Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Zasysa powietrze przez korek oleju.

Silniki benzynowe
markovsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 22 paź 2015, 18:33
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Zasysa powietrze przez korek oleju.

Post autor: markovsky » 08 sie 2016, 20:05

Witam , mam pytanie. Czy to normalne ,że po wymianie odm i ezektor , silnik zasysa powietrze przez korek wlewu oleju gdy silnik pracuje. Zasysanie jest na tyle mocne , że trzeba użyć troszkę siły aby odciągnąć korek.

I czy wiecie czym moze być spowodowane trzęsienie Buda i falujące wolne obroty ? Wymieniłem , cewkę , przewody ,świece , odmy i ezektor i dalej to samo. Czy może to być spowodowane niedziałający zaworem n80, od odpowietrzania zbiornika paliwa ?

Pozdrawiam;))

[ Dodano: 2016-08-08, 20:05 ]
Tutaj dodaje film z korkiem , jeżeli ktos moglby odpowiedzieć. https://youtu.be/6f7iP-3qUts

DEEX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 08 cze 2016, 18:20
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: WLKP

Post autor: DEEX » 08 sie 2016, 20:36

Nie wiem dokładnie od czego to zależy ale to nie jest normalne

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 08 sie 2016, 21:51

Chyba raczej ok ,znaczy że odmy drożne. A przepustnicę czyściłeś i adaptowałeś?

markovsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 22 paź 2015, 18:33
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: markovsky » 08 sie 2016, 23:19

Dzięki za odpowiedzi , właśnie czytałem już takie tematy i przed wymianą tych rzeczy zrobiłem adaptacje ale nic nie dała.

A co do tego korka , czy mógłby się wypowiedzieć ktoś jeszcze bo widzę tu dwa odmienne zdania na ten temat ;))

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 sie 2016, 07:02

Ja bym się na Twoim miejscu cieszyła, bo to znaczy, że masz wszystko szczelne w silniku.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 09 sie 2016, 07:11

O kurde,zassanie jest konkretne☺ja w tamtym roku wymienialem odmy i ezektor ale takie zassania to nie mam☺

markovsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 22 paź 2015, 18:33
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: markovsky » 09 sie 2016, 07:28

No właśnie jest tak konkretne , że aż mnie to zastanawia ,myślałem , że będzie lżej ssać , a tutaj ciągnie lepiej niż Sasha ;))

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 sie 2016, 07:57


palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 09 sie 2016, 08:45

Kolego a powiedz czy sprawdzales na rozgrzanym silniku?chetnie sprawdz tez u siebie bo w sumie nie pamietam czy na zimnym czy cieplym kiedys sprawdzalem i czy to ma znaczenie.

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 09 sie 2016, 09:18

Czyli ssać powinno, a co może powodować brak ssania w przypadku gdy odma calutka, ten odcinek pod przepustnicą także oraz eżektor są nowe?

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 09 sie 2016, 09:27

A ta odma ktora idzie od obudowy filtra powietrza?do takiej wyciaganej koncowki sie ja przyczepia,to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej?tak cos mi kiedys mechanik nawijal

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 sie 2016, 09:59

CykCyk, Sprawdź sobie uszczelki pod nastawnikami, pokrywą zaworów i zaślepki wałków.

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 09 sie 2016, 10:04

Mazdomania, chyba będzie trzeba. :)
Syczy mi też coś przy przepustnicy, wszystkie podciśnienia niedawno wymienione przepustnica czyszczona, adaptowana, uszczelki przy niej i dolocie całe. Rozbierałem kilka razy i syczenie nie daje mi spokoju.

Jak korek odkręcę to nic w pracy silnika się nie zmienia.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 sie 2016, 10:08

Jak słychać syczenie to raczej gdzieś przedmuch ma, bo to powietrze pod ciśnieniem daje taki dźwięk.

Pod nastawnikami oprócz zwykłych uszczelek są głębiej takie małe półksiężyce. Włóż tam rękę i "pomacaj" czy nie jest mokre w oleju.

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 09 sie 2016, 10:10

Będę miał chwilę żeby posiedzieć przy aucie to tak zrobię, wcześniej tam nie zaglądałem, chyba czas najwyższy. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl