Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AJK 2.7 230 KM] zawór N249

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

[AJK 2.7 230 KM] zawór N249

Post autor: krystek13 » 08 lis 2013, 18:28

Witam.Prośba do posiadaczy 2.7 i 1.8T. Jaki jest opór cewki na tym zaworze . Wczoraj wszystko działało jek wracałem do domu, dziś rano jak odpaliłem i ruszyłem usłyszałem straszne wycie turbin. Błędu żadnego nie wywaliło :/.Zaobserwowałem że DV przestały pracować a opór na N249 to 22 omy.Proszę o szybką odpowiedz.
340KM i 500NM :)

damianst220
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź 2012, 21:02
Lokalizacja: tychy

Post autor: damianst220 » 08 lis 2013, 20:24

jak masz vag-a to sprawdz doładowanie jakie dają turbiny jak bede jutro na warsztacie to sprawdze jaki ma być opór na tym zaworku.ja też mam do ciebie prośbe mógłbyś spisać mi nr wkładu przepływki.pozdrawiam :)

[ Dodano: 2013-11-08, 20:35 ]
sprawdz cały układ dolotowy powietrza przed i za turbinami czy nie pękła jakaś rurka bo raczej nie będzie to zaworek z baypasów.sprawdz też łopatki turbin po stronie doładowania czy nie są pokrzywione często właśnie taka usterka jest powodem głośnej pracy turbin

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 09 lis 2013, 09:28

damianst220, Turbiny biją jak szalone.Tylko DV są cały czas zamknięte :/To na 100% N249. Opór u mnie na cewce zaworu to 22omy a powinno być 30-35.Układ jest cały sprawdzony.U mnie wieczorem było dobrze a rano już nie więc eliminuję pokrzywione łopatki.
Przepływomierz Hitachi=06c133471a
Przepływomierz Bosch=078906461b ( 0280218038)
Ty zapewne masz Bosch

[ Dodano: 2013-11-09, 14:55 ]
No i na 100% to Kopernik odszedł :/
Zawór wymieniany i bez zmian.Trzeba szukać dalej.

[ Dodano: 2013-11-09, 16:41 ]
Jakoż że dojechała do mnie dodatkowa para oczu możliwe było sprawdzenie czy west gate pracują. I okazało się że na obu turbinach żadnej reakci .Więc podejżenie pada na N75.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez krystek13, łącznie zmieniany 1 raz.
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 lis 2013, 13:15

Trochę przydługi wątek, ale warto poczytać viewtopic.php?t=29597
W Twoim przypadku faktycznie wygląda na N75 lub gruchy przy turbinach, ewentualnie przewody pomiędzy ww.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 10 lis 2013, 17:46

Gruchy sprawdzone.Trzymają ciśnienie i pracują jak im się zapoda trochę powietrza.Nowy N75 zamówiony.Zobaczymy jaki będzie rezult.
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 lis 2013, 19:34

A co masz na myśli pisząc "Turbiny biją jak szalone"? Ciśnienie odczytane w VAG'u na kanale 115, czy hałas jaki powodują turbiny? W pierwszym przypadku auto po jednorazowym "strzale" ciśnienia powinno wchodzić ci w tryb awaryjny.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 10 lis 2013, 20:50

po odczycie z Vaga.I dokładnie po przekroczeniu ciśnienia roboczego wpada w tryb awaryjny.
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 lis 2013, 21:05

Kiedyś bawiłem się ze swoim N75 ;) http://audi.elfly.pl/N75/N75.htm
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

vectra007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: słubice
Kontakt:

Post autor: vectra007 » 10 lis 2013, 21:27

w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach :)

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 10 lis 2013, 21:34

zbig_wwl, czytałem.:) Jak rozkleiłeś trójnik od cewki?
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 lis 2013, 21:47

Link ciekawy, ale w BiT nieprzydatny, bo tu nie ma VNT, a gruchy sterowane nie podciśnieniem, tylko ciśnieniem wytworzonym przez turbiny.

krystek13 pisze:zbig_wwl, czytałem.:) Jak rozkleiłeś trójnik od cewki?
Perswazja siłowa :) , z tego co pamiętam, to zacząłem od "ukręcania" trójnika od reszty, a jak się zrobił lekki luz, to go oderwałem.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 10 lis 2013, 21:50

Ja właśnie chcę spróbować rozbroić swój . :)
340KM i 500NM :)

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 06 mar 2014, 21:19

Przyłącze się do tematu i odgrzeje kotleta :)
Jaki jest faktycznie opór na zaworku n249 bo ja mam również 25 i myślałem że opór ma być w granicach 30 do 35. Ale dzisiaj sprawdzałem z nowym zaworem i tam multimetr pokazał 25.
Na n249 napisane było iż zawór przewidziany jrst do audi a3 1.8 s3 1.8?
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl