Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ALF 2.4 165 KM] wywala cisnieniem olej przez korek - b+g

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Sheeva
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:33
Lokalizacja: Łódzkie

[ALF 2.4 165 KM] wywala cisnieniem olej przez korek - b+g

Post autor: Sheeva » 10 lut 2019, 18:58

Witam, mój pierwszy temat na forum jeżeli popełniłem błędy proszę mnie poprawić.

Mam taką sytuacje, że wywala mi korkiem olej. Udrożniłem odme według opisów na forum, nowy z aso ezektor i przewody. wszystko drożne czyste. Zrobiłem to po tym jak wypchnęło mi bagnet z bloku. Nadal ciśnienie wypycha mi olej z pod nowego korka wlewu oleju. Pomyślałem o kompresji i zmierzyłem kolejno cylindry i wyszło:

1:10
2:9,5
3:10
4:10
5:5.7
6:10

Teraz takie pytanie czy to jest wina dużego ciśnienia pod pokrywą zaworów? Jeśli tak to czy pierścienie czy zawory w głowicy i uszczelniacze do naprawy. Czytałem ze minimalna kompresja to 11. Bedę chciał ratować samochód lecz nie wiem czy opłaca się kupować drugi silnik który aktualnie waha się w cenach 1000-2000zł czy lepiej remontować i mieć pewność co do sprawności jednostki. Wszelkie prace wykonam samodzielnie prócz obróbki głowic. Uszczelki pokryw i nastawników wymieniałem jakieś 2 lata temu, jest sucho. Ciśnienie uciekało bagnetem i pełno oleju było na alternatorze i okolicy bagnetu.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Sheeva, łącznie zmieniany 1 raz.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 11 lut 2019, 17:36

Jeśli założymy, że kompresje zmierzyłeś zgodnie ze sztuką i na piątym cylindrze gdzieś Ci gwintem nie uciekło ciśnienie to te 9,5 - 10 barów uznałbym za dobry wynik (między cylindrami nie powinno być powyżej 0,5bar różnicy) ale te 5,7bara to stanowczo za mało i z tego cylindra może pchać ciśnienie do skrzyni korbowej (jeśli są zużyte pierścienie bo przyczyn może być jeszcze kilka choćby np. uszkodzona uszczelka pod głowicą puszczająca z cylindra do kanału olejowego). Odepnij odmę/odkręć korek wlewu oleju/wyjmij bagnet (co wolisz lub wszystko po kolei) i zobacz jak mocno sadzi ciśnienie. powinien być minimalny dymek/pary olejowe. Jeśli mocno dmucha to wykręć świecę na tym cylindrze, odpal auto i ponownie sprawdź jak pcha opary z odmy/bagnetu/korka....

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 11 lut 2019, 20:42

Sheeva,
Sprawdz drożność wydechu

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 11 lut 2019, 20:47

Spaliny mogą iść do oleju. Oby to była tylko uszczelka pod głowicą.

Sheeva
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:33
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Sheeva » 12 lut 2019, 19:51

Lukasz007 pisze:Jeśli założymy, że kompresje zmierzyłeś zgodnie ze sztuką i na piątym cylindrze gdzieś Ci gwintem nie uciekło ciśnienie to te 9,5 - 10 barów uznałbym za dobry wynik (między cylindrami nie powinno być powyżej 0,5bar różnicy) ale te 5,7bara to stanowczo za mało i z tego cylindra może pchać ciśnienie do skrzyni korbowej (jeśli są zużyte pierścienie bo przyczyn może być jeszcze kilka choćby np. uszkodzona uszczelka pod głowicą puszczająca z cylindra do kanału olejowego). Odepnij odmę/odkręć korek wlewu oleju/wyjmij bagnet (co wolisz lub wszystko po kolei) i zobacz jak mocno sadzi ciśnienie. powinien być minimalny dymek/pary olejowe. Jeśli mocno dmucha to wykręć świecę na tym cylindrze, odpal auto i ponownie sprawdź jak pcha opary z odmy/bagnetu/korka....
w najbliższym czasie tak tak zrobię. Wykonam jeszcze próbę olejowa wstrzykując olej do cylindra tego 5,7 jeżeli nie pomoże to musi być coś z głowicą. Auto w miare dobrze sie odpycha. Co do wydechu to myslę że jest ok a katów nie ma bo jak wspawywałem nowe łączniki elastyczne nie było monolitu. Ktoś wybił chyba albo poszły w mak i przepchało dalej <lol> ale raczej nie inaczej auto nie miałoby mocy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl