Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AJK 2.7 230 KM] Zawór DV

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

[ AJK 2.7 230 KM] Zawór DV

Post autor: krystek13 » 23 lut 2012, 19:04

Witam.Jakie są objawy padniętego zaworu DV,czy turbo zaczyna świstać??
Pozdrawiam

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 lut 2012, 20:00

Jeśli DV jest zapieczony, stale zamknięty to będzie słychać odgłos jakby świstu gdy powietrze odbija się od łopatek turbiny powodując jej wyhamowanie.

Awatar użytkownika
arti@R1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 sie 2011, 21:42
Lokalizacja: Puławy

Post autor: arti@R1 » 23 lut 2012, 23:11

Poszukaj na forum, a najlepiej podłącz VAGA i zrób logi na kanale 115 i i bedzie widać po doładowaniu...
S4 2.7T B5 , S6/RS6 4.2 C5

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 24 lut 2012, 08:28

arti@R1, A jakie powinny być prawidłowe wartości na Logach??
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
arti@R1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 sie 2011, 21:42
Lokalizacja: Puławy

Post autor: arti@R1 » 24 lut 2012, 12:33

Zadaniem zaworu DV jest upuszczenie ciśnienia z układu dolotu podczas zdjęcia nogi z gazu, tylko wtedy ten zawór się otwiera.
Sprawdzic go mozna zdejmując wężyk podciśnieniowy sterujący zaworem i zaciągamy powietrze. Musi trzymać. Dmuchnąć nie powinno się dać.
Jeżeli DV są niesprawne to bedziesz miał przeladowanie. Sprawdz jakie masz błędy jak masz dostep do VAGA i zrób logi bedzie widac po doładowania czy przeładowuje, albo zaworek N75 niesprawny... Ja mam wirusa to będe mial inne wartości na kanale 115.
S4 2.7T B5 , S6/RS6 4.2 C5

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 24 lut 2012, 18:24

Przy stale zamkniętym, zapieczonym zaworze DV będzie słyszalny świst i będzie wzrost doładowania do odczytu na vagu.
Przy stale otwartym powinien pojawić się błąd w vagu o spadku ciśnienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl