Witam,
szanowni klubowicze od jakichś kilku miesięcy mam problem z turbiną w C6 (2.0 TDI BRE). Problem objawia się w losowych momentach. Podczas jazdy turbo raz dział a raz nie jak działa i jadę powyżej 2 tys obrotów to nigdy nie przestało działać wystarczyło, że zatrzymałem się na światłach i po ruszeniu turbo nie pompuje czasem po przejechaniu tak kilkuset metrów załapie i jedzie jak powinno. Błędów od turbiny brak są jakieś dotyczące poduszek pod silnikiem(ale gość, co zczytywał błędy stwierdził, że to wpływu niema na działanie turba), na zegarach też się nic nie wyświetla, gruszka działa turbina jest ok bo nie ma luzów. Już nie wiem co zrobić z tym fantem.
Czy ktoś miał podobny problem?
Samochód posiadam od 4 lat aktualnie ma 220 tys (czy prawdziwy czy nie wiem) - przez ten czas nie było takich objawów, pojawiły się one kilka mies temu i mam wrażenie że się nasilają (częściej taka sytuacja ma miejsce).
UPDATE
Popodłączeniu kompa pokazło błąd EGR oraz przepływomierza - ale wartości jakie na kompie wskazywał przepływomierz to około 300 i 500 więc diagnosta powiedział, że jest ok ale nie wie co to dokładnie może być. Dzisiaj wyjąłem wszystko co do EGR dochodzi wraz z przepustnicą i cały dzień czyściłem. Złożyłem przejechałem około 50 km i cały czas problem się pojawiał. Odpiłem przepływkę i silnik zacząłm dziwnie pracować. Po jej podłączeniu wszystko wróciło do normy. Dodam, że nie ma problemów z odpalaniem itp. Jedyny problem jest z turbiną.
Czy ktoś może się zlitować i coś jeszcze podpowiedzieć albo dać namiary na kogoś kumatego i pewnego w Krakowie lub okolicy a może któryś z forumowiczów zna ten samochód jak własną kieszeń i byłby w stanie pomóc - oczywiście uczciwie zapłacę.
2.0 tdi bre - problem z turbiną
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 gru 2023, 16:12
- Imię: Martin
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Re: 2.0 tdi bre - problem z turbiną
Odgrzeje kotleta. Czy coś wiadomo na ten temat co było przyczyną ?
Mam podobny problem. Z tym że u mnie. DPF-EGR OFF. problem zaczął się od dpf-a. Foraz częstsze wypalanie. Najpierw co około 300km potem zaczęło równo co 100km wypalanie. Po usunięciu DPF. Okazało się że przewód nadpalony był przewód do gruszki od turbo.
Założony jakiś nowy o takim przekroju. Po usunięciu DPF jednak są dziwne wskazania na vcds. Na wolnych obrotach 989.0 w drugiej rubryce 979.0 . Natomiast jak dodam gazu na postoju. To w pierwszej jest np. 1200 a w drugiej 1500-1600. Czy to nie jest przeładowanie????
Wydaje mi się że turbo tak jakby za wcześnie wstawało. Czy to wina turbo czy też źle wgranej mapy po usunięciu DPF.
??
Podczas jazdy słychać jak lekko gwiżdże turbo, jednak nie ma tej mocy. Raz na jakiś czas jedzie normalnie ale jak mu delikatnie nacisne na gaz. A jak chce wyprzedzić ścianę np. do połowy to już potem kilowaty jest. Tak jakby mu turbo odcinało.
Zachowuje się jakby był zamulony.
Jak jest ciepły lekko dymi ale też nie zawsze.
Mam podobny problem. Z tym że u mnie. DPF-EGR OFF. problem zaczął się od dpf-a. Foraz częstsze wypalanie. Najpierw co około 300km potem zaczęło równo co 100km wypalanie. Po usunięciu DPF. Okazało się że przewód nadpalony był przewód do gruszki od turbo.
Założony jakiś nowy o takim przekroju. Po usunięciu DPF jednak są dziwne wskazania na vcds. Na wolnych obrotach 989.0 w drugiej rubryce 979.0 . Natomiast jak dodam gazu na postoju. To w pierwszej jest np. 1200 a w drugiej 1500-1600. Czy to nie jest przeładowanie????
Wydaje mi się że turbo tak jakby za wcześnie wstawało. Czy to wina turbo czy też źle wgranej mapy po usunięciu DPF.

Podczas jazdy słychać jak lekko gwiżdże turbo, jednak nie ma tej mocy. Raz na jakiś czas jedzie normalnie ale jak mu delikatnie nacisne na gaz. A jak chce wyprzedzić ścianę np. do połowy to już potem kilowaty jest. Tak jakby mu turbo odcinało.
Zachowuje się jakby był zamulony.
Jak jest ciepły lekko dymi ale też nie zawsze.