Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Silniki wysokoprężne
tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: tb303 » 18 cze 2020, 14:28

Zbichu pisze:
18 cze 2020, 09:56
Zloguj paliwo. Dawkę, ciśnienie, na szynie itd. Kanały znajdziesz w necie. Chyba 1. Nie pamiętam. Dawno nie grzebałem w starym A6.
https://log.tunezilla.com/s/DlwaSVVP
Proszę, może coś podpowiesz
Co do numerów nie bedę pisał ponieważ nie chce siać dezinformacji, dopuki auto nie będzie w pełni sprawne i po korekcie problem zamulenia pozostanie to znaczy, że one się nie nadają.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 328
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: Zbichu » 18 cze 2020, 17:36

Wygląda jak zapieczone kierownice turbiny lub złe wysterowanie czy ogólnie skopane turbo. Piszesz, że czyściłeś kierownice, wiec pozostaje ustawić turbinę lub ją wymienić. Pedał w podłodze od 1400 rpm, a kierownice puszczają dopiero przy 2000.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 919
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 18 cze 2020, 22:20

Zaloguj 8 z 15
widać ze limit diagnostyczny nie rozszerzony powyżej 70 mg

do tego 40 i 41 jest tam odczyt lambda
a co do wtrysków, to warto wiedzieć co jest, załużmy włozyłes od 2,7 lub od 204 konnej wersji i jest już zagadnienie.

Może tuner mocno rozkalibrował mapę duration i na wtryskach 3,0 ci przykapca zaś na 2,7 nie masz tego efektu. Ale to bardziej gdybanki niż wnioski

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: tb303 » 18 cze 2020, 22:33

Tak czyściłem i sztanga chodzi leciutko, kontadkry wspominał właśnie o ustawieniu na maszynie wtedy będzie na bank dobrze, niech tak pozostanie, dam znać czy będzie różnica po ustawieniu i w tym tkwił problem, lecz ja mam dziwne przeczucie, że bez tunera się nie obejdzie.
Wracająć do tunera to również pisałem kiedyś, że na kanale 72 do 77 są same zera to mi się wydaje dziwne... na starych wtryskach tak było i na tych jest to samo. Dziś już mi się nie chce jeździć, jutro rano wstanę i zloguje, może wyciągniesz jakieś wnioski.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 919
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 19 cze 2020, 06:50

Moje wnioski to, wgranie standardowej mapy, wyłączenie z głową DPF, EGR. I klap. Bo z tego co zrozumiałem już nie masz tych elementów. Podanie nr wtrysków, ustawienia turbo na maszynie

klusek1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 13 lip 2016, 09:20
Lokalizacja: Radzyń podlaski

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: klusek1987 » 19 lip 2020, 22:18

Witam.
Ja mam ten sam problem.
Turbo bardzo późno wstaje podobnie jak u kolegi.
czepiłem się nastawnika nie pomaga nowy założony to samo używany to samo nastawiony na maszynie wyrzuca błąd, jak ręcznie ustawie nie ma błędu, zaślepiony egr tez brak efektu nadal to samo.
dodam ze wtryski nowe zakodowane.
turbina nie regenerowana sprawna geometria działa lekko.
czy to możne usterka elektryczna?
problem jest od początku czyli jak mam auto 4 lata problem cały czas jest brak pomysłów ;(

Macie jakiś pomysł??

Pozdrawiam

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: tb303 » 20 lip 2020, 07:28

Ja nie bardzo miałem czas zająć się tematem nawał aut w warsztacie, próbowałem ręcznie ustawiać akulator i poza logami tzn. w logach niby turbo napędza się szybciej, ale i tak odczucie wstawiania turbiny to 2100-2200, rozmawiałem z chłopakami co nam piszą programy to odrazu powiedział, że lekarstwem jest podlanie paliwa od dołu i bardzo dużo aut ma taki problem, lecz korekta załatwia sprawę w 100%.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 328
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: Zbichu » 20 lip 2020, 10:23

Przecież masz podlane od dołu, ale opór układu doładowania i tak nie potrafi tego wykorzystać.

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: tb303 » 21 lip 2020, 11:26

Czyli co ściągać turbine i ustawić na stole?

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 136
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: gozdzik77 » 21 lip 2020, 15:36

Zbichu pisze:
20 lip 2020, 10:23
Przecież masz podlane od dołu, ale opór układu doładowania i tak nie potrafi tego wykorzystać.
Zbichu Jak to interpretować "opór układu doładowania" Kolega tb303 odkręcał rurę wylotową od turbiny a efektu zadowalającego brak? Co może być nie tak z turbiną jak geometria chodzi płynnie luzów chyba nie ma i wirnik się nie zaciera?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 919
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 21 lip 2020, 15:39

albo, do śruby stop jest super dojscie. wkręć ją o jeden obrót (przymknij zmienną geometrię) i pod to ustaw nastawnik. zaloguj samochód - jak się nic nie zmieni spróbuj jeszcze o pół obrotu. Może okazać sie ze już jest za mocno przymknięte żaluzje ale tutaj zastosuj działanie odwrotne.

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: tb303 » 21 lip 2020, 21:26

Temat ogarnięty przyjamniej takie są odczucia dziś mi się nie chce jeździć i logować, nie obyło się bez ofiar, turbosprężarka która miałem w zapasie została rozebrana i na niej testowaliśmy działanie, ale czego się nie robi dla pogłębienia wiedzy. Manipulacja śrubą stop position dała zadowalający efekt, jak zacząłem czytać watek to nawet wspólnikowi pokazałem, że konradkr77 tez wpadł na taki pomysł, ale efekt jest taki, iż turbo wstaje znacznie szybciej, nie ma uderzenia w plecy w okolicach 2200rpm, słychać z turbo z wydechu, napewno zmieniła się charakterystyka pracy wtrysków i juz tak nie klepią, będzie dla potomnych.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 136
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: gozdzik77 » 21 lip 2020, 21:53

Czyli co? Wkręciłeś śrubę ogranicznika turbiny i pod to ustawiłeś nastawnik na tych trzech śrubkach? Dużo obrotów ją wkręciłeś i czy używałeś Vcds-a do ustawienia nastawnika czy robiłeś to metodą prób i błędów? Opisz dokładnie co i jak bo wychodzi na to że ROZBIŁEŚ BANK!!! Gratulacje i fajnie że ci się udało. Zrób logi.

Ustawiałeś śrubę stop position tak jak na tym filmiku ? (pierwsza minuta filmu):
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... Pw7-uOF3vU
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 919
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 22 lip 2020, 08:38

Przymknięcie zmiennej geometrii powoduje zwiększenie ciśnienia co może poprawić wstawanie turbiny.
Minusem takiego zabiegu jest lub może być zwiększenie zużycia paliwa z uwagi an większe opory wyjścia spalin.
Regulacje dokonujemy od obecnej pozycji, zakładamy ze jest to pozycja wyjściowa. Odnośnie nastawnika temat wbrew pozorom jest prosty. Na włączonym zapłonie nastawnik wysterowny jest na 80% czyli na maksymalną wartość regulacji ustawiamy go potem tak by oparł się o ogranicznik. potem testy czy osiąga wartości graniczne w zakresie ON OFF.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 136
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: gozdzik77 » 27 lip 2020, 09:16

tb303 pisze:
21 lip 2020, 21:26
Temat ogarnięty przyjamniej takie są odczucia dziś mi się nie chce jeździć i logować, nie obyło się bez ofiar, turbosprężarka która miałem w zapasie została rozebrana i na niej testowaliśmy działanie, ale czego się nie robi dla pogłębienia wiedzy. Manipulacja śrubą stop position dała zadowalający efekt, jak zacząłem czytać watek to nawet wspólnikowi pokazałem, że konradkr77 tez wpadł na taki pomysł, ale efekt jest taki, iż turbo wstaje znacznie szybciej, nie ma uderzenia w plecy w okolicach 2200rpm, słychać z turbo z wydechu, napewno zmieniła się charakterystyka pracy wtrysków i juz tak nie klepią, będzie dla potomnych.
tb303 jak możesz to opisz dokładniej co zrobiłeś przy tej turbinie że auto zaczęło jechać lepiej z dołu. Jest wielu użytkowników 2.7 i 3.0 którzy borykają się z tym samym problemem i nie wiedzą jak go rozwiązać. Jak możesz to wstaw logi.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


Akumulatory samochodowe Audi A6 opony audi a6
Kalkulator OC
hamulce
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep Audi A6 :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Forum Audi Q7 ::
:: Chodzen.pl - Dealer, Serwis Toyota :: Lektor, jingle radiowe ::