Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AEB 1.8 150 KM] Zbyt duża moc, przeładowuje, dziwny błąd

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Longerd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 11 lip 2014, 14:08
Lokalizacja: Lębork

[AEB 1.8 150 KM] Zbyt duża moc, przeładowuje, dziwny błąd

Post autor: Longerd » 16 mar 2016, 21:17

Witam jak w temacie. Miałem problemy ze składem mieszanki i miałem 3 błędy:
3 Faults Found:
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-10 - - - Intermittent
00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded
35-10 - - - Intermittent


Wymieniłem:
-n75
-świece
-cewki
-zawór dv

I dalej problemy z jazdą, a dokładniej z wyprzedzaniem.
Co dodam mocnej gazu na 3 lub 4 biegu to zaraz przeładowywuje turbo i wyskakuje bład:

1 Fault Found:
00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded
35-10 - - - Intermittent

Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2016, 14:04 przez Longerd, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Michał2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 mar 2016, 14:32
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Michał2 » 17 mar 2016, 06:38

ja co bym sprawdził to układ dolotowy czy jest szczelny i czy nie ucieka ciśnienie które ładuje turbo sprawdź wszystkie węzę czy nie są spękane od turba bo jeśli będzie ci uciekało ciśnienie które ładuje turbo to będzie prze doładowanie Zawór N75 do wymiany lub do czyszczenia on jest odpowiedzialny za ustawienie kierownic w turbo niepoprawna praca zaworu lub jego awaria objawia się przeładowaniem turbiny i większym spalaniem paliwa

Longerd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 11 lip 2014, 14:08
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Longerd » 17 mar 2016, 14:04

Czy może mieć na to wpływ przepływomierz?
Nie mam kompresora co by sprawdzić szczelność dolotu. A N75 jest nowy ma 2 tygodnie tak samo jak
Dv i 4 cewki wraz ze swiecami.

matimon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 gru 2015, 15:41
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: matimon » 17 mar 2016, 15:21

Przecież masz jak byk błąd z przepływki. Zawyża wskazania i nie podoba się to sterownikowi. Przyczyną może być oczywiście uszkodzony MAF lub dziura w dolocie.

P.S. - zawsze możesz logi zrobić i wstawić. Będzie łatwiej...

Awatar użytkownika
Michał2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 mar 2016, 14:32
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Michał2 » 17 mar 2016, 15:35

ściąg kostkę od przepływomierza i jedz się przewieź jeśli będzie wszystko ok to przepływomierz do zmiany

Longerd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 11 lip 2014, 14:08
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Longerd » 17 mar 2016, 22:59

matimon pisze:Przecież masz jak byk błąd z przepływki. Zawyża wskazania i nie podoba się to sterownikowi. Przyczyną może być oczywiście uszkodzony MAF lub dziura w dolocie.

P.S. - zawsze możesz logi zrobić i wstawić. Będzie łatwiej...

Jakie grupy zlogowac. Będę logi robić do przeładowania. Chyba ze akurat nie wywali.
Błąd z przepływki jest z przed wymian, gadałem z ostatnim mechanikiem wsadził przepływke jakaś za 200zl czyli tani zamiennik, błędu nie wywala, ale moze źle zlicza?

Awatar użytkownika
Michał2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 mar 2016, 14:32
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Michał2 » 18 mar 2016, 06:01

Grupa 115, 003, 112:Grupa 115, 003, 118 silnik AEB nie posiada czujnika ciśnienia doładowania)

Longerd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 11 lip 2014, 14:08
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Longerd » 18 mar 2016, 12:47

http://vaglog.pl/log_254725.html 002 008 025
http://vaglog.pl/log_254724.html 002 007

Nie mam tu dłuższej prostej, a i tak był problem żeby aż tyle zrobić:)
Czy coś widać? może coś nie gra jak powinno?

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 14 kwie 2016, 07:38

Michał2 pisze:ściąg kostkę od przepływomierza i jedz się przewieź jeśli będzie wszystko ok to przepływomierz do zmiany
"ściąg" ...naprawdę??

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 14 kwie 2016, 12:24

Przepływomierz dla serii powinien wskazywać 120g/s przy 5krpm, przepływomierz za 200 zamiennik raczej nie będzie, trzeba taki jaki siedział i prawdopodobnie za 500. Ew. przyczyna tkwi w innym miejscu, np w turbinie której komputer nie może wysterować.

Awatar użytkownika
Michał2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 mar 2016, 14:32
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Michał2 » 14 kwie 2016, 18:42

Szukaj dalej nieszczelności, Jak masz w domu kompresor to sprawdź sobie ten N75. Podepnij pod niego jakiś 1bar powietrza i zobacz czy w pozycji zamkniętej będzie szczelny, czy będzie coś przepuszczał. Jak tak będzie to będziesz słyszał syczenie, ulatujące powietrze. Falowania doładowania może też powodować właśnie nieszczelny N75

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja