Witam!
Przejechałem się ostatnio Octavią brata z silnikiem 1.8T 180KM i myślę sobie, ale to idzie. Zacząłem więc szukać co jest nie tak u mnie, że jest takim mułem.
Podpiąłem się pod kompa, patrzę, a jednym z błędów jest usterka zaworu N75. Skasowałem i błąd wrócił. Zostawiłem to i wczoraj ponownie zabrałem się za drążenie tematu. Znalazłem urwany przewód idący na cewkę N75. No ale myślę tak. Skoro zawór N75 nie pracował, to dlaczego nie było błędów o przeładowaniu turbiny. Zrobiłem więc logi. Wynika z nich, że przy 5000 obr/min przepływomierz wskazuje 95 g/s. To chyba trochę za mało, tak?
I teraz takie pytania:
Czy zbyt mała ilość zasysanego powietrza może być przez uszkodzony zawór DV?
Czy może uszkodzony jest MAF?
A może to turbo słabo pompuje?
No i co z tym błędem (a raczej brakiem) o przeładowaniu?
Log (0 - 002)
[ AEB 1.8 150 KM] Zawór DV, a moc silnika, przeładowywanie,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Jeśli urwany jest przewód od N75 to ok nie pamietam jak to jest czy czasami silnik nie przestawia sie w tryb SAVE i nie ładuje 0,3 Bara. Tak mi sie wydaje. Bład o przeładowaniu pojai sie w momencie kiedy parametry przepływki i sondy lambda wskażą sterownikowi zbyt wysoka ilość powietrza. Poniewaz nie ma tu Map sensora. Podepnij N75 i sprawdź czy auto odżyło.
Jesli nie to odepnij weżyk podciśnienia idący do gruchy WG i zaślep go od zaworu N75. i przejedź sie autem. Jesli wypi...li jak głupie do przodu znaczy, ze Turbo ok i szukamy dalej.
Same parametry przepływki nie wystarczą.
jeśli by to było DV to miałbyś błąd z końcówką "check DV!" numeru nie pamietam.
To tak pokrótce. Połacz przewodzik , zrób logi i myśle że bedzie ok. ale najpierw skasuj błedy
Jesli nie to odepnij weżyk podciśnienia idący do gruchy WG i zaślep go od zaworu N75. i przejedź sie autem. Jesli wypi...li jak głupie do przodu znaczy, ze Turbo ok i szukamy dalej.
Same parametry przepływki nie wystarczą.
jeśli by to było DV to miałbyś błąd z końcówką "check DV!" numeru nie pamietam.
To tak pokrótce. Połacz przewodzik , zrób logi i myśle że bedzie ok. ale najpierw skasuj błedy

1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Podłączyłem jak należy zawór N75, zrobiłem log i dalej było źle.
Podpiąłem się pod czujnik ciśnienia od gazu i patrze, a tu doładowanie zaczyna się od 0,9bara i wzrasta do 1,1bara. Myślę coś nie tak. Obejrzałem przewody i w jednym z ciśnieniowych znalazłem dziurę. Usunąłem ją i w trasę. Log przepływki zamieszczam poniżej (chyba nie jest źle), a ciśnienie doładowania wynosiło od 0,3bara do 1,4bara przy 5000obr/min.
Log (0 - 002)
Podpiąłem się pod czujnik ciśnienia od gazu i patrze, a tu doładowanie zaczyna się od 0,9bara i wzrasta do 1,1bara. Myślę coś nie tak. Obejrzałem przewody i w jednym z ciśnieniowych znalazłem dziurę. Usunąłem ją i w trasę. Log przepływki zamieszczam poniżej (chyba nie jest źle), a ciśnienie doładowania wynosiło od 0,3bara do 1,4bara przy 5000obr/min.
Log (0 - 002)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
- Lokalizacja: mlawa
- Kontakt: