Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Zimny silnik dymi na niebiesko po wymianie świec

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
A6C5TG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 31 paź 2014, 11:56
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Zimny silnik dymi na niebiesko po wymianie świec

Post autor: A6C5TG » 16 gru 2014, 21:32

Witam, niedawno zakładałem gaz do swojej C5 2.8 ACK. Gazownik wymienił też świece na jakieś bosch do gazu. Od tego czasu na zimnym silniku po nocy przy odpaleniu z rury leci niebieskawy dym przez kilka sekund, dym jest okropnie drazniąco śmierdzi paliwem. Pozniej objaw ustaje. Samochód też ma wycięty jeden katalizator. Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 19 gru 2014, 19:15

Miałem bardzo podobny problem..
Ile km przejechałeś na tej instalacji?
Byłeś już na regulacji po 1000km?

Pozdrawiam

A6C5TG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 31 paź 2014, 11:56
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: A6C5TG » 19 gru 2014, 23:10

Na instalacji zrobiłem 3tys, przegląd był zrobiony po 1000km. Nie zaobserwowałem ubytków oleju. Póki co mam plan wymienić świece na przeznaczone do tego silnika i przeczyścić układ odpowietrzenia skrzyni korbowej, może gdzieś w dolocie powietrza zbiera sie olej? Przebieg 245tyś i raczej nic nie było ruszane tam. Dzięki za zainteresowanie

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 19 gru 2014, 23:33

Jeżeli wymienił Ci świece to raczej nie ma sensu ich ruszać.
U mnie po regulacji podobne objawy zniknęły.
Takie jaja mogą być również spowodowane brakiem katalizatora.
Jeżeli piszesz, że śmierdzi paliwem - nie szukaj problemu w układzie olejowym.
Albo dostaje za bogatą dawkę paliwa i po prostu tego nie przepala, albo wciąż jest to źle wyregulowane.

Sprawdzałeś VAG'iem czy przypadkiem nie wyskakują jakieś błędy?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 21 gru 2014, 14:25

sprawdź co za świece ci tam ten majster wstawił. nie ma najmniejszego sensu zakładać "świec do gazu" bo to po prostu ściema. dobre świece dedykowane do tego silnika i musi chodzić. kwestia zapachu paliwa po odpaleniu to prawdopodobnie źle wyregulowana instalacja, jest wystrojona za ubogo i przez to leje więcej benzyny po odpaleniu zimnego motoru.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 21 gru 2014, 17:10

Skoro wyciąłeś kata to pojawił Ci się problem większości użytkowników Vłek znany. Pobiera Ci olej, co jest normalne w zależności ilosci jego ubywania. Normalnie katalizator przytrzymywał "dymek olejowy".

Zrób mały test na wyeliminowanie układu zasilania paliwem LPG. Kończąc używanie auta na 1km przed domem przełącz na PB. Rano odpal i będziesz widział efekt...albo lepiej albo nie. W drugim przypadku stawiam na moją diagnozę powyżej (w domyśle, do wymiany uszczelniacze zaworów). Jeśli jednak przestanie kopcić może to zonaczać źle ustawioną mapę gazową.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 22 gru 2014, 08:36

jeśli przez złą regulację instalki rozjechały się korekty to przełączenie na chwilę przed zgaszeniem na pb nic nie da, w ten sposób wyeliminować można puszczający reduktor lub wtryski . trzeba byłoby wykasować korekty i pojeździć trochę na samej benzynie aby ustawiły się na nowo. wtedy powinna być widoczna różnica.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl