Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

2.0 tdi BLB a BKD kultura pracy, swap

Silniki wysokoprężne
lo_bo

2.0 tdi BLB a BKD kultura pracy, swap

Post autor: lo_bo » 30 cze 2014, 21:37

Witam serdecznie forumowiczów.
Przeczytałem już dość wiele postów na temat silnika BLB i BKD i są w nich pewnie rozbieżności, temu chciałbym je rozwiać.
Po krótko mam obecnie silnik BLB przebieg ponad 240 tyś, pojawiają się objawy zużytych wtrysków takie jak spadki mocy, falowanie obrotów, późne wstawanie turbiny, wysokie spalanie.
Zastanawiam sie nad wymiana silnika na BKD albo naprawa mojego i tu kilka pytań:
- czy sprawy elektryczne po wymianie takie jak komputer (po chipie na 170 km), wiązka elektryczna zostają te same?
- czy koło dwu masowe np z passata czy golfa jest takie samo jak w A6 BLB?
- jak wygląda kultura pracy tych silników, chodzi mi głównie o głośność pracy bo spotkałem się z opiniami że niby BLB jest cichszy?
Rozmawiałem z kilkoma mechanikami ale żaden jednoznacznie nie jest w stanie wypowiedzieć się na ten temat, najlepiej założył by wszystko nowe.
Mój BLB jest już po wymianie wadliwego napędu pompy i tu mam dylemat na ile wymiana wtrysków poprawi prace tego silnika.
jak w ogóle sprawdzić jakie wtryski podejdą do mojego silnika? żebym spokojnie mógł się rozglądnąć za nimi
Z góry dziękuje za pomoc

kikupl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 cze 2014, 08:49
Lokalizacja: Śrem

Post autor: kikupl » 30 cze 2014, 22:23

przed podjęciem decyzji o wymianie całego silnika sprawdź ciśnienie sprężania na cylindrach, może twoje podejście do wymiany jest pochopne i wystarczy tylko wymiana wtrysków na nowe.

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 01 lip 2014, 16:32

Robiłem dwa swapy na BKD.
Pytania tylko szczegółowe na PW jak bys chciał.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

lo_bo

Post autor: lo_bo » 02 lip 2014, 20:50

nowe wtryski to dość duży wydatek, natomiast z używkami nie wiadomo jak i co, wszystkie sprzedawane są z przebiegiem niby 60 tys a mogą równie dobrze mieć 260 tyś.
Jak sprawdzić jakie wtryski podejdą do mojego silnika?
Znacie może jakiegoś dobrego mechanika z okolic bielska ewentualnie Katowic?

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 18 lip 2014, 13:55

późne wstawanie turbiny, wysokie spalanie
Jesteś pewien że te objawy to wynik zużytych wtrysków, a nie niedomagania turbiny... jeżeli turbina późno wstaje (niedomaga) to i spalanie będzie wyższe...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja