Witam wszystkich forumowiczów, chciałbym zadać pytanie odnośnie obrotów silnika, gdy odpalicie auto po nocy w temperaturach około 7-8 st. Moje wachaja się w granicach 900-1000obr.
Czy to normalnie?
[TIP Q] 3.0 tdi asb 232 km Wysokie obroty na zimnym silniku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
Dziwne pytania czasami się tu pojawiają 
Normalne, że jak jest zimno to obroty dłuższy czas utrzymują się wyższe, chodzi np o szybsze rozgrzanie katalizatora i silnika do temperatury roboczej żeby w jak najszybszym czasie spełnić normy co do czystości spalin. Poza tym bez tej bogatszej mieszanki diesel przy swoich standardowych obrotach by mocno trząsł i klekotał na zimnym.
Nie ma się czym przejmować, każdy tak ma a przynajmniej powinien.

Normalne, że jak jest zimno to obroty dłuższy czas utrzymują się wyższe, chodzi np o szybsze rozgrzanie katalizatora i silnika do temperatury roboczej żeby w jak najszybszym czasie spełnić normy co do czystości spalin. Poza tym bez tej bogatszej mieszanki diesel przy swoich standardowych obrotach by mocno trząsł i klekotał na zimnym.
Nie ma się czym przejmować, każdy tak ma a przynajmniej powinien.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 

- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Mam podobną sytuację tylko w 2.0TDI BRE. Już poniżej 15 stopni rano obroty wchodzą na 1000 i utrzymują się do przegazowania. W temperaturach 5 st i mniej, takie obroty utrzymują się nawet 2-3 km.
Brat ma A4 (z identycznym silnikiem BRE i z tego samego roku) i obroty spadają momentalnie. Różnica jest taka że w moim, pod koniec 2008 roku w serwisie wgrywali jakąś aktualizację (coś z egr-em, jakaś akcja serwisowa). Ale czy to jest faktycznym powodem?....
Brat ma A4 (z identycznym silnikiem BRE i z tego samego roku) i obroty spadają momentalnie. Różnica jest taka że w moim, pod koniec 2008 roku w serwisie wgrywali jakąś aktualizację (coś z egr-em, jakaś akcja serwisowa). Ale czy to jest faktycznym powodem?....
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Oj... to nie jest szukanie problemu... tylko dzielenie się wątpliwościami.
Prawdopodobnie to jakaś modyfikacja softu właśnie pod kątem pseudo ekologii.
Mi osobiście taki stan za bardzo nie przeszkadza - wszystkie "parametry życiowe" mojego auta są w normie, a czasem podwyższone tętno z rana.... każdemu się zdarzy
Kolego a6rider - sprawdź (np.: VAG COMem) czy sterownik, nie miał jakiejś aktualizacji po dacie produkcji...
Prawdopodobnie to jakaś modyfikacja softu właśnie pod kątem pseudo ekologii.
Mi osobiście taki stan za bardzo nie przeszkadza - wszystkie "parametry życiowe" mojego auta są w normie, a czasem podwyższone tętno z rana.... każdemu się zdarzy

Kolego a6rider - sprawdź (np.: VAG COMem) czy sterownik, nie miał jakiejś aktualizacji po dacie produkcji...