[A6 C5 2.8 Q] Zbiornik węgla aktywnego potrzebny czy nie ?
[A6 C5 2.8 Q] Zbiornik węgla aktywnego potrzebny czy nie ?
Witam
Mam A6 Avant 2.8 Quattro USA i chce założyć gaz z butlą w miejscu dojazdówki ale jest tam takie wytłoczenie blachy że nie zmieści się żadna butla. Od spodu w miejscu tego wytłoczenia jest zamontowany kwadratowy Zbiornik węgla aktywnego. Ponoć w wersjach europejskich jest on w innym miejscu i innego kształtu.
Teraz moje pytnie czy moge wymontować ten zbiornik i poprostu wyciac ta blache i wstawic plaska i wtedy powinna wejsc dosyc duza butla.
Ewentualnie co z przewodami od filtra ? Połączyć ze soba ? Zaślepić?
Szukałem informacji na ten temat ale nie znalazłem.
Jeżeli już był taki temat to proszę usunąc tego posta.
Pozdrawiam
Mam A6 Avant 2.8 Quattro USA i chce założyć gaz z butlą w miejscu dojazdówki ale jest tam takie wytłoczenie blachy że nie zmieści się żadna butla. Od spodu w miejscu tego wytłoczenia jest zamontowany kwadratowy Zbiornik węgla aktywnego. Ponoć w wersjach europejskich jest on w innym miejscu i innego kształtu.
Teraz moje pytnie czy moge wymontować ten zbiornik i poprostu wyciac ta blache i wstawic plaska i wtedy powinna wejsc dosyc duza butla.
Ewentualnie co z przewodami od filtra ? Połączyć ze soba ? Zaślepić?
Szukałem informacji na ten temat ale nie znalazłem.
Jeżeli już był taki temat to proszę usunąc tego posta.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 lis 2010, 01:50 przez Omer, łącznie zmieniany 2 razy.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Służy do oczyszczenia z cześci substancji szkodliwych zbiornik paliwa. W 91 roku chyba zostal nałożony wymóg na producentów aut aby montowali takie ustrojstwo w autach żeby mniej zanieczyszczać środowisko siarkowodorami z oparów. Powoduje też utrzymywanie odpowiedniego bardzo delikatnego podcisnienia w baku gdyż opary są zasysane ze zbiornika wegla do przepustnicy i tam przepalane. A przez korek wlatuje odrobina swierzego powietrza. steruje tym ECU zamykajac lub otwierając zawor N80. Wg mnie zupelnie nie potrzebne ustrojstwo które i tak po tylu latach nie dziala w 70% bo opary sprawdzane przezemnie zawierają nadal substancje szkodliwe i to bardzo. Ja osobiscie odłączylem zeby nie zanieczyszczać spalania
LPG 


Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
nie bardzokrisker pisze:Z tego co wiem, to zmieści się gdzieś po lewej stronie z tyłu
jest on od strony pasażera w słupku z przodu pod błotnikiem, jak się otworzy drzwi to wiać styropian który go osłania
to nie jest najmądrzejszeOmer pisze:Wywale ten zbiornik i te przewody albo polącze bez niego albo zaślepie.
nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie jest po drodze specjalny zawór do tego zbiornika ( jest on przymocowany na obudowie filtra powietrza) jeżeli wywalisz ten filtr to pewnie pojawią się błędy w sterowniku silnika, a czy one na coś wypływają.... :roll:
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
W wersji USA może być inaczej . I zapewne jest . Tam są dużo ostrzejsze kryteria emisji zanieczyszczeń. Zawór zakładam że też jest inny i w innym miejscu. Ale to już kwestia sprawdzenia.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
no tu bym raczej polemizowałfishmanr11 pisze:Tam są dużo ostrzejsze kryteria emisji zanieczyszczeń
wystarczy spojrzeć jakie mają silniki - średnia pewnie 6.0L i to w Pb, która trochę zanieczyszcza nie mało
do tego z tego co pamiętam zawdzięczamy im 2/3 zanieczyszczenia środowiska
z resztą powiedzmy sobie szczerze, kto w tak bogatym kraju będzie patrzał na zanieczyszczenie środowiska :lol: pozazdrościć tym co się udało wyjechać i tyle
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
I właśnie dlatego mają rygorystyczne normy . Starają się walczyć z tym problemem. Nie mogą zabronić ludziom kupować wielkich krążownikow a ludzi stać na paliwo wiec muszą nałożyć sankcje na producentów a ci wstawiają wielkie katalizatoty i wielkie filtry węglowe. Wiem widziałemgoly191 pisze:no tu bym raczej polemizował
wystarczy spojrzeć jakie mają silniki - średnia pewnie 6.0L i to w Pb, która trochę zanieczyszcza nie mało
do tego z tego co pamiętam zawdzięczamy im 2/3 zanieczyszczenia środowiska
z resztą powiedzmy sobie szczerze, kto w tak bogatym kraju będzie patrzał na zanieczyszczenie środowiska :lol: pozazdrościć tym co się udało wyjechać i tyle

A tu dodam jeszcze wycinek z artykułu .
Normy w Europie i Ameryce
Pierwsze normy emisji spalin ustanowiono w USA na początku lat 60. XX w. Europa zaczęła formalizować swoje wymagania od początku lat 70. Nic w tym dziwnego, bo przecież w USA właśnie powstała cywilizacja samochodu. Później kolejne wydania norm tak europejskich, jak amerykańskich stopniowo zaostrzano. Co charakterystyczne, normy amerykańskie zazwyczaj są ostrzejsze. Tak jest i teraz, w przypadku nowych norm europejskich (Euro 4) i amerykańskich (EPA 2007). Samochody amerykańskie są na ogół większe, cięższe i zdecydowanie bardziej paliwożerne od europejskich. W Europie w powszechnym użyciu są auta mniejsze, napędzane sprawniejszym i czystszym od benzynowego silnikiem wysokoprężnym. W miastach europejskich o wiele większą rolę niż w amerykańskich odgrywa komunikacja publiczna; większa niż w USA jest też rola transportu kolejowego, zdecydowanie czystszego od najczystszych nawet samochodów. Toteż rezultaty, jakie przyniesie wdrożenie norm amerykańskich i europejskich, wypada uznać za porównywalne, a nawet nieco korzystniejsze dla Europy i jej powietrza. Co nie przeszkadza surowszych od Euro 4 zapisów EPA 2007 wykorzystywać marketingowo: wiele motoryzacyjnych firm europejskich reklamuje swoje wyroby jako spełniające najnowsze wymogi amerykańskie.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
ÂŻeby oczyścić powietrze to na pewno . Ale tu chodzi o to że filtr węglowy ze względu na wyższe wymogi niż europejskie jest w innym miejscu bo w nadkolu by się nie zmieścił lub po prostu nie można go tam umieszczać a jeżeli chodzi o zawór może być inaczej sterowane przewietrzanie. Oczywiście żeby to forum wniosło coś do tematu dam jeszcze załacznik z ETKI żeby pokazać ze ten filtr że jest inny i prawdopodobnie jest sterowany mechanicznie. ( podcisnieniowo )
![Obrazek]()
REAL FOTO filtr węgla 2.8 30v A6 c5 1998 USA
REAL FOTO filtr węgla 2.8 30v A6 c5 1998 USA
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
Dokładnie tak wygląda ten zbiornik jak na tym rysunku z Etki. Jest dosyć duży i dochodzą do niego 3 węże ale żadnych kabli nie ma. Pewnie jakiś zawór jest przy silniku ale nie zauważyłem nic takieg na wierzchu.
A czy w wersji europejskie A6 C5 Avant 2.8 Quattro też jest dojazdówka i taka mała wnęka na nią ?
A czy w wersji europejskie A6 C5 Avant 2.8 Quattro też jest dojazdówka i taka mała wnęka na nią ?
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ja mam pełnowymiarowe koło i normalną wnękę. pełen wymiar.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.