Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[APU 1.8 150 KM] Zła przepustnica-mechaniczna zamiast elektr

Silniki benzynowe
Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 21 lut 2017, 09:42

Ziomek pisze:Jak kupiłeś AEB i zdrowy to po co kombinować? Kupka kasy i czasu w imię czego? Kasę w przywrócenie do APU można włożyć w zwiększenie mocy tego co siedzi pod maską.
To już zależy od kolegi Cisek87, jeżeli chciałby wrócić do ori gratów APU to Jego decyzja, a my możemy tylko coś doradzić w tym kierunku. Co do kręcenia to zależne to jest od kondycji jednostki pod maską czy podoła wyższej mocy, bo to nie 2-3 letni motor tylko swoje lata już ma.

Wiem co nie co na ten temat , bo mam jeszcze a3 8l Q 180km seria z 1999 roku i ma swoje km nakręcone, lata tak samo więc też odpuściłem sobie kręcenie KM wystarczy to co jest pod maską, przynajmniej nic się nie dzieje i jest ok <okok> autko śmiga aż miło i prawie 400kkm nakręcone. <luzik>
Jak samochód, to tylko Audi;)

Cisek87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Cisek87 » 14 mar 2017, 05:15

Witam ponownie.Powiem Wam Panowie ze już powoli zaczynam mieć dosyć.Chciałem dokupić przepływomierz wiec etka online i szukamy po oznaczeniu silnika. Dobra znalazłem,skoro założyłem ze silnik AEB to nr 037906461C.Szukam sobie dalej i czytam po rożnych forach a tam zonk...(przypominam ze silnik włożony od Passata)okazuje się ze w 99' w Passatach montowano silnik z przepustnica na linkę itp ale ten już posiadał oznaczenie APU...wchodzę na etkę,patrze na katalog passata a tam nr przepływomierza 06A906461DX :shock: i już całkowicie nie wiem który przepływomierz kupić żeby nie utopić pieniędzy.Skłaniał bym się ku temu z końcówka DX- wydaje mi się ze skoro silnik od paska to będzie to bezpieczniejsza opcja.Wg Etki do audi 037906461C byl montowany w AEB a 06A906461DX w APU ale wg tej samej stronki i jeden i drugi był montowany w pasacie AEB/APU tylko w rożnych rocznikach 98/99-mam nadzieje ze nie namieszałem i jest to w miarę czytelne.Doradźcie co byście zrobili na moim miejscu? Czemu w jednym katalogu(skoro wv/audi/ to praktycznie to samo) są tak rozbieżne informacje? <wnerw> Ja ogólnie skłaniam sie bardziej do zakupu ...DX ale chętnie poznam wasze zdanie.Pozdrawiam :)

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 14 mar 2017, 08:21

Wg mnie to proste poniewaz tez mam aeb i przeplywka z 1 kodem jest 4-pinowa a z koncowka dx jest 5-pinowa.
Otworz obudowe wypnij wtyczke i policz piny

Cisek87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Cisek87 » 28 mar 2017, 14:28

bardzo cenna informacja:) Dzieki wielki:) Jak dobrze ze jest takie forum z ludzmi ktorzy maja pojecie o A6 i chca pomagac.Jeszcze raz wszystkim bardzo dziekuje :)

[ Dodano: 2017-03-28, 14:28 ]
Witam ponownie. I niestety problemów ciąg dalszy.Tym razem problem ze sterownikiem ABS-posiadam sterownik bosch 5.3 abs/eds bez asr itp.Sterownik był uszkodzony więc wysłałem go do naprawy do firmy tym się zajmującej.Sterownik wrócił podłączyłem i nic...dalej kontrolka ABS i wykrzyknik z 3-krotnym piknięciem przy odpalaniu(przed odpięciem tylko kontrolka żółta ABS).Czytam sobie i widzę ze sterownik trzeba kodować wiec wujek Google i jazda,filmy instruktażowe,nadanie nowych kodów-login i kod itp.Wchodzę na stronkę Ross-tech żeby uzyskać kody a tu inf. ze mój sterownik(chyba najuboższy) nie podlega kodowaniu wiec na logikę podłączam i powinien się zaadaptować-pojeździłem itp i dalej nic.Poczytałem i niestety ale informacji praktycznie brak,co i jak zrobić.Ale zauważyłem ze w sterownikach 5.3 z ASR czy 5.7 przy kodowaniu trzeba również ustawić czujnik skrętu-u mnie pewnie ustawia się sam ale w moim aucie uszkodzona jest taśma Air BAG w kierownicy wiec domyślam się że i czujnik skrętu źle wskazuje-czy to może być przyczyna braku możliwości zakodowania?? W dodatku błąd czujnika w tylnym lewym kole ale czujniki po tej stronie wymieniłem na nowe przed naprawą sterownika więc może jest po prostu źle wsadzony-za blisko lub za daleko,jutro sprawdzę i sprawdzę czy wgl jest na nim zasilanie. A może macie jakieś inne pomysły? Może wiecie co w takiej sytuacji zrobić?? Pomóżcie bo ręce opadają:(


P.S-z dobrych wieści,przeplywka wymieniona,czujnik temp.płynu i przeczyszczona przypustnica i brak błędów a auto w końcu ożyło i czuć te +/- 150 KM:)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 29 mar 2017, 06:31

Nic nie trzeba kodować, jesteś w stanie połączyć się ze sterownikiem?

Cisek87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Cisek87 » 02 kwie 2017, 12:22

Witam.Tak Vag sie laczy,przynajmniej nie wyskakuje zaden komunikat ze nie mozna....mozna zczytac kody bledow itp.mozna wejsc w 11 login i reszte opcji...oprocz 07 recoded

[ Dodano: 2017-04-02, 12:22 ]
Witam .Udało mi się usunąć problem z poduszka.Standardowy jakby błąd 00588 więc założyłem że taśma AIR BAG,ponieważ praktycznie w każdym temacie jaki czytałem to okazywało się przyczyną.Jednak u mnie była to wiązka łącząca poduchę z taśma-polutowałem kabelki i błędów brak-choć docelowo zamierzam kupić nową wiązkę-trochę sobie i swoim umiejętnościom lutowania nie ufam:D:D


Niestety został problem ABS-sterownik pokazuje błąd tylnego czujnika w lewym kole więc myślę że może to być przyczyną braku możliwości zakodowania sterownika bądź wyskakujących błędów.Jak pisałem czujnik ten jest wymieniony wiec raczej to nie wina samego czujnika.Pomyślałem że sprawdzę czy jest na nim zasilanie i czy jest dobrze osadzony(za blisko bądź za daleko),ewentualnie widziałem że czasem trzeba wymienić pierścień na podstawie którego czujnik sczytuje dane.Podpowiedzcie czy coś jeszcze można sprawdzić?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 02 kwie 2017, 12:45

Można kable przestrzelić a tego sterownika chyba się nie koduje. Zakłada się i działa.

Cisek87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Cisek87 » 02 kwie 2017, 20:43

To u mnie niestety zakłada się ale nie działa...zastanawiam się czy to właśnie nie wina tego błędy tylnego czujnika.Najbardziej denerwuje ten wykrzyknik i 3 piknięcia podczas włączania zapłonu.Dobra popatrzę co tam się dzieje i napiszę.Jakieś rady przy wyciąganiu czujnika żeby go nie uszkodzić?

[ Dodano: 2017-04-02, 20:43 ]
Dobra,błąd czujnika wyeliminowałem-nie jestem pewny ale prawdopodobnie nie był dokładnie osadzony-VAG nie pokazuje już błędu oraz w kanale 08 chyba,jak dobrze kojarzę, kanał 1 pokazuje równą prędkość na każdym kole podczas jazdy(wcześniej koło na którym był błąd stało na 1km/h.Myślałem ze trzeba jeszcze się przejechać i do hamować ale niestety i to nic nie dało...choć jak rozpędziłem samochód i gwałtownie zahamowałem to na pedale było czuć drgania,nie jakieś bardzo mocne ale auto nie blokowało kol...już nie mam więcej pomysłów.Kiedyś jak sterownikowi zdarzyło się chwilowo podziałać to było czuć konkretne drżenie na pedale stop,a teraz drgania delikatne.Wtyczka do sterownika ABS jakaś taka pokiereszowana,znalazłem uszkodzona izolacje-zaizolowałem na tyle na ile się dało ale dalej lipa,sprawdziłem i wyczyściłem oraz powymieniałem bezpieczniki ale nic to nie dało.Pomysły mi się skończyły wiec w przyszłym tygodniu auto trafi do mechanika:(Nie ma innej rady-a szkoda bo udało mi się wyeliminować dużo usterek i już się cieszyłem że wszystko ogarnę sobie sam a tu lipa.Pochwalę się czy mechanik dał radę coś zrobić.


Jeszcze gdzieś wyczytałem że takie rzeczy mogą sie dziać jak czujnik na pedale hamulca się uszkodzi(u mnie nie świeci 3 światło stop-wgl nie ma napięcia na przewodzie) ale wydaje mi sie że VAG by to wykrył i pokazał a u mnie nie ma takiej informacji:(:(

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja