Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ INNY] [1.8T AWT] źle założony/napięty rozrząd

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

[ INNY] [1.8T AWT] źle założony/napięty rozrząd

Post autor: Jigitt » 07 paź 2012, 17:10

Witam!! Sprawa jest tego typu, że od jakiegoś czasu po każdorazowym vagowaniu auta i przejechaniu jakiejś trasy pokazuje mi się jeden błąd:

17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit
P1531 - 35-10 - - - Intermittent

Czyściłem zawór n205 regulacji faz rozrządu i nic, dalej się pojawia ten błąd.

Po zasięgnięciu języka zrobiłem logi dynamiczne grup 090 i 093, poniżej te logi:

090:
http://vaglog.rtnet.pl/jigitt115_99874.html

093:
http://vaglog.rtnet.pl/jigitt115_99875.html

Podobno wynik okazał się dla mnie fatalny, <stres> bo fazator w ogóle nie pracuje, a sam rozrząd jest źle ustawiony, bo wskazuje wartość -5. <stres>

Rozrząd wymieniany był około 30tyś temu i auto jakoś śmiga, choć rewelacji nie ma, <mysli> a co więcej czasem poszarpuje. <uoee>

Sprawdzałem dziś ustawienia rozrządu, to wszystkie znaki się zgadzają, to jest są równo ustawione.

Nie wiem co mam teraz robić, podobno trzeba w jakiś sposób ponownie i tym razem poprawnie napiąć rozrząd w moim silniku, bo to złe napięcie może powodować, że rozrząd się przestawia podczas pracy dynamicznej... <wnerw>

Czy ktoś mi podpowie co mogę z tym tematem dalej zrobić?? Jak poprawić ten rozrząd?? <szok>
Z góry dzięki za odp.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 08 paź 2012, 09:58

To ja :)
Przecież Ci pisałem na AKP, dane z Elsy, + wymagane narzędzia i jazda :)

Co do zaworu przestawiającedgo masz uwaloną cewkę, poszukaj na allegro, sprzedają kompletne fazatory używane, sprzedają też pewnie i same cewki, wykręć swoją sprawdź numer i szukaj używki.
Oczywiście kabelki ECU - cewka sprawdziłeś?

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 08 paź 2012, 17:35

Zagór pisze:To ja :)
Przecież Ci pisałem na AKP, dane z Elsy, + wymagane narzędzia i jazda :)
Hmmm właśnie... Dane z elsy... tzn?

A może znasz kogoś w Wawce kto to poprawi?? Ile to może zająć czasu i jaki stopień trudności przedstawia taki zabieg??

[ Dodano: 2012-11-04, 12:10 ]
Zagór pisze: Co do zaworu przestawiającedgo masz uwaloną cewkę, poszukaj na allegro, sprzedają kompletne fazatory używane, sprzedają też pewnie i same cewki, wykręć swoją sprawdź numer i szukaj używki.
Oczywiście kabelki ECU - cewka sprawdziłeś?
Kabelki sprawdziłem, wszystko jest ok, cewkę też wyjąłem, ale tam już nic nie sprawdzi, bo jest nierozbieralna... wypływał z niej tylko olej...

Wiem, na AKP napisałeś "Na głowicy z tyłu silnika, jest takie ustroistwo z cewka, wtyczka dwupinowa, do sterowania przepływem oleju przez przestawiacz - fazator" - ale czy wewnątrz samej cewki powinien być olej??

I czy pomiędzy cewką a samym zaworem nie powinno być jakiejś uszczelki?? Bo u mnie nie ma :/

Kupić samą cewkę to nie takie łatwe, w necie raczej ciężko ją znaleźć... Spróbuję jeszcze ASO :/

Dzoniłem dziś do ASO, samych cewek nie sprzedają, jedynie całe napinacze łańcuszka z tą cewką w zestawie... koszt 2100zł :/
Czy ten napinacz wygląda tak??
Obrazek

pytam, bo wykręcałem całą cewkę, a nie cały napinacz...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

passiasty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:16
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: passiasty » 24 lut 2013, 17:23

Witam.
Pytanie dotyczy samochodu z silnikiem 1.8t AWT z 2003 roku.

Podpinam się do tego tematu, ponieważ Jigitt robił logi dynamiczne w grupie 90 Vaga i wyszły mu dokładnie takie same jak mnie tzn. bez względu na to czy to bieg jałowy czy przy przyspieszaniu zawsze jest OFF i kolejne pole 0 czasami wskakujące na 1. Dodam że w samochodzie nie ma żadnych błędów. Poszukiwanie zacząłem ponieważ z okolic właśnie tego łańcucha słyszalne jest takie jęczenie na biegu jałowym (jakby mocno zużyte łożysko).

Chciałem spytać jak powinny prawidłowo wyglądać logi z grupy 90 w prawidłowo działającym samochodzie z tym właśnie silnikiem, ponieważ nie
wiem czy ja i Jigitt mamy poprawne? czy mają być zupełnie inne??

Bardzo proszę jeśli ktoś ma możliwość o zamieszczenie logów właśnie z tej grupy w poprawnie działającym silniku.
Pozdrawiam i dziękuje.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 24 lut 2013, 21:31

passiasty,
Ale w silnik AWT chyba nie ma po co robić logów aby sprawdzić nastawnik.
Sprawdzasz vagiem poprzez testy elementów wykonawczych czy zawór przestawiania wałka działa, powinno być słyszalne kliknięcie.
Można również zmierzyć rezystancję na stykach, powinna się mieścić w przedziale 10 &#8230; 18 &#937;. Jeśli te warunki są spełnione to nastawnik jest ok.
A co do Twojego problemu to może trzeba sprawdzić ciśnienie oleju lub czas na jego wymianę na coś lepszego.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 25 lut 2013, 09:57

Ja powiem tylko tyle, że dogadałem się z jednym z użtkowników naszego szanownego forum i zakupiłem używany nastawnik wraz z cewką (całość prawie za darmo), zmieniłem samą cewkę i auto jak nowe, bez żadnych objawów, bez błędów na vagu... Co więcej, już się nawet sprzedało :)
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

passiasty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:16
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: passiasty » 28 lut 2013, 18:17

ciśnienie oleju sprawdzałem na silniku około 70 stopni miałem około 3 barów po dodaniu gazu nie przekraczało mi 5. Olej od nowości Mobile1 5w50 zmieniony 2kkm. Jak zapalam rano to jest cisza. Dźwięk zaczyna być słyszalny po jakichś kilkudziesięciu sekundach. Dziś sprawdzę ta rezystancję i ten test. Nosze się też z zamiarem zdjęcia pokrywy i zobaczenia w jakim stanie jest ten regulator. Samochód ogólnie sprawuje się bardzo dobrze, zero jakichkolwiek błędów. Jeśli ktoś ma jakieś sugestie bardzo proszę o podzielenie się nimi.

Awatar użytkownika
kolo98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 16 gru 2009, 19:08
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: kolo98 » 03 mar 2013, 14:02

Jigitt pisze:Ja powiem tylko tyle, że dogadałem się z jednym z użtkowników naszego szanownego forum i zakupiłem używany nastawnik wraz z cewką (całość prawie za darmo), zmieniłem samą cewkę i auto jak nowe, bez żadnych objawów, bez błędów na vagu... Co więcej, już się nawet sprzedało :)
Polecam się na przyszłość, dobrze że pasowało :)

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 05 mar 2013, 15:07

Jeżeli kogoś interesuje używana cewka do wariatora rozrządu (sprawna na 100%) to proszę na PW.Pozdrawiam
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

passiasty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:16
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: passiasty » 19 mar 2013, 20:45

Mam pytanie odnośnie tego napinacza. Czy po zdjęciu pokrywy zaworów jestem w stanie określić (zmierzyć) czy ten regulator ewentualnie łańcuch są do wymiany? Irytuje mnie ten dźwięk, więc chce go zwalczyć. Dziś postaram się nagrać jakoś ten hałas, może ktoś z Was słyszał już takie coś...


Cewka zmierzona, poza tym słychać ją kiedy się załącza podczas testu.

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 19 mar 2013, 23:30

Sam napinacz trudno wizualnie ocenić czy jest dobry,po demontażu i rozebraniu napinacza idżie zobaczyć o wiele więcej.Jeżeli dysponujesz różnymi rozmiarami oringów,możesz popróbować ich wymiane w całym napinaczu (a jest ich tam kilka) bo generalnie zasada działania jest oparta na hydraulice (ciśnienie oleju) i nie ma tam zbyt wiele częśći mechanicznych które mogłyby uledz awarii choć nie jest to wykluczone.Generalnie tą część wymienia się w całośći,zamienniki mają złą reputację,originał jest dość drogi,więc warto pokombinować z oringami.Krzywdy silnikowi nie zrobisz,najwyżej bedzie dalej hałasował.ÂŁańcuszka nie da się wyjąć bez zrzucania wałków,a bez tego trudno będzie stwierdzić czy jest wyciągnięty.Jeśli zabierzesz się do ściągniecia napinacza to zaopatrz się w uszczelkę która się pod nim znajduje,ona jest na jedno skręcenie.To samo dotyczy pokrywy zaworów.Pozdrawiam
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

passiasty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:16
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: passiasty » 24 mar 2013, 19:09

Najbardziej martwi mnie to, że nie jest to dÂźwięk opisywany przez wszystkich przy awariach napinacza, czyli klekotanie, lecz u mnie jest takie jakby jęczenie...Klekot słyszę wyłącznie przez ułamek sekundy po zapaleniu zimnego silnika rano. Zastanawiałem się co innego może wydawać taki dÂźwięk? W Aso napinacz kosztuje ponad 2000zł, natomiast zastanawiają mnie te oryginały które na popularnym serwisie aukcyjnym są w cenach około 600-700zł. Warto w to wejść? Są to rzeczywiście oryginały?
O uszczelkach pamiętam, już je skompletowałem. Rzeczywiście pokrywę zaworów dokręca się tylko momentem 10Nm?
Dziękuje za zainteresowanie i odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 24 mar 2013, 21:26

passiasty, wadliwy (choć nie koniecznie musi to być jego wina) napinacz na samym początku objawia się klekotaniem podczas rozruchu i kedy silnik jest bardzo gorący.O tym napinaczu już gdzieś było na forum,dość sporo.Wiesz,a może to jest łożysko oporowe z zacisku,wyrąbane lubi huczeć/wyć.Popatrz na zawór EGR (kombinowany ,jak kto lubi) a konkretnie ten cienki wężyk z podciśnienia (sterujacy) on lubi płatać figle.Ale jakby tam coś było nie tak,to z kolei wyplułby jakiś błąd dotyczący zaworka N75.Ale warto się przyjrzeć.Te napinacze "originalne" na takie wyglądają,ale czy naprawde są,nie dam ci gwarancji.Są niesamowicie tanie,co też ich z kolei nie dyskwalifikuje,bo nie znamy ich pochodzenia <mysli> .Zrobie fotkę mojego i wrzucę,to powinno pomóc w doborze jesli już się zdecydujesz na jego zakup.Pokrywę zaworów skręca sie na 10Nm,masz dobre informacje <okok> Pozdro
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

Gobasu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 05 gru 2012, 21:12
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Gobasu » 28 mar 2013, 12:32

Hej, jestem po wymianie napinacza tydzień temu. Objawy początkowe metaliczna grzechotka, potem błąd opóźnienia jedego z wałków, spadek mocy. Coraz głośniejsze tyrkotanie.Zamówiłem napinacz oryginalny na allegro do AWT za 450zł. Wszystko chodzi igła. Polecam, to samo co w serwisie.

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 29 mar 2013, 01:45

No i to jest ciekawe co pisze Gobasu, bo ja wyłożyłem 2000zł na napinacz (nie jeden zresztą) i łancuszek.Jeżeli jest warto położyć 450 zł na ten napinacz to jest w tym duża oszczędność.Ale...Jak dla mnie,jest to dość złożone urządzenie i cena 450zł jest zadziwiająca.No,ale to tylko moja awersja.Pozdro.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl