Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ INNY] [1.8T AWT] zgasł podczas jazdy i nie odpala

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

[ INNY] [1.8T AWT] zgasł podczas jazdy i nie odpala

Post autor: Jigitt » 28 lis 2012, 19:54

Witam!! Jak w temacie wracałem sobie z pracy i dojeżdżając do pełnego śmietnika z daleka wrzuciłem na luz... i nagle po około 200 metrach jazdy na luzie auto zgasło... Niestety już nie odpaliło... musiałem je zaholować...
Powstało zatem pytanie dlaczego nie odpala?? Pb jest, LPG jest, pompkę paliwa słychać jak pompuje po przekręceniu zapłonu, żadna kontrolka się nie zapaliła, rozrusznik kręci jak zawsze, a zaskoczyć nie chce:/

VAG-a jeszcze nie podłączałem, bo laptop się wysypał i muszę zrobić formata :/

Wcześniej natomiast miałem problem z takim błędem:

17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit
P1531 - 35-10 - - - Intermittent

ale auto chodziło, a ja na spokojnie nosiłem się z zamiarem kupna czujnika położenia wałka rozrządu... i jeszcze nie kupiłem :/ Nie wiem czy to może mieć związek z zaistniałą sytuacją...

Próbowałem odpalić z drugiego kluczyka (myśląc o problemie z immo w kluczyku) ale też bez skutku :/

macie jakiś pomysł??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 29 lis 2012, 08:20

zreanimowałem kompa i zrobiłem vagowanie... oto co wyszło :/

4 Faults Found:

17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit
P1531 - 35-00 - -
17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 35-10 - - - Intermittent
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 29 lis 2012, 08:35

zadne kontrolki na zaplonie nie zapala? podladuj akumulator i sprawdz klemy... a sprezanie silnik ma jak krecisz rozrusznikiem? moze slyszysz jak bendix rozrusznika chodzi a nie rozrusznik :P przy uszkodzonym rozruszniku tez chyba taki blad kiedys widzialem...
chodzi mi o ten blad:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent


17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 35-10 - - - Intermittent
a tu problem z przepustnica: mozesz odlaczyc akumulator na jakis czas i podlaczyc i powinna sie sama przepustnica adaptowac. przekręcasz zapłon i nie naciskając gazu czekasz około 1 minuty. powinny być wszystkie odbiorniki prądu wyłączone. ale to dopiero jak poradzisz sobie i odpalisz jakos auto :P mozna tez Vagiem adaptowac... ale nie zawsze wychodzi :P

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 29 lis 2012, 08:48

Nic się nie zapaliło :/ Akumulator może być już słaby, ale to z uwagi na wielokrotne próby odpalenia...
Rozrusznik kręci normalnie, to na pewno nie bendix...

A co z tym błędem 16705 P0321 Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP - zły sygnał

O co może tu chodzić?? Czy to może być powodem tego, że auto nie odpala??

Już chyba wiem o co kaman...

błąd 16705 to błąd czujnika prędkości silnika (G28), a czujnik ten jest też stosowany jako czujnik położenia wału korbowego i koreluje z czujnikiem położenia wałka rozrządu

Teraz pytanie... czy te 2 błędy, tj.

17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit
P1531 - 35-00 - -
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent

mogą byś spowodowane awarią jednego czujnika, czyli tego czujnika położenia wału korbowego?? czy trzeba wymienić obydwa, czyli G28 i N205??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 29 lis 2012, 09:15

masz uszkodzony czujnik obrotów wału/nadajnik impulsów G28 dlatego Ci auto nie chce odpalać... a czujnik musisz wymienić na nowy i bedzie gitara

jak ten czujnik pada to bardzo dlugo trzeba krecic aby auto odpalilo... kosztuje on miedzy 100 a 200zł
078-906-433-A nr czesci BOSCH 0 281 002 222 (w intercarsie troche ponad 200zł)

tu masz jak go zmienic :P
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... eplacement

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 29 lis 2012, 09:26

Dzwoniłem do ASO, tam powiedzieli mi, że cena to 353zł, a numer czujnika podali jako 071 957 147. Czy ten czujnik podany przez Ciebie z całą pewnością będzie pasował do mojego AWT??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 29 lis 2012, 11:37

cos zle podali chyba... 071 957 147 idzie do:
Czujnik położenia wału TOLEDO II (1M2) 2.3 V5; BORA (1J2) 2.3 V5,2.3 V5 4motion; BORA Variant (1J6) 2.3 V5,2.3 V5 4motion;GOLF IV (1J1) 2.3 V5,2.3 V5 4motion; GOLF IV Variant (1J5) 2.3 V5,2.3 V5


w 1.8 inne byly... zadzwon do pierwszego lepszego sklepu FOTA,Inter_cars,allegro :P


Ja akurat sprzedaje czesci TIR ale mam katalog Inter-carsu i FOTY i tak wychodzi jak napisałem ;) moze i ten tez bedzie pasowal... byly rozne długosci kabla ,rezystancja(900ohm i 530ohm) i tolerancjia (jeden ma 10% drugi 15%) ale moze i wsio ryba jaki :P
Ostatnio zmieniony 29 lis 2012, 11:48 przez Dagoth, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 29 lis 2012, 11:44

Wymontowałem swój czujnik, jest on o nr 0 281 002 223, zadzwoniłem do Intercars, nie mają takiego czujnika o podanym numerze... znaleźli odpowiednik o nr 0 281 002 222, kupiłem, kosztował mnie 246zł, lecę teraz na montaż... :/ shit, a deszcz leje nieubłagalnie... mam nadzieję, że to mi pomoże :/
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 29 lis 2012, 11:49

tak jeden na drugi sie zamienia wiec dobry bedzie... szkoda ,ze tak daleko mieszkasz u mnie 180zł BOSCH :P

i zastanawia mnie czemu serwis chcial inny czujnik sprzedac ;)

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 29 lis 2012, 13:08

Wymieniłem czujnik i... DUPA!!!! Dalej nie odpala :/ Już mnie to wk...a. Na vagu pokazuje tylko błąd
17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit
ale on wcześniej mi wyskakiwał i auto normalnie odpalało i jeździło... nie wiem czemu dziś nie załapuje :/
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 29 lis 2012, 13:32

błąd zaworu N205 regulacji faz rozrządu... ale z tym da sie odpalic i jezdzic nawet... a przypadkiem nie zerwało ci łańcucha? przestawianie wałka rozrządu moze byc :/ i trzeba napinacz zmienic a to duzy koszt :P ale nie ma co gdybac tylko trzeba dac do doktora auto (zdjac pokrywe zaworów i zobaczyc)


a i odepnij akumulator na jakis czas... czasami hard reset czyni cuda :P

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 29 lis 2012, 14:48

wyjąłem przepustnicę, przeczyściłem ją i chciałem adaptować, ale wyskakuje błąd 17972, to jest za niskie napięcie do adaptacji... Wychodzi na to, że mam za słaby akumulator żeby adaptacja się powiodła...

błąd zaworu N205 usunąłem i już się nie pojawia...

Zastanawiam się jeszcze, czy przy wczorajszym i dzisiejszym wielokrotnym kręceniu rozrusznikiem nie zalałem świec, a co za tym idzie czy w tej chwili to zalane świece nie są przyczyną tego, że nie mogę odpalić auta...

W sumie jeszcze sprawdzę czy w ogóle prąd podaje i czy paliwo dociera...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 29 lis 2012, 16:18

Jigitt pisze:ale wyskakuje błąd 17972, to jest za niskie napięcie do adaptacji... Wychodzi na to, że mam za słaby akumulator żeby adaptacja się powiodła...
Brak adaptacji nie powinien wpływać na możliwość uruchomienia silnika.
Podładuj akumulator lub pożycz od kogoś prądu aby rozrusznik mógł dobrze zakręcić.

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 29 lis 2012, 18:45

podłączyłem drugi akumulator, adaptacja powiodła się, ale auto nadal nie pali...

Pokazał się błąd 17953 - Throttle Valve Controller : Malfunction
P1545 - 35 - 00

Błąd ten nie dał się wykasować... Z tego co wiem, to chodzi o przepustnicę.... Tak się składa, że mam drugą przepustnicę, używaną, ale do wyjęcia była sprawna, przełożyłem ją zatem i nic, ten sam błąd się ukazuje i się nie usuwa.

ÂŚwiece wyjąłem, przeczyściłem, osuszyłem... bez rezultatu...

To co mnie jeszcze zastanawia, to fakt, że iskra jest niemal niewidoczna... Nie wiem dlaczego jest taka słaba, świece kupiłem nowe jakieś 3m-ce temu...

Auto nadal nie pali, brakuje mi już pomysłów co może to powodować...

A czy immobiliser może blokować rozruch?? Może to głupota, ale już nie wiem czego się domyśleć... :/

ktoś pomoże??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 30 lis 2012, 09:01

aha kolego poruszaj wtyczka i sprawdz przewody do przepustnicy ,zobacz czy kable sa cale... w AWT jaja byly z przepustnicami z takiej wlasnie przyczyny

ciezko dojsc jest o co kaman nie majac auta przed soba :P
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl