Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 BMK Problem z układem paliwowym

Silniki wysokoprężne
SzymiSzyms
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 28 gru 2021, 21:39
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biała Podlaska

3.0 BMK Problem z układem paliwowym

Post autor: SzymiSzyms » 28 gru 2021, 21:47

Witam użytkowników, mam c6 od jakiegoś czasu i juz denerwuje mnie ciągła jazda z wysokim stanem paliwa... Problem polega na tym, że przy niskim stanie paliwa auto gaśnie.. zatankowałem samochód do pełna po wymianie przekaźnika do pompki w baku. Pompka chodzi jak szalona. Zrobilem 500km i miałem 1/4 baku, audi zgasła... Myślałem, że 600km na jednym tankowaniu będzie okej. Po czym stwierdziłem, że zajrzę do studni, a tam w komorze po stronie kierowcy spoooro paliwa. Panowie co robić? Może ktoś miał podobnie?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: 3.0 BMK Problem z układem paliwowym

Post autor: mat1324 » 28 gru 2021, 21:59

Do wymiany pompa strumieniowa :). Najpierw pobierane jest paliwo z komory za kierowcą, a potem za pasażerem. Nie przepompowuje Ci paliwa do prawej komory. Pęd paliwa w komorze za pasażerem zasysa paliwo zza kierowcy, aby przelać do drugiej komory.

SzymiSzyms
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 28 gru 2021, 21:39
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: 3.0 BMK Problem z układem paliwowym

Post autor: SzymiSzyms » 28 gru 2021, 22:02

mat1324 pisze:
28 gru 2021, 21:59
Do wymiany pompa strumieniowa :). Najpierw pobierane jest paliwo z komory za kierowcą, a potem za pasażerem. Nie przepompowuje Ci paliwa do prawej komory.
Coś juz o tym czytałem tylko za nic nie mogę znaleźć tej pompy na necie, możesz mi cos podesłać?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: 3.0 BMK Problem z układem paliwowym

Post autor: mat1324 » 28 gru 2021, 22:30

Fragmenty z ELSY:
Zbiornika paliwa w samochodach z napędem na cztery koła jest podzielony na lewą i prawą komorę. W celu przetransportowania paliwa z lewej połowy zbiornika paliwa -3- na prawo do komory spiętrzającej jednostki pompy paliwa -2- używa się tzw. pompy strumieniowej -1-. Działa ona zgodnie z prostą zasadą fizyki: strumień napędowy z elektrycznej pompy paliwa jest przeciskany przez dyszę, przez co nabiera on przyspieszenia. Przyśpieszenie to powoduje, że otaczające paliwo jest porywane i przetłaczane do komory spiętrzającej jednostki pompy paliwa. Jeśli pompa strumieniowa nie działa, w lewej części zbiornika może pozostać 20 litrów paliwa (do ok. 1/4 zawartości zbiornika), którego jednostka pompy paliwa nie będzie mogła odessać.

Obrazek
Dodano po 2 minutach 17 sekundach:
Elektryczna jest tylko pompa za pasażerem, bo ta druga, to tylko z nazwy jest pompą. Do lewej komory dochodzą tylko dwie rurki, które wpinane są w plastik trzymający czujnik poziomu paliwa. Razem z rurkami przypięte są (na opaski) przewody od tego czujnika. Pewnie widziałeś, gdy odkręciłeś dekiel za kierowcą. Tam nic więcej nie ma. Możesz sprawdzić drożność tych rurek i jak będą ok, to główna pompa do wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga