Dzien dobry, dziś po trasie (450 km poza miastem i trochę autostrady) moje audi wyrzuciło dwa błędy z opisem jak w załączonych zdjęciach. Mechanik mówi, ze błędy są dziwne bo nie zauważyłem żadnego spadku mocy, zwiększonego spalania itp, a to jest podobno typowe. Jesteśmy dość świeżym użytkownikiem A6/C6 wiec nie jestem w stanie zweryfikować jego słów czy są w 100% prawdziwe.
Zapytałem go czy po skasowaniu tych błędów mogę wrócić samochodem spokojnie do domu żeby już na miejscu się tym zajac czy załatwiać lawety/transport. Stwierdził ze mogę wracać spokojnie tylko zajac się tym po powrocie.
Mam kilka pytań mam nadzieje ze znajde na nie u Was odpowiedz:
- Czy faktycznie mogę spokojnie wracać do domu? Nie będzie to miało jakiegoś złego wpływu na samochód?
- Czy to możliwe ze po takiej trasie zatkał się DPF i mam problem z ERG? Zawsze kojarzyłem to z jeżdżeniem po mieście.
- Autem miałem za tydzień jechać w stronę Morza śródziemnego wiec już zdecydowanie dalej, czy takie błędy uda się naprawić w ciągu tygodnia jak mocno zmotywuje mechanika czy to raczej bardzie kłopotliwa sprawa?
Dziękuje bardzo za odpowiedzi.
Dodano po 4 minutach 43 sekundach:
Zdjęcie 1
Dodano po 1 minucie 55 sekundach:
Zdjęcie 2
3.0 TDI 2010, układ recyrkulacji spalin, DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 lut 2021, 15:35
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Katowice
3.0 TDI 2010, układ recyrkulacji spalin, DPF
- Załączniki
-
- E667769A-FBA2-4FB9-8E79-5C1F4E069E81.jpeg (224.78 KiB) Przejrzano 410 razy
-
- F61409AA-EA1A-4485-BDB1-1E16A372840B.jpeg (144.03 KiB) Przejrzano 410 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: 3.0 TDI 2010, układ recyrkulacji spalin, DPF
Wrzuć screeny z bloków pomiarowych silnika: 102, 104 i 107 na odpalonym i rozgrzanym silniku. Są to parametry filtra DPF. Możliwe, że wystarczy tylko jego wypalenie serwisowe i wyzerowanie wartości. Jeśli chodzi o drugi błąd, to warto zacząć od wyczyszczenia samego zaworu EGR (pewnie i tak będzie tylko czarny, ale nie brudny) oraz kolanka idącego od EGR do dolotu (metalowa karbowana rurka). Czyszczenie tego i tak pomoże tylko na chwilę. Będzie trzeba wymienić całą chłodnicę EGR na poprawioną, bo fabryczne miały wadę konstrukcyjną (tylko w polifcie). Po tym nie będzie błędów. Oba problemy przerabiałem .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga