Szanowne Forumowiczki i Forumowicze
Czy to normalne, że w silniku 3.0 TDI kiedy dzwignia automatycznej skrzyni biegów jest w pozycji "P" to obroty silnika dochodzą jedynie do około 3 tys. Czy jest to jakaś forma zabezpieczenia przed uszkodzeniem silnika czy z moim autem jest cos nie tak?
Z góry przepraszam jeżeli jest to "naiwne" pytanie ale na swoja obrone dodam że jest to moje pierwsze audi i zarazem pierwszy automat.
Pozdrawiam
3.0 TDI Obroty
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Spotkałem się z tym ale tylko w wersji poliftowej, takiej jak Twoja. Była ona jednak w manualu. W wersjach przedliftowych nie miałem takich przypadków. Myślę, że jest to programowe zabezpieczenie przed zbytnim rozbujaniem sprzęgła, bądź czegoś podobnego albo też ze względów ekologicznych. Jeżeli jednak wrzucisz bieg i wciśniesz sprzęgło, to już go podkręcisz wyżej.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h