Witam. Zauważyłem że podczas niskich temperatur włącza się wentylator? Po skanowaniu błędy mam takie?
5132 - Valve for Fuel Metering (N290)
P0090 00 [167] - Open Circuit
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 183
Mileage: 132046 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00
5177 - Fuel Pressure Regulator Valve (N276)
P2294 00 [167] - Open Circuit
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 172
Mileage: 132046 km
Date: 2015.02.24
Time: 14:28:01
5196 - Relay for Fuel Pump 2 (J49)
P2632 00 [167] - Open Circuit
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 184
Mileage: 132046 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00
5134 - Valve for Fuel Metering (N290)
P0091 00 [032] - Short to Ground
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 130182 km
Date: 2015.01.14
Time: 12:21:44
Ktoś pomoże nakierować mnie na powód ? Dzięki z góry
[ Dodano: 2015-02-24, 20:39 ]
Po skasowaniu błędów Problem powraca. Nawet nie włączając silnika? Z tego co doczytałem to mam problem z ciśnieniem paliwa? Miał ktoś taki problem?
[ Dodano: 2015-02-25, 05:37 ]
Jeszcze jedno. Przyznam że mam zainstalowany system odcinający zapłon. ( muszę dowiedzieć się co i gdzie odcina) Czy przypadkiem to on nie jest odpowiedzialny za te błędy? System działa na zasadzie przyłożenia w pewne miejsce pastylki i następnie odpalam silnik. Jak sądzicie czy w przypadku gdy wykonam to w odwrotnej kolejności to po przekręceniu kluczyka i zapaleniu się kontrolek jeśli pompa paliwa nie ruszy , czy wtedy te błędy nie występują. Silnik pracuje prawidłowo, równo.
[ Dodano: 2015-02-25, 05:39 ]
Tylko czemu ten wentylator załącza się przy tak niskich temperaturach?
[ INNY] 2.0 TDI CR . praca wentylatora a tak zimno?
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
W takim razie sygnał załączenia może iść ze sterownika samochodu albo w module wentylatora (umieszczonego na pasie przednim od strony silnika ) coś się krzaczy - co jest bardziej prawdopodobne. Najlepiej byłoby go podmienić, co nie jest łatwe zazwyczaj ze względu na brak dawcy. Później zerknę w schematy.... może jest jakiś inny sposób aby to sprawdzić.
[ Dodano: 2015-02-27, 12:42 ]
Mam niestety schematy jedynie od 2.0 TDI PD - sygnał od ECU do sterownika wentylatora idzie przewodem 0,5mm2 koloru czerwono/białego i wchodzi na pin 3 kostki sterownika wentylatora.
Aby zdiagnozować usterkę, ja najpierw podpiął bym komputer w momencie zaistnienia takiego nieuzasadnionego załączenia wentylatora i poobserwował temperaturę cieczy chłodzącej czy nie skacze.
Następnie przeszedłbym test elementów wykonawczych - tam jest test przekaźnika wentylatora - załącza i wyłącza go powodując uruchamianie wentylatora.
Ostatecznie podczas takiej nieuzasadnionej pracy odłączyłbym pin z ECU (chociaż szczerze to nie wiem jaka powinna być prawidłowa reakcja sterownika na taki zabieg).
Jak wcześniej wspominałem najlepiej byłoby podmienić taki sterownik na jakiś czas... tylko skąd wziąć dawcę?
[ Dodano: 2015-02-27, 12:42 ]
Mam niestety schematy jedynie od 2.0 TDI PD - sygnał od ECU do sterownika wentylatora idzie przewodem 0,5mm2 koloru czerwono/białego i wchodzi na pin 3 kostki sterownika wentylatora.
Aby zdiagnozować usterkę, ja najpierw podpiął bym komputer w momencie zaistnienia takiego nieuzasadnionego załączenia wentylatora i poobserwował temperaturę cieczy chłodzącej czy nie skacze.
Następnie przeszedłbym test elementów wykonawczych - tam jest test przekaźnika wentylatora - załącza i wyłącza go powodując uruchamianie wentylatora.
Ostatecznie podczas takiej nieuzasadnionej pracy odłączyłbym pin z ECU (chociaż szczerze to nie wiem jaka powinna być prawidłowa reakcja sterownika na taki zabieg).
Jak wcześniej wspominałem najlepiej byłoby podmienić taki sterownik na jakiś czas... tylko skąd wziąć dawcę?