zmiana silnika z 2.4 na 2.8
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 lip 2016, 16:57
- Lokalizacja: rzeszow
zmiana silnika z 2.4 na 2.8
witam w a6 padl mi silnik i nie uniknie mnie kupno nowego inrtersuje mnie wlozenie 2.8 i teraz wiem ze skrzynia itp powinna pasowac tylko czy kazdy 2.8 podejdzie i bedzie dzialal czy trzeba szukac z odpowiednimi oznaczeniami silnika i czy bedzie pracowal na komputerze z 2.4 ?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
no więc żeby ECU zgrało się reszta auta w miarę bez rzeźby w wiązce itd. to chyba tylko ACK/ALG , od rocznika modelowego 99 zmieniły sie wtyczki łączće wiązkę ECU z elektryka auta i tam będzie rzeźba
Najprosciej będzie chyba wrzucić słupek z nowszych 2.8 ( AMX/AQD ) a wiązkę zostawić swoja z 2.4 ( w Etce mają te same numery dla 2.4/2.8 czyli jest to samo ) i ECU dac z ACK/ALG
Ty masz ALF czy AGA teraz? Róznica jest taka że 2.4 ALF i 2.8 ALG mają SAI ( układ powietrza wtórnego ) a 2.4 AGA i 2.8 ACK nie mają SAI
Najmłodsze AMX bedą w Superbie/Passacie B5 FL bo klepali do 2005-2006 roku chyba[/code]
Najprosciej będzie chyba wrzucić słupek z nowszych 2.8 ( AMX/AQD ) a wiązkę zostawić swoja z 2.4 ( w Etce mają te same numery dla 2.4/2.8 czyli jest to samo ) i ECU dac z ACK/ALG
Ty masz ALF czy AGA teraz? Róznica jest taka że 2.4 ALF i 2.8 ALG mają SAI ( układ powietrza wtórnego ) a 2.4 AGA i 2.8 ACK nie mają SAI
Najmłodsze AMX bedą w Superbie/Passacie B5 FL bo klepali do 2005-2006 roku chyba[/code]
Poliftowy silnik czyli nowszy da się zgrac z reszta auta potrzeba wiązki silnika wraz z nim. mechanicznie sobie go wkładamy i wtedy po ogarnieciu obu wiązek zaczynamy wywalac z ECU to co zbędne więc wszelakie SAI, tylne sondy,immo. Kolejna sprawą sa wskazania na fis by to realizowały zegary trza nowsze i także kabelek po kabelku wg schematu zszczepic razem. Jesli przepustniaca jest już elektroniczna to trza tez zmienić pedął gazu. ja w genowefa garage zapłaciłem za to ponad 2 tyś ale ja do tego miałem swap manuala w miejsce automatu więc więcej zabawy softowej.