacji

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 11 lut 2010, 11:28

pama pisze:panowie.. fajnie was sie czyta, ale mam gdzies przepychanki slowne.
Sorry za OT.

Czytałem w innych postach, że to może być problem świec żarowych. VAG nie wykazuje błędów, bo świecie nie są przepalone (komp sprawdza oporność świec), ale świece mogą nie rozgrzewać się do czerwoności, co powoduje nierówną pracę silnika, gdy jest zimny (część cylindrów może po prostu nie pracować).
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 11 lut 2010, 11:37

arekjask pisze:
pama pisze:panowie.. fajnie was sie czyta, ale mam gdzies przepychanki slowne.
Sorry za OT.


Czytałem w innych postach, że to może być problem świec żarowych. VAG nie wykazuje błędów, bo świecie nie są przepalone (komp sprawdza oporność świec), ale świece mogą nie rozgrzewać się do czerwoności, co powoduje nierówną pracę silnika, gdy jest zimny (część cylindrów może po prostu nie pracować).
hmm.. skoro VAG nie pomaga.. pozostaje gdybanie.. i ew. wymiana.

Jak wyczaic, niepracujace cylindry..??
Objawia sie to jakism charakterystycznym dzwiekiem..?? czy tylko to walsnie telepotanie..?
Tos mnie z tymi swiecami... troche ostudzil:/

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 11 lut 2010, 11:49

pama pisze:hmm.. skoro VAG nie pomaga.. pozostaje gdybanie.. i ew. wymiana.
Jak wyczaic, niepracujace cylindry..??
Objawia sie to jakism charakterystycznym dzwiekiem..?? czy tylko to walsnie telepotanie..?
Tos mnie z tymi swiecami... troche ostudzil:/
Nie mam pojęcia, jak wyczaić niedziałające cylindry. Parę postów niżej jest post o świecach: silnik pracuje nierowno po odpaleniu.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 11 lut 2010, 12:39

ZelvaBOi, arekjask,
patrzylem na post juz o tych sweicach.

hmm.. wysallem PM do autora, czekam na odzew.

Czym i czy grozne jest takie nie domaganie swiecy (swiec) zarowych..??
Zime przejezdze, czy mam na weekend umawaic sie z ASO..?
Gwarancja jest, ale mnie to denerwuje, bo auto zostalo VAGiem sprawdzone.. i zero.

Wiec teraz jak wytlumaczyc mechanikom, ze.. jednak z autem cos jest nie tak..??

<ok>

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 11 lut 2010, 17:24

Pama, arekjask, ZelvaBOI

Miałem dokładnie ten sam problem... jak pisałem gdzieś tu na forum... VAG pokazywał 1 spalona świecę a nie działały 4...
W serwisie się boją je generalnie wymieniać bo uważają ze jak są zapieczone to mogą się złamać i wpaść do komory...
Powiedzieli że można tak ze spalonymi jeździć... ale mrozy które teraz są pokazują jak potrzebne są świece...
Ja wymieniłem u Pana Kazia... i powiedziałem no dobra jak wpadną do środka to partycypuję w połowie kosztów ściągania głowicy...
Założyłem średnio ciepłe świece (takie do -10C do +20C) no i teraz jak spadła temperatura w Lux do -25 to problem się powtórzył... i silnik odpalił po 10-15 sekundach kręcenia... pierwszy raz ... więc domniemam że nie działa mi żadna świeca...

a że robię duże trasy (na co dzień jeżdzę Golfem Plusem) to jak skończą się mrozy i będzie problem to znowu je wymienię...

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 11 lut 2010, 17:59

firewire,
mi motorek kreci od razu:))
kontrolka gasnie po ok 3sek.. dokaldnie nie mierzylem.
moze gdyby 2x je podgrzewac.. efekt bylby lepszy..?? tak pomyslalem, ale nie wiem, czy to wplywa niekorzystnie na sama swiece.

co do wymiany.. hmm.. pogadam jutro z moim ASO i dowiem sie, jak oni na to sie zaopatruja

Tylko jak im udowodnic, ze to swieca.. a nie pol samochodu trzeba rozbierac i skanowac, bo o kand dupy mi to potrzebne :mrgreen:

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 12 lut 2010, 07:40

ZelvaBOi,
podgrzalem dzis 5x... i odpalilem.

Na poczatku szarpnelo ale po sekundzie silnik juz zaczal lepiej chodzic.
Tak czy siak.. trzepie buda.. ale w zaleznosci ile razy podgrzeje.. dluzej albo krotko.

Na dworze -8st, auto stoi na zewnatrz. <ok>

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 12 lut 2010, 10:32

ZelvaBOi,

MMI wskazuje 100% ( co wg mnie jest bzdura...:) hehehe

ale pali od strzala.. tyle, trzepie :oops:

w nast tyg wizyta u AUDI :-/

dorzuce do tego zapowietrzony uklad chlodzenia.. <ok>

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 12 lut 2010, 19:36

rubio pisze:Był już nawet reportaż w TVN Turbo na temat napinaczy w 3.0
Jeśli chcesz przykładów to polecam lekturę:
Najświeższa sprawa: a6-c6-30tdi-spadek-mocy-i-tykanie-po-ro ... t17535.htm
a i może jeszcze to: http://vwszrot.pl/
Oglądałem nic nowego się nie dowiedziałem, sprawę się demonizuje... a problem ten unieruchamia 1% samochodów...

Co do naprawiania napisałem że mam AC które to pokrywa...więc masz rację... i nie bój się jak mi się to zdarzy to na pewno napiszę...

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 20 lut 2010, 15:04

ZelvaBOi,

panowie... trzepanie silnikiem, kilka sekund po rozruchu.. dodam, ze powyzej +5st C
jest cisza i spokoj...

Diagnoza: 4 z 6 padnietych swiec zarowych. 33&#8364;/szt Ceramiczne w chwili obecnej, nowe beda jakies inne.. nie mam pojecia :))

3godz roboty, w nast tyg odstawiam auto :))
Do tego dochodzi jeszcze wymiana pompy wody.. ale to opisywalem tutaj:

audi-a6-c6-bulgotanie-z-klimatyzacji-na ... t18118.htm

Jak dobrze, ze jest garancja :mrgreen: :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga