[ BRE 2.0 140 KM] A6 2.0 tdi czy wystarczy wymiana wałka wyr
[ BRE 2.0 140 KM] A6 2.0 tdi czy wystarczy wymiana wałka wyr
Witam mam a6 z 2008 2.0 BRE nic sie nie dziej , autko śmiga, mam 165K km , jestem po wymianie olejów i filtrów , ale cały czas mam w pamięci nagonkę na ten silnik czy wymiana wałka wyrównoważającego pod oryginalny zabierak 10cm
pozwoli mi jeździć bez większych problemów w przyszłości ? takie oferty widzę na allegro za 650-700 zł.
rozumiem ze to wałek z głębszym wejściem pod imbus i niby twardszym gniazdem czy wystarczy to wymienić , mechanik zawołał za wymianę 200 zł wiec koszt ogólny do przełknięcia. z góry dzięki za pomoc
pozwoli mi jeździć bez większych problemów w przyszłości ? takie oferty widzę na allegro za 650-700 zł.
rozumiem ze to wałek z głębszym wejściem pod imbus i niby twardszym gniazdem czy wystarczy to wymienić , mechanik zawołał za wymianę 200 zł wiec koszt ogólny do przełknięcia. z góry dzięki za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 09:34
- Imię: Waldek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów -okolice
Tu się akurat mylisz w motorze BRE są wałki wyrównoważające ,tylko z tego co pamiętam nie są już napędzane łańcuszkiem tylko kołami zębatymi.W/g mnie polecam również tak jak @Peter22 swap na napęd pompy olejowej tak jak w silnikach 1,9 (spokojniejsza głowa),a koszt jak dobrze poszukasz w okolicach 700zł części+robocizna(nic skomplikowanego dla mechanika).coolmen77 pisze:ale w BRE, jak dobrze kojarzę, nie ma wałków wyrównoważających
wystarczy napęd pompy wymienić
Ja bym koledze nie radził wywalać wałków. Jak masz BRE czyli naped pompy kołami to popraw tylko imbusik. Ja mam starszy motor BLB wywaliłem walki i zmieniłem pompę. i co? Silnik drży a nie drżał przed wymianą. Zrobiłem to bo sie naczytałem i przestraszyłem. Jak bym wiedział, że tak będzie to bym założył napęd zębatkami i poprawił imbus.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
chodzi mi o to a6-c6-20-tdi-jak-wywalic-zabierak-pompy ... t20745.htm
LewDan pisze:Ja bym koledze nie radził wywalać wałków. Jak masz BRE czyli naped pompy kołami to popraw tylko imbusik. Ja mam starszy motor BLB wywaliłem walki i zmieniłem pompę. i co? Silnik drży a nie drżał przed wymianą. Zrobiłem to bo sie naczytałem i przestraszyłem. Jak bym wiedział, że tak będzie to bym założył napęd zębatkami i poprawił imbus.
masz na myśli pewnie tzw mrowienie ... potwierdzam jest ale ponoć nie u wszystkich

GPW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 09:34
- Imię: Waldek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów -okolice
Bo tu chodzi w szczególności jaki jest zamontowany wał korbowy(tak mi sie wydaje)(ilość przeciw-wag).W roczniku 2004 nie powinno być problemu,ale w BRE można już odczuć (kolibotanie na biegu jałowym)(KONCERNY CIEÂŁY KOSZTA).Brat pracuje w Vw to popyta jak wygląda sprawa motorów z wałkami i bez wałkow -czyli jakie wały korbowe wstawiano.Ja w BLB nie mam problemów z drganiami motoru z powodu demontażu wałków wyrównoważających.satch pisze:LewDan pisze:Ja bym koledze nie radził wywalać wałków. Jak masz BRE czyli naped pompy kołami to popraw tylko imbusik. Ja mam starszy motor BLB wywaliłem walki i zmieniłem pompę. i co? Silnik drży a nie drżał przed wymianą. Zrobiłem to bo sie naczytałem i przestraszyłem. Jak bym wiedział, że tak będzie to bym założył napęd zębatkami i poprawił imbus.
masz na myśli pewnie tzw mrowienie ... potwierdzam jest ale ponoć nie u wszystkich
Ja mam ten sam dylemat.W jakimś celu AUDI zainstalowało te cholerne wałki .
Jestem w tej samej sytuacji co kolega , nie uśmiecha mi się wymieniać pompy i żeby mi później telepało mrowiło budą (do cholery przecież to A6) Jestem za wymianą wałka. A pro po przy wymianie owego wałka należy zwrócić na coś uwagę?(ustawienia?) pozdo.
Jestem w tej samej sytuacji co kolega , nie uśmiecha mi się wymieniać pompy i żeby mi później telepało mrowiło budą (do cholery przecież to A6) Jestem za wymianą wałka. A pro po przy wymianie owego wałka należy zwrócić na coś uwagę?(ustawienia?) pozdo.
Niewiem to jest niemiecki Brief i tam tak napisane ABZ00082 to zeby sprawdzic imbusik to trzeba olej sposcic czy jak tam jestMikeeNHa pisze:Patryk77
Powiem Ci, ze kod silnika, ktory Ty wymieniasz widze po raz pierwszy. Jesli chodzi o imbusik to nie ma regoly z jego wyrobieniem - zeby sie upewnic na 100% jaki jest stan imbusa i gniazda trzeba wymontowac i sprawdzic jak to wyglada.