[APR 2.8 193 KM] Zmiana długości kolektora ssącego
[APR 2.8 193 KM] Zmiana długości kolektora ssącego
Szybkie pytanie dotyczące kolektora ssącego, czy pomimo tego że gruszka pracuje i ''ramię'' również, możliwe jest aby samo skracanie nie było sprawne? I czy podczas pracy na wolnych obrotach nazwijmy to "ręcznie" przestawiając ramię gruszki powinna nastąpić jakaś zmiana w pracy silnika? Na postoju kręcąc silnik powyżej 5000obr. widać że mechanizm pracuje, jednak
sprawa mocno mnie zastanawia gdyż autko podczas jazdy ewidentnie dostaje zadyszki na wysokich obrotach, na piątym biegu kręci maks. 5500obr/min. Startując od zera pierwszy zryw ma około 2700obr a drugi powinien być gdzieś kolo 4700obr a tu go nie ma... dodam że vag nie wypluwa żadnych błędów.
Pozdrawiam
sprawa mocno mnie zastanawia gdyż autko podczas jazdy ewidentnie dostaje zadyszki na wysokich obrotach, na piątym biegu kręci maks. 5500obr/min. Startując od zera pierwszy zryw ma około 2700obr a drugi powinien być gdzieś kolo 4700obr a tu go nie ma... dodam że vag nie wypluwa żadnych błędów.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Pozwól Szczebiot, że się podepnę pod temat ale z innym pytaniem.Czy jak zablokuję gruszki na "skróconym" dolocie to dół będzie lepiej ciągnąć?(bez nie ładnych skojarzeń proszę
)

Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
Sprawa się ma i tak na benzynie jak i na lpg. Nawet jak w ramach testu po wymianie sond i kasacji błędów zrobiłem 500km na samej pb nic się nie zmieniło... błędy nie wróciły a auto dalej gdzieś gubi te kucyki. Może ktoś podpowie z jakich bloków pomiarowych zrobić logi dynamiczne? Sam za dużo z tego nie kminię ale może ktoś coś wyłapie...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Tak jak piszesz.Sprawdzone na żywo.Dzięki.Szczebiot pisze:Dłuższy dolot - większa moc na niskich obrotach, krótszy dolot - moc przenosi się na wyższe partie obrotów. Tak to rozumiem... Czyli jak zablokujesz gruchę nie będzie dołu...
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
Dzisiaj rano w czasie jazdy do pracy wykonałem następujące logi:
grupy: 3 - http://vaglog.rtnet.pl/tralalajkabum_169725.html
grupy: 32 - http://vaglog.rtnet.pl/tralalajkabum_169726.html
grupy: 90 oraz 93 - http://vaglog.rtnet.pl/tralalajkabum_169727.html
Prosta droga, temp. 3 stopnie
Gdyby ktoś mógł rzucić okiem na to i ocenić byłoby super
z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam Adam
grupy: 3 - http://vaglog.rtnet.pl/tralalajkabum_169725.html
grupy: 32 - http://vaglog.rtnet.pl/tralalajkabum_169726.html
grupy: 90 oraz 93 - http://vaglog.rtnet.pl/tralalajkabum_169727.html
Prosta droga, temp. 3 stopnie
Gdyby ktoś mógł rzucić okiem na to i ocenić byłoby super

Pozdrawiam Adam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Wg mnie wszystko w normie, chociaż faktycznie widać lekkie niedomaganie jednego napinacza (to chyba strona pasażera? Bank 1?). Ale nie na tyle, żeby to jakoś specjalnie odczuwać. Przepływomierz też wygląda na sprawny. Sprawdź to skracanie, jak będziesz wyciągać kolektor. Testy robiłeś na benzynie, czy lpg?
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Test robiony na benzynie, silnik rozgrzany do 90stopni, grupa 3 na trzecim biegu od zera do odcięcia, reszta już podczas normalnej jazdy. Jutro spróbuję kupić uszczelki pod kolektor i jakieś tam pierdoły , mam nadzieję że po świętach uda mi się pogrzebać w aucie i oby powodem braku mocy był brak skracania , bo jeżeli to przedmuchy w silniku to już samemu sobie z tym nie poradzę 
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam 

Dzięki za pomoc


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
W logach wszystko niby ładnie : korekty krótkie jak i długie bardzo łądne , zmienne fazy działają , Krisker trochę cię straszy ale zmienna faza po przełączeniu ma osiągać min. 16 st . wieć jest Ok.
Co mi się nie podoba : lekko przestawiony rozrząd , ale tragedii nie ma , można tak jeździć. I niskie wskazania przepływki , za niskie. Albo przepływka zaczyna niedomagać , może troche lewego powietrza ? A może faktycznie zmiana dłogości kolektora szwankuje.
Skoro jak piszesz na postoju gazując pow 5 tys rpm mechanizm działa więc wydaje siębyć ok. Jak chcesz mieć pewność to wymontuj walec od zmiennej długości który siedzi w kolektorze. Odkręcasz cewki zapłonowe, odkłądasz na bok . Następnie odkręcasz gruszkę od kolektora ( 2 torxy czy imbusy) . STale dociskaj to ramię ponieważ pod spodem jest sprężynka . Jak odkręcisz obydwie śruby podstaw ręke i powoli zwalniaj nacisk . Dalej już tylko wysuniesz walec . Zobacz czy jest cały itd.
Przy skałdaniu traf "wypustem" ramienia w walec.
Co mi się nie podoba : lekko przestawiony rozrząd , ale tragedii nie ma , można tak jeździć. I niskie wskazania przepływki , za niskie. Albo przepływka zaczyna niedomagać , może troche lewego powietrza ? A może faktycznie zmiana dłogości kolektora szwankuje.
Skoro jak piszesz na postoju gazując pow 5 tys rpm mechanizm działa więc wydaje siębyć ok. Jak chcesz mieć pewność to wymontuj walec od zmiennej długości który siedzi w kolektorze. Odkręcasz cewki zapłonowe, odkłądasz na bok . Następnie odkręcasz gruszkę od kolektora ( 2 torxy czy imbusy) . STale dociskaj to ramię ponieważ pod spodem jest sprężynka . Jak odkręcisz obydwie śruby podstaw ręke i powoli zwalniaj nacisk . Dalej już tylko wysuniesz walec . Zobacz czy jest cały itd.
Przy skałdaniu traf "wypustem" ramienia w walec.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
U mnie ten wypustek był odłamany i mimo działającej gruchy skracanie nie działało.Przy skałdaniu traf "wypustem" ramienia w walec.
A przepływka wg mnie nie wygląda źle. Jeśli już, to można jej zapodać czyszczenie zgodne z zasadami. Nie wydaje mi się również, żeby przy pełnym obciążeniu drobne nieszczelności dolotu miały znaczący wpływ na jej wskazania. Z kolei większe dziury kolega chyba by zauważył

Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
To jednak był ten wypust, póki co zrobione na kropelce i chyba nawet działa, wydaje się że teraz auto równomiernie przyśpiesza do odcięcia, może nie ma tego zrywu o którym wszyscy mówią w okolicach 5000obr. ale też nie ma tej zadyszki
muszę wyskoczyć na autostradę, zapiąć piąty bieg i zobaczyć jak wysoko dojdą obroty
wtedy się okaże na ile to była przyczyna i na ile udało się to podrutować klejem
jednak i tak czeka mnie kupno całego walca bo nawet te małe uszczelki w większości są powycierane i naprawdę niewiele z nich zostało../ połowa w ogóle wypadła ale udało się je wsadzić spowrotem a i ta kropelka to trochę wstyd
Co do rozrządu to postaram się to jakoś poprawić tylko bez blokady to nic nie zrobię... przepływkę wyczyszczę tym środkiem i zobaczę co to da 
Jeszcze raz dzięki za pomoc :-D
Pozdrawiam, Adam





Jeszcze raz dzięki za pomoc :-D
Pozdrawiam, Adam