Witam.
Mam pewien problem, a mianowicie wywala mi od jakiegoś czasu kontrolkę "check engine", początkowo myślałem, że to DPF. Zaniepokoiło mnie przybieranie oleju. Przy wymianie odsączyli 14 litrów! Po sprawdzeniu VAGiem okazało się, że cztery wtryski leją i klapa jednego kolektora źle działa. Po wyjęciu wtryskiwaczy okazało się, że faktycznie 4 leją. Wtryski dałem do czyszczenia i okazało się, że pomogło, bo były bardzo zabrudzone. Kolektory zostały wyczyszczone -były tak brudne, że 3/4 prześwitu to był syf. Wtryskiwacze po zamontowaniu działają, klapy kolektora również. Odebrałem samochód w trybie serwisowym wypalania DPF. Kopcił i smrodził dość mocno tego dnia. Na następny dzień wszystko ok, ale znowu zapaliła się kontrolka "check engine". Następnego dnia kontrolka znowu zgasła. Czy to oznacza, że DPF jest już na wykończeniu czy to może coś innego? Wtryskiwacze działają w porządku, samochód znowu nabrał mocy, odpala bez zarzutu, nie kopci. Z góry dzięki za pomoc, bo nie wiem już co mam robić. Jedni proponują mi wycięcie DPFA i kolektorów, inni mówią, że to bzdura, a przy okazji okazuje się, że można wyczyścić kolektor i klapy działają.
Pozdrawiam!
Krystian.
3.0 tdi check engine dpf, kolektor czy coś innego
Nastawniki
Witam a czy check wyskakuje przy odpaleniu auta czy w czasie jazdy?jesli przy odpaleniu to winny moze byc nastawnik klap bo to one przesylala ze jest blad ,przewaznie prawy od strony kierowcy.dpf ma swoja kontrolke na fisie.nastawnik mozna wyczuc ruszajac reka czy sie naprzyklad nie zacina,przy rozruchu silnika moze tez wyskoczyc check od przepustnicy,sprawdz czy zawalona nie jest olejem ,niestety tylko wymiana w razie awari ,klapka w przepustnicy lubi przestawac dawac opor w 3,0 wycieraja sie tuleje poprzez dostawanie sie oleju do srodka
Nie miałem okazji w tym tygodniu podjechać na komputer, ale check engine wyskakuje przy odpalaniu.Od 5 dni nie wyskoczył mi ani razu, a dzisiaj po południu znowu. Wieczorem poszedłem zobaczyć czy nadal będzie wyskakiwał i po odpaleniu był. Zgasiłem, odpaliłem jeszcze raz i był. Zgasiłem znowu poczekałem chwilę i jak odpaliłem to już nie było. Drogą dedukcji może oznaczać, że to faktycznie może być nastawnik klap.
Krystian
Przepustnica
Moze byc przepustnica ,blad od przepustnicy znika co 5-6 odpalenie autagrubas pisze:Nie miałem okazji w tym tygodniu podjechać na komputer, ale check engine wyskakuje przy odpalaniu.Od 5 dni nie wyskoczył mi ani razu, a dzisiaj po południu znowu. Wieczorem poszedłem zobaczyć czy nadal będzie wyskakiwał i po odpaleniu był. Zgasiłem, odpaliłem jeszcze raz i był. Zgasiłem znowu poczekałem chwilę i jak odpaliłem to już nie było. Drogą dedukcji może oznaczać, że to faktycznie może być nastawnik klap.
Sprobuj wejsc do auta przekrecic i zgasic zaplon 5 razy i za 6 zapal auto bledu nie bedzie pewnie,
Sciag weza z przepustnicy i poruszaj palcami klapą,jak bedziesz slyszal takie szuranie to spoko ,jak bedzie cisza to znaczy ze wyzabkowalo zebatke w srodku jesli masz duzo oleju na klapce to on wlasnie dostal sie do srodka do sterownika i rozwalilo zebatke,raczej nie naprawialne ,proponuje org przepustnice 900zl.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Ja miałem tak samo, do wymiany był nastawnik klapy kolektora ssącego prawego (od strony kierowcy). Elektronika w nim nie działała (o ile można mówić w nim o elektronice, silniczek nie działał). I raz działał (nie było kontrolki), raz nie działał (była kontrolka check engine) - loteria. 550 zł i po sprawie oryginał z ASO.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Tak dla ścisłości, trzymajmy się właściwej terminologii, bo później ludzie mają mętlik w głowie. Strony w samochodzie określamy z pozycji miejsca kierowcy. Tak więc, jeżeli mówisz, że sterownik po stronie kierowcy, to jest lewa strona (BANK 2). No, chyba że jest to wersja angielskaDawid_Szczecin pisze:klapy kolektora ssącego prawego (od strony kierowcy)

VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h