Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

zmiana silnika z 2.4 na 2.8

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
grzesiek1325
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 19 lip 2016, 16:57
Lokalizacja: rzeszow

zmiana silnika z 2.4 na 2.8

Post autor: grzesiek1325 » 19 lip 2016, 17:12

witam w a6 padl mi silnik i nie uniknie mnie kupno nowego inrtersuje mnie wlozenie 2.8 i teraz wiem ze skrzynia itp powinna pasowac tylko czy kazdy 2.8 podejdzie i bedzie dzialal czy trzeba szukac z odpowiednimi oznaczeniami silnika i czy bedzie pracowal na komputerze z 2.4 ?

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 19 lip 2016, 23:41

2.8 o oznaczeniu AMX na pewno nie podejdzie bo ma nowszy komputer co charakteryzuje się np 4 sondami lambda zamiast dwóch

Gość.

Post autor: Gość. » 20 lip 2016, 01:43

Podejdzie ale trza go bedzie wyizolowac tak jak ja mam u siebie i wywalić z niego sondy tylne i inne duperele.

Z kompem 2.4 nie bedzie pracował ma byc z wlasnym kompem i kabelkami

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 lip 2016, 10:11

no więc żeby ECU zgrało się reszta auta w miarę bez rzeźby w wiązce itd. to chyba tylko ACK/ALG , od rocznika modelowego 99 zmieniły sie wtyczki łączće wiązkę ECU z elektryka auta i tam będzie rzeźba


Najprosciej będzie chyba wrzucić słupek z nowszych 2.8 ( AMX/AQD ) a wiązkę zostawić swoja z 2.4 ( w Etce mają te same numery dla 2.4/2.8 czyli jest to samo ) i ECU dac z ACK/ALG


Ty masz ALF czy AGA teraz? Róznica jest taka że 2.4 ALF i 2.8 ALG mają SAI ( układ powietrza wtórnego ) a 2.4 AGA i 2.8 ACK nie mają SAI


Najmłodsze AMX bedą w Superbie/Passacie B5 FL bo klepali do 2005-2006 roku chyba[/code]

Gość.

Post autor: Gość. » 20 lip 2016, 14:40

Poliftowy silnik czyli nowszy da się zgrac z reszta auta potrzeba wiązki silnika wraz z nim. mechanicznie sobie go wkładamy i wtedy po ogarnieciu obu wiązek zaczynamy wywalac z ECU to co zbędne więc wszelakie SAI, tylne sondy,immo. Kolejna sprawą sa wskazania na fis by to realizowały zegary trza nowsze i także kabelek po kabelku wg schematu zszczepic razem. Jesli przepustniaca jest już elektroniczna to trza tez zmienić pedął gazu. ja w genowefa garage zapłaciłem za to ponad 2 tyś ale ja do tego miałem swap manuala w miejsce automatu więc więcej zabawy softowej.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 lip 2016, 15:12

ale po cholerę grzebać w elektryce i wydawać na to kasę , jak w A6 C5 same słupki silnika 2.4/2.8 były identyczne przez cały okres produkcji praktycznie ( drobne zmiany w pompach oleju , czujniku oleju itd. )

W A8 w twoim przypadku to inna bajka była <okok>

Gość.

Post autor: Gość. » 20 lip 2016, 15:45

bendzji, Racja napisąłem informacyjnie i to ma tylko zastosowanie w przypadku szczególnych okoliczności jak np wyrwanie za grosze silnika z niskim nalotem ale jesli jest alternatywa o podobnej mocy i łatwiejsza to nie ma co się spuszczać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja