Bzdury opowiadasz Kolego... zerwać się nie zrywa... ale dalej pozostaje kwestia 'przeskoczenia', ze względu na problemy z napinaczami...heca1 pisze:jak padnie co jest bardzo bardzo małoprawdopodobne
[ INNY] 3.0 TDI, kiedy usunięto wady fabryczne?
To dlaczego nawet najbardziej uznane osoby z tego forum (np. Piotruś ) zalecają zignorowanie problemu, a inne osoby polecają "modlitwę" zamiast kosztownej naprawy za 10.000zł bo ewentualne ryzyko jest nieopłacalny tak wielkich kosztów ?
To jakie jest w końcu najlepsze wyjście w sprawie rozrządu A6 C6 ?
Koszt naprawy "hałasu" to okolo 10.000zł, więc gdzie się nie słyszy radzą lepiej się pomodlić i dalej z tym jeździć, bo nawet jak przeskoczy to naprawa wzrasta "tylko" do około 13.000zł
To jakie jest w końcu najlepsze wyjście w sprawie rozrządu A6 C6 ?
Koszt naprawy "hałasu" to okolo 10.000zł, więc gdzie się nie słyszy radzą lepiej się pomodlić i dalej z tym jeździć, bo nawet jak przeskoczy to naprawa wzrasta "tylko" do około 13.000zł
Audi A6 C6 2005r 3.0 TDI Quattro Tiptronic
Kolego, ale ja się odniosłem do tego, co zacytowałem... czyli, że rzadko 'pada'... Oczywiście takie awarie są rzadsze niż w odmianach benzynowych (ze względu na uproszczoną konstrukcję), ale jednak się zdarzają. Wszyscy wiemy, że z hałasem można jeździć 1k, 10k jak i 100k i może nic się nie stać... ale pewności nigdy nie maheca1 pisze:To dlaczego nawet najbardziej uznane osoby z tego forum (np. Piotruś ) zalecają zignorowanie problemu, a inne osoby polecają "modlitwę" zamiast kosztownej naprawy za 10.000zł bo ewentualne ryzyko jest nieopłacalny tak wielkich kosztów ?
Jeśli pytasz mnie co bym zrobił, to ja zapewne bym wymienił cały rozrząd na nowy, jeśli bym tym autem chciał jeszcze długo jeździć. Ja nie uważam zmiany silnika, gdyż nigdy nie wiesz czy ten co kupisz będzie wiele lepszy od tego co masz pod maską... naprawiam swoje
Oczywiście przedstawiam tu li tylko swoje zdanie... i każdy może mieć odmienne
Są serwisy, gdzie zrobisz to za +/- 6k PLN (z czego 4k to same ORI części)... a gdy przeskoczy rozrząd i wykrzywisz zawory albo korbowody itp., to myślę, że naprawa może być kosztowniejsza... ale decyzję każdy sam podejmuje...heca1 pisze:Koszt naprawy "hałasu" to okolo 10.000zł, więc gdzie się nie słyszy radzą lepiej się pomodlić i dalej z tym jeździć, bo nawet jak przeskoczy to naprawa wzrasta "tylko" do około 13.000zł
Ostatnio zmieniony 14 lut 2013, 12:45 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 2 razy.
heca1, przede wszystkim tu na forum jest kilka przypadków przeskoczenia rozrządu - poczytaj. Po drugie to chyba innego Piotrusia miałeś na myśli skoro twierdził żeby z tym jeździć.
Po trzecie to koszty naprawy mocno spadły na przestrzeni minionego roku - wiem bo śledzę temat i sam się do takiego remontu przymierzam. Ale jak naprawię to pewnie z 10 lat będę jeździł tym autem bo mi szkoda będzie wymieniać.
0x4B25A, kiedy podjedziesz na spocik? chcę zobaczyć skrętne lampki chociaż przyznam, że już sie trochę wyleczyłem.
Po trzecie to koszty naprawy mocno spadły na przestrzeni minionego roku - wiem bo śledzę temat i sam się do takiego remontu przymierzam. Ale jak naprawię to pewnie z 10 lat będę jeździł tym autem bo mi szkoda będzie wymieniać.
0x4B25A, kiedy podjedziesz na spocik? chcę zobaczyć skrętne lampki chociaż przyznam, że już sie trochę wyleczyłem.
Nie wiem Kolego kiedy... jakoś ostatnimi czasy mam nie po drodze... Uwierz mi, że efekt nie jest warty tych modyfikacji... Igo_89 się wyleczył także... wnioski sam wyciągnij Gdyby nie to, że mam takie lampki od nowości, to nigdy bym się na to nie zdecydował...0x4B25A pisze:0x4B25A, kiedy podjedziesz na spocik? chcę zobaczyć skrętne lampki chociaż przyznam, że już sie trochę wyleczyłem.
raczej sie nie pomylilem co do Piotrusia, bo w temacie każdy go szanował i pisał właśnie tak o rozrządach w 3.0 TDI, jeszcze dodawał tam że jakby miał wybierać najbardziej niezawodną i trwałą jednostkę to zdecydowanie wybrałby 2.7/3.0 TDI bo są najmocniejsze, a z tej dwójki jakby już miał wybierać to 2.7 TDI bo są "mniej wysilone" a tej samej konstrukcji co 3.0igorw pisze:Po drugie to chyba innego Piotrusia miałeś na myśli skoro twierdził żeby z tym jeździć.
Po trzecie to koszty naprawy mocno spadły na przestrzeni minionego roku - wiem bo śledzę temat i sam się do takiego remontu przymierzam.
piotrus,u,4524.htm
Piotruś dodał jeszcze, że jeśli przy odpalaniu nie przeskoczy, to potem już nigdy - i gdyby nie wyłączać silnika to nie byłoby żadnego ryzyka nawet z takimi rozrządami.
jeśli ceny wymiany na oryginałach rozrządu tak mocno spadły z 10.000zł na około 6.000zł to też bym wymieniał jak zacznie mi hałasować.
CZy ta usterka rozrządu powoduje tak odczuwalny hałas przy odpalaniu że nawet amator go rozpozna, że coś jest nie tak z łaĂącuchem ? czy łatwo to przeoczyć?
Audi A6 C6 2005r 3.0 TDI Quattro Tiptronic
heca1, masz rację, ale Piotruś napisał jeszcze, że nigdy by nie kupował c6 z początku produkcji, a następne silniki to przed odpalaniem zaleca modlitwę. Dopiero czteroliterowe kody silników są lepsze - ale jak się okazuje nie na 100%.
Ogólnie problem polega na wyjęciu silnika do wymiany schowanego napinacza - to bardzo winduje cenę.
Musiałby wiedzieć kiedy nasłuchiwać - ja się zorientowałem po kilku odpaleniach jak w aucie jest cicho przy odpalaniu - z zewnątrz słychać lepiej. Słychać tylko na zimnym silniku. Ogólnie łatwo to przeoczyć, ale jak raz zwrócisz na to uwagę to już wiesz o co chodzi, nawet na ulicy poznasz że c6 odpalaheca1 pisze:amator go rozpozna
Ogólnie problem polega na wyjęciu silnika do wymiany schowanego napinacza - to bardzo winduje cenę.
inaczej rzecz ujmując co do wad fabrycznych C6 3.0:
zawsze się mówi o 2 głównych sprawach: wtryski i rozrząd, ale co częściej pada w C6 z lat 2004-2007, bo w kosztach jak widzę podobnie dotkliwe (kiedyś obie usterki po 10k, dziś po około 6k) ?
Mi się wydaje, że częściej ludzi dotyka problem z rozrządem, większość to profilaktyka na hałas, ale bardzo bardzo sporadycznie zdarzały się też przeskakiwania rozrządu (tu na forum chyba 2 osobom)
Co do nasłuchiwania wad rozrządu to tak jak mówisz, wydaje mi się że trzeba nasłuchiwać najlepiej na zewnątrz i najlepiej zimnego silnika PODCZAS odpalania, bo jak chodzi to raczej napinacz hydraulicznie już naciąga i hałas ustępuje. Nie wiem - tak myślę z tego co czytałem
zawsze się mówi o 2 głównych sprawach: wtryski i rozrząd, ale co częściej pada w C6 z lat 2004-2007, bo w kosztach jak widzę podobnie dotkliwe (kiedyś obie usterki po 10k, dziś po około 6k) ?
Mi się wydaje, że częściej ludzi dotyka problem z rozrządem, większość to profilaktyka na hałas, ale bardzo bardzo sporadycznie zdarzały się też przeskakiwania rozrządu (tu na forum chyba 2 osobom)
Co do nasłuchiwania wad rozrządu to tak jak mówisz, wydaje mi się że trzeba nasłuchiwać najlepiej na zewnątrz i najlepiej zimnego silnika PODCZAS odpalania, bo jak chodzi to raczej napinacz hydraulicznie już naciąga i hałas ustępuje. Nie wiem - tak myślę z tego co czytałem
Audi A6 C6 2005r 3.0 TDI Quattro Tiptronic
heca1, wtryski - pytanie tylko "kiedy" a nie "czy"; rozrząd jak pisałeś gros aut z tym jeździ - usterka losowa.
Dolicz problemy ze skrznią - bo Audi uznało, że w TIPie nie zmienia sie oleju i wisienka na torcie - kolektory.
