[A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie robi mi różnicy, że nie jest to A6. Wszystko i tak dopasowuję po numerze VIN, więc nie ma problemu.
[ Dodano: 2019-08-13, 23:11 ]
Zestaw paska wielorowkowego:
- pasek: 059903137AE » CONTINENTAL CTAM 6PK2498 (lub starsza nazwa CONTITECH)
- rolka #1: 059903341J » INA 532 0160 10
- rolka #2 x2: 059903341H » INA 532 0557 10
- napinacz: 059145201F » INA 534 0356 10
Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119F » CONTINENTAL CTAM CT1131
- rolka: 03L109244D » INA 532 0161 10
- napinacz: 059109243P » INA 531 0776 10
Pompa wody: 06E121018D » HEPU P582
[ Dodano: 2019-08-13, 23:11 ]
Zestaw paska wielorowkowego:
- pasek: 059903137AE » CONTINENTAL CTAM 6PK2498 (lub starsza nazwa CONTITECH)
- rolka #1: 059903341J » INA 532 0160 10
- rolka #2 x2: 059903341H » INA 532 0557 10
- napinacz: 059145201F » INA 534 0356 10
Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119F » CONTINENTAL CTAM CT1131
- rolka: 03L109244D » INA 532 0161 10
- napinacz: 059109243P » INA 531 0776 10
Pompa wody: 06E121018D » HEPU P582
Dzięki wielkie.mat1324 pisze:Zestaw paska wielorowkowego:
- pasek: 059903137AB » CONTITECH 6PK2460 (możesz znaleźć nowszą nazwę firmy, czyli CONTINENTAL CTAM)
- rolka #1: 059903341J » INA 532 0160 10
- rolka #2: 059903341H » INA 532 0557 10
- napinacz: 059145201F » INA 534 0356 10
Sam pasek wymienisz od dołu, bo od góry będzie ciężko wsadzić ręce. Trzeba się jednak zastanowić dlaczego pękł.
.
Dla potomnych:
Części dostałem na miejscu w KTD, wyszły jakoś około 190zł.
Od dołu nie udało się mechanikowi podejść, powiedział, że ręki nie wsadzi (nie wiem, czemu - może przez "wzmocniony zderzak"). Rozebrał cały przód i operacja zajęła mu około 5-6 godzin. Zapłaciłem 250 zł za całą robociznę

Polecam jak ja od razu wszystko wymienić i nie cebulić kupując jedynie pasek. U mnie powodem jego zniszczenia były mocno zużyte rolki i napinacz. Spadł, wkręcił się w inne elementy i go rozszarpało :P
Wyszło jedynie czemu klima przestała działać.
chłodnica klimy podobno zawalona i jakiś rozwalony "przewód" przy lewym reflektorze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Już wrzucam
. Nie trzeba ustawiać napinacza, ponieważ jest on automatyczny. Wszystko robi się bez zdejmowania przodu. Część od spodu, a część od góry. U siebie masz wersję z dodatkową rolką.
https://www.dropbox.com/s/vo455hk3ko1dn ... %20TDI.rar
Pasek mogło rozerwać ze starości albo jakaś rolka jest już zużyta (dokładnie łożysko) i jest przekrzywiona. Sprawdź czy wszystkie rolki i koła pasowe są proste.

https://www.dropbox.com/s/vo455hk3ko1dn ... %20TDI.rar
Pasek mogło rozerwać ze starości albo jakaś rolka jest już zużyta (dokładnie łożysko) i jest przekrzywiona. Sprawdź czy wszystkie rolki i koła pasowe są proste.
U mnie koło przejechało ok 190 tys.ollyon86 pisze:Koło wygląda ok więc zostawię, nie chcę się pchać niepotrzebnie w koszty. Z tego co patrzyłem to Corteco około 600 zlo oryginalnym nawet nie wspomnę
Wymieniłem cały osprzęt paska łącznie z napinaczem mimo, że był niby dobry i po ok 1-1,5tys. km rozleciało się koło pasowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 350
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Koło kupowałeś nowe w ASO czy zamiennik? Ja mam na tą chwilę przebieg 250 tyś i Koło wygląda ok, zastanawiałem się nad wymianą profilaktyczną , aby za jednym zamachem wszystko wymienić i nie wracać za parę miesięcy do mechanika na wymianę samego Koła , w dodatku za robotę mechanikowi też wtedy zapłacić.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Corteco to b. dobry zamiennik.ollyon86 pisze:Koło kupowałeś nowe w ASO czy zamiennik?
Usterka tego elementu (jeśli od nowości nie był wymieniany) jest nieunikniona. W moim aucie wysiadło przy 250 tys. przebiegu. Nie jestem zwolennikiem wymiany "na zapas" ale w tym przypadku, gdzie przy wymianie wielorowkowego i podzespołów masz już wszystko "na wierzchu", a zakres prac jest spory (demontaż zderzaka, lamp, pas przedni z chłodnicą odsunięty) mocno brałbym pod uwagę wymianę koła pasowego.
Jego awaria w trasie przysporzyć może więcej kosztów, aniżeli wydatek na nowe koło, teraz przy wymianie paska wielorowkowego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź