Witam wszystkich.
Proszę o informację czy do wymiany uszczelnienia wału z przodu (czyli pod kołem napędzającym pasek osprzętu) trzeba zdejmować rozrząd i czy muszę posiadać jakieś specjalne narzędzia czy też wyposażenie domowego warsztatu wystarczy? Czy może ktoś rzucić jakieś info czy muszę się posiłkować instrukcją czy na czuja wystarczy.
Jeszcze prośba, czy może ktoś poratować numerem części (w necie znalazłem kilka o różnych średnicach?, a ETKA nie pomaga, albo też nie wiem gdzie szukać), a chciałbym zakupić części i dopiero rozkładać przód. Chodzi o uszczelniacz (simering?) wału część przednia pod kołem napędzającym pasek osprzętu.
Są różne średnice, zewnętrzne i wewnętrzne, gwinty prawe i lewe? Gdybym rozebrał to pewnie sprawdzę, ale bardzo bym chciał tego uniknąć. Jeśli możecie pomóc to bardzo bym prosił.
VIN: WAUZZZ4F58N109758
Mam nadzieję, że nie muszę do tego rozkładać silnika i da się wymienić z zewnątrz. Pomijam jeśli będzie wał do roboty, bo wtedy to mam smutno.
Pozdrawiam
2.7 TDI prośba o pomoc. Wymiana uszczelnienia wału z przodu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: 2.7 TDI prośba o pomoc. Wymiana uszczelnienia wału z przodu
079103051D
Musisz ściągnąć pasek oraz tłumik drgań, za którym jest owy simmering. Aby było łatwiej można zdemontować górną część dolotu oraz wspornik odboju przy chłodnicy.
Musisz ściągnąć pasek oraz tłumik drgań, za którym jest owy simmering. Aby było łatwiej można zdemontować górną część dolotu oraz wspornik odboju przy chłodnicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 lis 2020, 15:52
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czwa
Re: 2.7 TDI prośba o pomoc. Wymiana uszczelnienia wału z przodu
Dzięki. Znalazłem filmik na YT, 6 części, jak goście remontują 3.0 tdi. W 5 części nawet pokazane jest jak ta uszczelka, o którą mi chodzi jest wbijana w obudowę.
Wygląda jak simering, ale to uszczelka bez sprężynki. Będę próbował ją wymienić i nie uszkodzić reszty silnika
.
Pozdrawiam.
Wygląda jak simering, ale to uszczelka bez sprężynki. Będę próbował ją wymienić i nie uszkodzić reszty silnika

Pozdrawiam.