Turbina - dużo zależy od kierowcy. Poduszki podsilnikowe - znam kilka aut które miały tą usterkę (i mój). Podpora wału - tu jest heca bo ASO twierdzi, że trzeba wymienic cały wał napędowy (tak słyszałem - mój magik pożyczał jakąś maszynę do rozłączania).
U nie zdechła półoś przednia prawa - ciężko powiedzieć od czego. I tak "dycha" poszła... w rok.
Dolicz problemy ze skrznią - bo Audi uznało, że w TIPie nie zmienia sie oleju i wisienka na torcie - kolektory.
Turbina - dużo zależy od kierowcy. Poduszki podsilnikowe - znam kilka aut które miały tą usterkę (i mój). Podpora wału - tu jest heca bo ASO twierdzi, że trzeba wymienic cały wał napędowy (tak słyszałem - mój magik pożyczał jakąś maszynę do rozłączania).
U nie zdechła półoś przednia prawa - ciężko powiedzieć od czego. I tak "dycha" poszła... w rok.
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Witam panowie jestem nowy na forum.Wiec na poczatku chcialem wszystkich pozdrowic. Mam problem z moim Audi A6 2.7 TDI silnik BPP przebieg 166000 tys km.A wiec pare tygoni temu rozwukanizowalo mi sie kolo pasowe walu i rozpadlo sie na dwie czesci.Kolo te rozpadlo sie podczas rozruchu wiec stracilem ladowanie wspomaganie itp.Jestem po wymianie kola pasowego ale z silnika wydobywa sie dziwny dzwiek (tyko na zimnym)i jezeli samochod osiagnie temperature 70-80 stopni obroty schodza i dzwiek ten praktycznie zanika.Niewiem czy gdy te kolo pasowe sie rozwulkanizowalo to uszkodzilo pasek wielorowkowy czy moze napinacz tego paska z rolkami.Prosze o pomoc
wracając do wad fabrycznych 3.0 tdi
- wtryski // szanse b.duże i tylko czekać kiedy // 6-7.000zl
- rozrząd // szanse spore, ale dużo mniejsze, wiele A6 ma ponad 350-400 kkm i bez awarii śmiga // 6-7.000zl
- kolektory // ? czy taka ewentualna usterka jest bardzo kosztowna i czym się objawia ? o tym znalazlem najmniej informacji.
Tiptronic to bardzo mocne skrzynie i sprawdzone od lat, duzo lepsze niz Multitronic, i producent skrzyń zaleca wymiane oleju co 80-120.000km, mysle ze nie są wadliwym elementem. Ciekawe czemu Audi dezinformuje klientów mówiąc że mają olej dożywotnio, skoro sam producent skrzyni twierdzi inaczej.
- wtryski // szanse b.duże i tylko czekać kiedy // 6-7.000zl
- rozrząd // szanse spore, ale dużo mniejsze, wiele A6 ma ponad 350-400 kkm i bez awarii śmiga // 6-7.000zl
- kolektory // ? czy taka ewentualna usterka jest bardzo kosztowna i czym się objawia ? o tym znalazlem najmniej informacji.
Tiptronic to bardzo mocne skrzynie i sprawdzone od lat, duzo lepsze niz Multitronic, i producent skrzyń zaleca wymiane oleju co 80-120.000km, mysle ze nie są wadliwym elementem. Ciekawe czemu Audi dezinformuje klientów mówiąc że mają olej dożywotnio, skoro sam producent skrzyni twierdzi inaczej.
Audi A6 C6 2005r 3.0 TDI Quattro Tiptronic
Przejrzyj kilka ostatnich stron... kolektory to żaden problem już:heca1 pisze:- kolektory // ? czy taka ewentualna usterka jest bardzo kosztowna i czym się objawia ? o tym znalazlem najmniej informacji.
a6-c6-27tdi-problem-z-przepustnica-vt15282,510.htm
Dzięki za obszerne wyjaśnienia Piotruś
Która wersja silnika w C6 z pierwszych lat produkcji jako pierwsza była pozbawiona problemów z rozrządem ? Wiemy, że nie BMK
Co do tego, że była akcja serwisowa na wtryskiwacze to nie wiedziałem i nigdzie się z tym nie spotkałem, zwykle są informacje o kosztownym problemie wtryskiwaczy w pierwszych C6.
Która wersja silnika w C6 z pierwszych lat produkcji jako pierwsza była pozbawiona problemów z rozrządem ? Wiemy, że nie BMK
Co do tego, że była akcja serwisowa na wtryskiwacze to nie wiedziałem i nigdzie się z tym nie spotkałem, zwykle są informacje o kosztownym problemie wtryskiwaczy w pierwszych C6.
Audi A6 C6 2005r 3.0 TDI Quattro Tiptronic
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga