Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] 2.0 TDI CR . praca wentylatora a tak zimno?

Silniki wysokoprężne
20omega
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 07 sty 2010, 19:23
Lokalizacja: Rybnik

[ INNY] 2.0 TDI CR . praca wentylatora a tak zimno?

Post autor: 20omega » 25 lut 2015, 05:39

Witam. Zauważyłem że podczas niskich temperatur włącza się wentylator? Po skanowaniu błędy mam takie?
5132 - Valve for Fuel Metering (N290)
P0090 00 [167] - Open Circuit
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 183
Mileage: 132046 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00

5177 - Fuel Pressure Regulator Valve (N276)
P2294 00 [167] - Open Circuit
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 172
Mileage: 132046 km
Date: 2015.02.24
Time: 14:28:01

5196 - Relay for Fuel Pump 2 (J49)
P2632 00 [167] - Open Circuit
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 184
Mileage: 132046 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00

5134 - Valve for Fuel Metering (N290)
P0091 00 [032] - Short to Ground
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 130182 km
Date: 2015.01.14
Time: 12:21:44
Ktoś pomoże nakierować mnie na powód ? Dzięki z góry

[ Dodano: 2015-02-24, 20:39 ]
Po skasowaniu błędów Problem powraca. Nawet nie włączając silnika? Z tego co doczytałem to mam problem z ciśnieniem paliwa? Miał ktoś taki problem?

[ Dodano: 2015-02-25, 05:37 ]
Jeszcze jedno. Przyznam że mam zainstalowany system odcinający zapłon. ( muszę dowiedzieć się co i gdzie odcina) Czy przypadkiem to on nie jest odpowiedzialny za te błędy? System działa na zasadzie przyłożenia w pewne miejsce pastylki i następnie odpalam silnik. Jak sądzicie czy w przypadku gdy wykonam to w odwrotnej kolejności to po przekręceniu kluczyka i zapaleniu się kontrolek jeśli pompa paliwa nie ruszy , czy wtedy te błędy nie występują. Silnik pracuje prawidłowo, równo.

[ Dodano: 2015-02-25, 05:39 ]
Tylko czemu ten wentylator załącza się przy tak niskich temperaturach?

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 25 lut 2015, 07:18

Witam
Jeżeli chodzi o błędy to zapewne to odcięcie, jak zauważyłeś, jest ich główną przyczyną.
Natomiast jeżeli chodzi o wentylator, to który Ci się włącza... od klimy czy ten drugi?

20omega
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 07 sty 2010, 19:23
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: 20omega » 26 lut 2015, 20:45

Zrobiłem test, elyminując system. To on jest winny.
A jeśli chodzi o wentylator, to załącza się ten główny. Największy zaraz za chłodnicą. Niem reguły, załącza się jak chce i kiedy chce a błędów brak.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 27 lut 2015, 12:42

W takim razie sygnał załączenia może iść ze sterownika samochodu albo w module wentylatora (umieszczonego na pasie przednim od strony silnika ) coś się krzaczy - co jest bardziej prawdopodobne. Najlepiej byłoby go podmienić, co nie jest łatwe zazwyczaj ze względu na brak dawcy. Później zerknę w schematy.... może jest jakiś inny sposób aby to sprawdzić.

[ Dodano: 2015-02-27, 12:42 ]
Mam niestety schematy jedynie od 2.0 TDI PD - sygnał od ECU do sterownika wentylatora idzie przewodem 0,5mm2 koloru czerwono/białego i wchodzi na pin 3 kostki sterownika wentylatora.
Aby zdiagnozować usterkę, ja najpierw podpiął bym komputer w momencie zaistnienia takiego nieuzasadnionego załączenia wentylatora i poobserwował temperaturę cieczy chłodzącej czy nie skacze.
Następnie przeszedłbym test elementów wykonawczych - tam jest test przekaźnika wentylatora - załącza i wyłącza go powodując uruchamianie wentylatora.
Ostatecznie podczas takiej nieuzasadnionej pracy odłączyłbym pin z ECU (chociaż szczerze to nie wiem jaka powinna być prawidłowa reakcja sterownika na taki zabieg).
Jak wcześniej wspominałem najlepiej byłoby podmienić taki sterownik na jakiś czas... tylko skąd wziąć dawcę?

20omega
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 07 sty 2010, 19:23
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: 20omega » 28 lut 2015, 10:21

Z dawcą będzie kiepsko. Poobserwuję pracę wenta. i temperatury. Potrzebuję krótkie nakierowanie gdzie znajdę na VCDS kontrolę temperatur?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja