3.0 BMK Problem z układem paliwowym
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 gru 2021, 21:39
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biała Podlaska
3.0 BMK Problem z układem paliwowym
Witam użytkowników, mam c6 od jakiegoś czasu i juz denerwuje mnie ciągła jazda z wysokim stanem paliwa... Problem polega na tym, że przy niskim stanie paliwa auto gaśnie.. zatankowałem samochód do pełna po wymianie przekaźnika do pompki w baku. Pompka chodzi jak szalona. Zrobilem 500km i miałem 1/4 baku, audi zgasła... Myślałem, że 600km na jednym tankowaniu będzie okej. Po czym stwierdziłem, że zajrzę do studni, a tam w komorze po stronie kierowcy spoooro paliwa. Panowie co robić? Może ktoś miał podobnie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: 3.0 BMK Problem z układem paliwowym
Do wymiany pompa strumieniowa
. Najpierw pobierane jest paliwo z komory za kierowcą, a potem za pasażerem. Nie przepompowuje Ci paliwa do prawej komory. Pęd paliwa w komorze za pasażerem zasysa paliwo zza kierowcy, aby przelać do drugiej komory.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 gru 2021, 21:39
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biała Podlaska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: 3.0 BMK Problem z układem paliwowym
Fragmenty z ELSY:
Elektryczna jest tylko pompa za pasażerem, bo ta druga, to tylko z nazwy jest pompą. Do lewej komory dochodzą tylko dwie rurki, które wpinane są w plastik trzymający czujnik poziomu paliwa. Razem z rurkami przypięte są (na opaski) przewody od tego czujnika. Pewnie widziałeś, gdy odkręciłeś dekiel za kierowcą. Tam nic więcej nie ma. Możesz sprawdzić drożność tych rurek i jak będą ok, to główna pompa do wymiany.
Dodano po 2 minutach 17 sekundach:Zbiornika paliwa w samochodach z napędem na cztery koła jest podzielony na lewą i prawą komorę. W celu przetransportowania paliwa z lewej połowy zbiornika paliwa -3- na prawo do komory spiętrzającej jednostki pompy paliwa -2- używa się tzw. pompy strumieniowej -1-. Działa ona zgodnie z prostą zasadą fizyki: strumień napędowy z elektrycznej pompy paliwa jest przeciskany przez dyszę, przez co nabiera on przyspieszenia. Przyśpieszenie to powoduje, że otaczające paliwo jest porywane i przetłaczane do komory spiętrzającej jednostki pompy paliwa. Jeśli pompa strumieniowa nie działa, w lewej części zbiornika może pozostać 20 litrów paliwa (do ok. 1/4 zawartości zbiornika), którego jednostka pompy paliwa nie będzie mogła odessać.
![]()
Elektryczna jest tylko pompa za pasażerem, bo ta druga, to tylko z nazwy jest pompą. Do lewej komory dochodzą tylko dwie rurki, które wpinane są w plastik trzymający czujnik poziomu paliwa. Razem z rurkami przypięte są (na opaski) przewody od tego czujnika. Pewnie widziałeś, gdy odkręciłeś dekiel za kierowcą. Tam nic więcej nie ma. Możesz sprawdzić drożność tych rurek i jak będą ok, to główna pompa do wymiany.