Zimny silnik dymi na niebiesko po wymianie świec
Zimny silnik dymi na niebiesko po wymianie świec
Witam, niedawno zakładałem gaz do swojej C5 2.8 ACK. Gazownik wymienił też świece na jakieś bosch do gazu. Od tego czasu na zimnym silniku po nocy przy odpaleniu z rury leci niebieskawy dym przez kilka sekund, dym jest okropnie drazniąco śmierdzi paliwem. Pozniej objaw ustaje. Samochód też ma wycięty jeden katalizator. Jakieś pomysły?
Na instalacji zrobiłem 3tys, przegląd był zrobiony po 1000km. Nie zaobserwowałem ubytków oleju. Póki co mam plan wymienić świece na przeznaczone do tego silnika i przeczyścić układ odpowietrzenia skrzyni korbowej, może gdzieś w dolocie powietrza zbiera sie olej? Przebieg 245tyś i raczej nic nie było ruszane tam. Dzięki za zainteresowanie
Jeżeli wymienił Ci świece to raczej nie ma sensu ich ruszać.
U mnie po regulacji podobne objawy zniknęły.
Takie jaja mogą być również spowodowane brakiem katalizatora.
Jeżeli piszesz, że śmierdzi paliwem - nie szukaj problemu w układzie olejowym.
Albo dostaje za bogatą dawkę paliwa i po prostu tego nie przepala, albo wciąż jest to źle wyregulowane.
Sprawdzałeś VAG'iem czy przypadkiem nie wyskakują jakieś błędy?
Pozdrawiam
U mnie po regulacji podobne objawy zniknęły.
Takie jaja mogą być również spowodowane brakiem katalizatora.
Jeżeli piszesz, że śmierdzi paliwem - nie szukaj problemu w układzie olejowym.
Albo dostaje za bogatą dawkę paliwa i po prostu tego nie przepala, albo wciąż jest to źle wyregulowane.
Sprawdzałeś VAG'iem czy przypadkiem nie wyskakują jakieś błędy?
Pozdrawiam
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
sprawdź co za świece ci tam ten majster wstawił. nie ma najmniejszego sensu zakładać "świec do gazu" bo to po prostu ściema. dobre świece dedykowane do tego silnika i musi chodzić. kwestia zapachu paliwa po odpaleniu to prawdopodobnie źle wyregulowana instalacja, jest wystrojona za ubogo i przez to leje więcej benzyny po odpaleniu zimnego motoru.
Skoro wyciąłeś kata to pojawił Ci się problem większości użytkowników Vłek znany. Pobiera Ci olej, co jest normalne w zależności ilosci jego ubywania. Normalnie katalizator przytrzymywał "dymek olejowy".
Zrób mały test na wyeliminowanie układu zasilania paliwem LPG. Kończąc używanie auta na 1km przed domem przełącz na PB. Rano odpal i będziesz widział efekt...albo lepiej albo nie. W drugim przypadku stawiam na moją diagnozę powyżej (w domyśle, do wymiany uszczelniacze zaworów). Jeśli jednak przestanie kopcić może to zonaczać źle ustawioną mapę gazową.
Zrób mały test na wyeliminowanie układu zasilania paliwem LPG. Kończąc używanie auta na 1km przed domem przełącz na PB. Rano odpal i będziesz widział efekt...albo lepiej albo nie. W drugim przypadku stawiam na moją diagnozę powyżej (w domyśle, do wymiany uszczelniacze zaworów). Jeśli jednak przestanie kopcić może to zonaczać źle ustawioną mapę gazową.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jeśli przez złą regulację instalki rozjechały się korekty to przełączenie na chwilę przed zgaszeniem na pb nic nie da, w ten sposób wyeliminować można puszczający reduktor lub wtryski . trzeba byłoby wykasować korekty i pojeździć trochę na samej benzynie aby ustawiły się na nowo. wtedy powinna być widoczna różnica.