
[A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego
Do mat1324:
Słuchaj mam pytanko u mnie słychać piszczenie przy maksymalnym skręcaniu kół, i patrzyłem to ten pasek jest delikatnie nadpęknięty więc skoro mam 290 tyś i auto od nowości w rodzinie to pewnie czas na wymianę pasków i rolek. Widziałem że dopasowujesz części po VIN-ie więc czy jest szansa również do mojej a6 tki taki zestaw uzyskać oraz mam pytanie z jaką siłą muszą być te rolki dokręcone ? Czy warto poza paskami i rolkami wymienić coś jeszcze z tego osprzętu?
Słuchaj mam pytanko u mnie słychać piszczenie przy maksymalnym skręcaniu kół, i patrzyłem to ten pasek jest delikatnie nadpęknięty więc skoro mam 290 tyś i auto od nowości w rodzinie to pewnie czas na wymianę pasków i rolek. Widziałem że dopasowujesz części po VIN-ie więc czy jest szansa również do mojej a6 tki taki zestaw uzyskać oraz mam pytanie z jaką siłą muszą być te rolki dokręcone ? Czy warto poza paskami i rolkami wymienić coś jeszcze z tego osprzętu?
WAUZZZ4F77N136801
Z tego co temat przeczytałem to wymiana rolek i pasków to nie lot w kosmos wiec myśle że sobie poradzę tylko jakbyś znał może moment dokręcania rolek byłoby to pomocne.
A co do tej pompy wody to wymiana jest w stopniu trudności
??
I jeśli chodzi i pompę ABS miałem taka sytuacje dwa lata temu że było sucho w zbiorniku wyrównawczym i dolałem czegokolwiek na Orlenie i temat jakoś olałem może warto byłoby zacząć od wymiany tej mikstury z Orlenu na prawidłowy olej
jak się znasz przyjmę każdą sugestię
PS czy do demontażu pompy wody muszę zdjąć pas przedni ?
Z tego co temat przeczytałem to wymiana rolek i pasków to nie lot w kosmos wiec myśle że sobie poradzę tylko jakbyś znał może moment dokręcania rolek byłoby to pomocne.
A co do tej pompy wody to wymiana jest w stopniu trudności

I jeśli chodzi i pompę ABS miałem taka sytuacje dwa lata temu że było sucho w zbiorniku wyrównawczym i dolałem czegokolwiek na Orlenie i temat jakoś olałem może warto byłoby zacząć od wymiany tej mikstury z Orlenu na prawidłowy olej


PS czy do demontażu pompy wody muszę zdjąć pas przedni ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zestaw paska wielorowkowego + pompy wody:
- pasek: 059903137P -> CONTITECH 6PK2460
- napinacz: 059145201F -> INA 534035610
- rolka #1: 059903341J -> INA 532016010
- rolka #2: 059903341H -> INA 532055710
- pompa: 06E121018A -> HEPU P582
Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119D -> CONTITECH CT1094
- rolka napinająca: 059109243P -> INA 531077610
Paski mogą być też sygnowane nowszą nazwą firmy, czyli Continental. Po zdjęciu paska pompa wody jest łatwo dostępna, ale jej koło najlepiej poluzować, gdy jest jeszcze pasek, bo jest zaparcie, a nie kręci się razem z pompą. Najlepiej wymienić również pasek od pompy CR, ponieważ inaczej pompa wody nie wyjdzie górą. Nie trzeba zdejmować przedniego pasa.
Poniżej masz schemat z momentami dokręcania śrub. Rolki z numerem 20 nie masz.
https://www.dropbox.com/s/seoub142p2ydi ... %20TDI.pdf
[ Dodano: 2020-01-19, 22:21 ]
Jeśli chodzi o pompę wspomagania, a nie ABS jak napisałeś, to wymień dwa razy płyn, aby dobrze przepłukać układ. Zastosuj mineralny FEBI i będzie dobrze.
- pasek: 059903137P -> CONTITECH 6PK2460
- napinacz: 059145201F -> INA 534035610
- rolka #1: 059903341J -> INA 532016010
- rolka #2: 059903341H -> INA 532055710
- pompa: 06E121018A -> HEPU P582
Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119D -> CONTITECH CT1094
- rolka napinająca: 059109243P -> INA 531077610
Paski mogą być też sygnowane nowszą nazwą firmy, czyli Continental. Po zdjęciu paska pompa wody jest łatwo dostępna, ale jej koło najlepiej poluzować, gdy jest jeszcze pasek, bo jest zaparcie, a nie kręci się razem z pompą. Najlepiej wymienić również pasek od pompy CR, ponieważ inaczej pompa wody nie wyjdzie górą. Nie trzeba zdejmować przedniego pasa.
Poniżej masz schemat z momentami dokręcania śrub. Rolki z numerem 20 nie masz.
https://www.dropbox.com/s/seoub142p2ydi ... %20TDI.pdf
[ Dodano: 2020-01-19, 22:21 ]
Jeśli chodzi o pompę wspomagania, a nie ABS jak napisałeś, to wymień dwa razy płyn, aby dobrze przepłukać układ. Zastosuj mineralny FEBI i będzie dobrze.
Mi zerwało pasek - wymieniłem na nowy conti . Kilka tysięcy ...zerwało rolkę odwracającą .mas0n pisze:Zrywa mi pasek wielorowkowy co 1000 kmktoś ma podobne doświadczenia?
Kilka tysięcy i urwało się koło pasowe/tłumik drgań skrętnych . Guma się zerwała i rozdzieliło się na dwa kawałki .
Po wymianie na nowe Corteco jeżdżę dwa lata i nic się nie dzieje . Może być jakiś trop .
Lub auto po "dzwonku" i coś jest krzywo i będzie zrywać cały czas

Do mat1324 Zestaw paska wielorowkowego + pompy wody:
- pasek: 059903137P » CONTITECH 6PK2460
- napinacz: 059145201F » INA 534035610
- rolka #1: 059903341J » INA 532016010
- rolka #2: 059903341H » INA 532055710
- pompa: 06E121018A » HEPU P582
Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119D » CONTITECH CT1094
- rolka napinająca: 059109243P » INA 531077610
Paski mogą być też sygnowane nowszą nazwą firmy, czyli Continental. Po zdjęciu paska pompa wody jest łatwo dostępna, ale jej koło najlepiej poluzować, gdy jest jeszcze pasek, bo jest zaparcie, a nie kręci się razem z pompą. Najlepiej wymienić również pasek od pompy CR, ponieważ inaczej pompa wody nie wyjdzie górą. Nie trzeba zdejmować przedniego pasa.
Poniżej masz schemat z momentami dokręcania śrub. Rolki z numerem 20 nie masz.
https://www.dropbox.com/s...%20V6%20TDI.pdf
[ Dodano: 2020-01-19, 22:21 ]
Jeśli chodzi o pompę wspomagania, a nie ABS jak napisałeś, to wymień dwa razy płyn, aby dobrze przepłukać układ. Zastosuj mineralny FEBI i będzie dobrze.
... bo jakoś się jeszcze nie zabrałem...
ten zestaw o którym mi napisałeś zawiera też ten pasek CR czy tam są łącznie 3 paski wolę zapytać zanim rozkręca i okaże się że czegoś nie kupiłem
- pasek: 059903137P » CONTITECH 6PK2460
- napinacz: 059145201F » INA 534035610
- rolka #1: 059903341J » INA 532016010
- rolka #2: 059903341H » INA 532055710
- pompa: 06E121018A » HEPU P582
Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119D » CONTITECH CT1094
- rolka napinająca: 059109243P » INA 531077610
Paski mogą być też sygnowane nowszą nazwą firmy, czyli Continental. Po zdjęciu paska pompa wody jest łatwo dostępna, ale jej koło najlepiej poluzować, gdy jest jeszcze pasek, bo jest zaparcie, a nie kręci się razem z pompą. Najlepiej wymienić również pasek od pompy CR, ponieważ inaczej pompa wody nie wyjdzie górą. Nie trzeba zdejmować przedniego pasa.
Poniżej masz schemat z momentami dokręcania śrub. Rolki z numerem 20 nie masz.
https://www.dropbox.com/s...%20V6%20TDI.pdf
[ Dodano: 2020-01-19, 22:21 ]
Jeśli chodzi o pompę wspomagania, a nie ABS jak napisałeś, to wymień dwa razy płyn, aby dobrze przepłukać układ. Zastosuj mineralny FEBI i będzie dobrze.
... bo jakoś się jeszcze nie zabrałem...
ten zestaw o którym mi napisałeś zawiera też ten pasek CR czy tam są łącznie 3 paski wolę zapytać zanim rozkręca i okaże się że czegoś nie kupiłem

O widzę, że jesteś dzięki za odpowiedź tak myślałem, ale wolałem się upewnić zacząłem szukać części na serwisie aukcyjnym są porobione zestawy np. do tego CR jest zestaw firmy INA
https://allegro.pl/oferta/zestaw-rozrza ... 8749873956
ale z przesłanego przez Ciebie opisu wynika, że pasek jest Contitech, a rolka INA czy to ma znaczenie ? Czy muszę osobno szukać ?
I jak już piszę
kolega czyt. mechanik powiedział, że warto wymienić również termostat, ale czy faktycznie jakoś go wymienia co jakiś czas ? Auto mam od nowości i ma 294 tysiące, ale termostat jak chodził tak chodzi
[ Dodano: 2020-01-29, 18:46 ]
A to jeszcze jedna moja wątpliwość pompa SKF która jest tańsza o 100 zł od Hepu też da radę czy lepiej kupić ten oryginał ?
https://allegro.pl/oferta/zestaw-rozrza ... 8749873956
ale z przesłanego przez Ciebie opisu wynika, że pasek jest Contitech, a rolka INA czy to ma znaczenie ? Czy muszę osobno szukać ?
I jak już piszę


[ Dodano: 2020-01-29, 18:46 ]
A to jeszcze jedna moja wątpliwość pompa SKF która jest tańsza o 100 zł od Hepu też da radę czy lepiej kupić ten oryginał ?