Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

3.0 tdi check engine dpf, kolektor czy coś innego

Silniki wysokoprężne
grubas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 31 sie 2016, 23:49
Lokalizacja: Poznań

3.0 tdi check engine dpf, kolektor czy coś innego

Post autor: grubas » 14 lut 2017, 23:45

Witam.

Mam pewien problem, a mianowicie wywala mi od jakiegoś czasu kontrolkę "check engine", początkowo myślałem, że to DPF. Zaniepokoiło mnie przybieranie oleju. Przy wymianie odsączyli 14 litrów! Po sprawdzeniu VAGiem okazało się, że cztery wtryski leją i klapa jednego kolektora źle działa. Po wyjęciu wtryskiwaczy okazało się, że faktycznie 4 leją. Wtryski dałem do czyszczenia i okazało się, że pomogło, bo były bardzo zabrudzone. Kolektory zostały wyczyszczone -były tak brudne, że 3/4 prześwitu to był syf. Wtryskiwacze po zamontowaniu działają, klapy kolektora również. Odebrałem samochód w trybie serwisowym wypalania DPF. Kopcił i smrodził dość mocno tego dnia. Na następny dzień wszystko ok, ale znowu zapaliła się kontrolka "check engine". Następnego dnia kontrolka znowu zgasła. Czy to oznacza, że DPF jest już na wykończeniu czy to może coś innego? Wtryskiwacze działają w porządku, samochód znowu nabrał mocy, odpala bez zarzutu, nie kopci. Z góry dzięki za pomoc, bo nie wiem już co mam robić. Jedni proponują mi wycięcie DPFA i kolektorów, inni mówią, że to bzdura, a przy okazji okazuje się, że można wyczyścić kolektor i klapy działają.

Pozdrawiam!
Krystian.
Krystian

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lut 2017, 23:57

Sprawdź grupę 104 w sterowniku silnika i podaj wartości ze wszystkich czterech okienek. Dzięki temu ocenimy czy rzeczywiście DPF jest już na wykończeniu.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 15 lut 2017, 00:03

I podaj kody błędów zarejestrowanych w sterowniku silnika.
Bez wspomnianych przez nas danych nie można nawet gdybać, o prawdopodobnych przyczynach usterki/usterek.

haribo.pl

Nastawniki

Post autor: haribo.pl » 15 lut 2017, 05:04

Witam a czy check wyskakuje przy odpaleniu auta czy w czasie jazdy?jesli przy odpaleniu to winny moze byc nastawnik klap bo to one przesylala ze jest blad ,przewaznie prawy od strony kierowcy.dpf ma swoja kontrolke na fisie.nastawnik mozna wyczuc ruszajac reka czy sie naprzyklad nie zacina,przy rozruchu silnika moze tez wyskoczyc check od przepustnicy,sprawdz czy zawalona nie jest olejem ,niestety tylko wymiana w razie awari ,klapka w przepustnicy lubi przestawac dawac opor w 3,0 wycieraja sie tuleje poprzez dostawanie sie oleju do srodka

grubas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 31 sie 2016, 23:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grubas » 19 lut 2017, 23:46

Nie miałem okazji w tym tygodniu podjechać na komputer, ale check engine wyskakuje przy odpalaniu.Od 5 dni nie wyskoczył mi ani razu, a dzisiaj po południu znowu. Wieczorem poszedłem zobaczyć czy nadal będzie wyskakiwał i po odpaleniu był. Zgasiłem, odpaliłem jeszcze raz i był. Zgasiłem znowu poczekałem chwilę i jak odpaliłem to już nie było. Drogą dedukcji może oznaczać, że to faktycznie może być nastawnik klap.
Krystian

haribo.pl

Przepustnica

Post autor: haribo.pl » 24 lut 2017, 19:54

grubas pisze:Nie miałem okazji w tym tygodniu podjechać na komputer, ale check engine wyskakuje przy odpalaniu.Od 5 dni nie wyskoczył mi ani razu, a dzisiaj po południu znowu. Wieczorem poszedłem zobaczyć czy nadal będzie wyskakiwał i po odpaleniu był. Zgasiłem, odpaliłem jeszcze raz i był. Zgasiłem znowu poczekałem chwilę i jak odpaliłem to już nie było. Drogą dedukcji może oznaczać, że to faktycznie może być nastawnik klap.
Moze byc przepustnica ,blad od przepustnicy znika co 5-6 odpalenie auta
Sprobuj wejsc do auta przekrecic i zgasic zaplon 5 razy i za 6 zapal auto bledu nie bedzie pewnie,
Sciag weza z przepustnicy i poruszaj palcami klapą,jak bedziesz slyszal takie szuranie to spoko ,jak bedzie cisza to znaczy ze wyzabkowalo zebatke w srodku jesli masz duzo oleju na klapce to on wlasnie dostal sie do srodka do sterownika i rozwalilo zebatke,raczej nie naprawialne ,proponuje org przepustnice 900zl.

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 24 lut 2017, 22:57

Ja miałem tak samo, do wymiany był nastawnik klapy kolektora ssącego prawego (od strony kierowcy). Elektronika w nim nie działała (o ile można mówić w nim o elektronice, silniczek nie działał). I raz działał (nie było kontrolki), raz nie działał (była kontrolka check engine) - loteria. 550 zł i po sprawie oryginał z ASO.

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 575
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 24 lut 2017, 23:58

Dawid_Szczecin pisze:klapy kolektora ssącego prawego (od strony kierowcy)
Tak dla ścisłości, trzymajmy się właściwej terminologii, bo później ludzie mają mętlik w głowie. Strony w samochodzie określamy z pozycji miejsca kierowcy. Tak więc, jeżeli mówisz, że sterownik po stronie kierowcy, to jest lewa strona (BANK 2). No, chyba że jest to wersja angielska <mysli> . Co do błędu, to faktycznie jeżeli chyba trzy razy z rzędu sterownik odczyta niewłaściwe położenie klap, wygeneruje błąd na fisie. Jeżeli będzie potem OK, błąd zniknie.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl