Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wysokie wartości lambda

Silniki benzynowe
Pan_House
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 lut 2020, 15:55
Lokalizacja: Olsztyn

Wysokie wartości lambda

Post autor: Pan_House » 02 maja 2020, 22:10

Witam,

Czy mógłby mi ktoś objaśnić skąd biorą się wartości w okolicy +25% Lambda w logach?
Czy jest to głównie spowodowane nieszczelnością dolotu? Czy może wadliwe działanie wtrysków?
A może coś jest z sondą?
Poniżej logi z grupy 033 dla zoobrazowania
Obrazek

Dodam tylko, że nie pojawiają się żadne błędy silnika.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 maja 2020, 08:47

Za uboga mieszanka - albo lpg kiepsko wyregulowane jak na paliwie to może za małe ciśnienie z pompy , jak masz jakiś program to może być kiepsko zrobiony - musialbyś komplet logów zrobić na benzynie najpierw

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 03 maja 2020, 08:53

Bez sondy szerokopasmowej to sobie można....

Pan_House
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 lut 2020, 15:55
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Pan_House » 03 maja 2020, 09:48

bendzji pisze:Za uboga mieszanka - albo lpg kiepsko wyregulowane jak na paliwie to może za małe ciśnienie z pompy , jak masz jakiś program to może być kiepsko zrobiony - musialbyś komplet logów zrobić na benzynie najpierw
auto bez programu, logowane na benzynie ale z instalacją LPG, niedawno regulowana, poniżej logi jakie udało mi się zrobić:

003 020
115 118
002 033

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 maja 2020, 10:09

Zbichu pisze:Bez sondy szerokopasmowej to sobie można....
AWT ma szerokopasmówke ;) jest za ubogo - sprawdziłbym to ciśnienie paliwa chyba w pierwszej kolejności , wiadomo że nieszczelności warto sprawdzić też ale na pracę na biegu jałowym miałby większy wpływ

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 03 maja 2020, 12:48

Albo sonda leży i kwiczy.

Pan_House
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 lut 2020, 15:55
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Pan_House » 03 maja 2020, 15:13

raczej to nie wina sondy ani nieszczelności
zrobilem logi na pb i lpg:

PB OD ODPALENIA 001 032 033

CHWILA PB I PRZEŁĄCZENIE NA LPG 001 032 033

Ktos mi objasni roznice miedzy polami z lambda:
w grupie 001 ?
w grupie 032 rozumiem, że są to wartości wyuczone
w grupie 033 aktualne wskazanie?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 maja 2020, 23:14

tak 032 to korekta długa - przed logiem powinieneś ją skasować kasując błędy ( nawet jak ich nie ma ) - korekta na -19 czyli za bogato ( pewno LPG )

widać że przy Lpg korekta krotka bliska 0 - może po przełączeniu na PB ecu wyrównuje i stad wskazania za ubogie - brak skasowanej korekty drugiej wprowadza zamieszanie

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: sabuk2006 » 04 maja 2020, 05:49

Witam,
Tak jak kolega wyżej napisał (LPG wyłączony), sprawdzić szczelność dolotu (kompresorem) skasować błędy w silniku (nawet jak ich nie ma), zrobić logi statyczne, przejechać się i zaś zrobić logi statyczne i dynamiczne (LPG wyłączone) i wrzuć na forum.
Logi 002+020, 031+032+033 i 115+118
W pierwszej kolejności, silnik musisz doprowadzić do 100%. Później dopiero LPG.
Pozdrawiam.

Pan_House
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 lut 2020, 15:55
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Pan_House » 05 maja 2020, 18:56

Witam,
Zastosowałem się do waszej porady odnośnie kasowania błedów (mimo, że ich nie było).
Auto odrazu inaczej przyspiesza na benzynie, poniżej logi:
001 032 033

Rozumiem, że przy bucie w podłogę lambda 25% to normalne zjawisko?
Dodatkowo zniknęło zjawisko z tego posta
Czyli co zła regulacja LPG rozjechało korekty benzyny?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 06 maja 2020, 00:57

zrób normalny log - 002+033 od niskich obrotów do czerwonego pola

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: sabuk2006 » 06 maja 2020, 05:45

bendzji pisze:zrób normalny log - 002+033 od niskich obrotów do czerwonego pola
Dorzuć do tego loga 020 i daj silnikowi w palnik, do odcinki. oczywiście na benzynie (przed logami błędy skasować)

Pan_House
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 lut 2020, 15:55
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Pan_House » 08 maja 2020, 17:15

witam
dziś udało mi się wykonać:
02 i 020

zapomniałem o 033 jutro zaaktualizuje

[ Dodano: 2020-05-08, 17:15 ]
033 do odciny

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 maja 2020, 00:03

masz robić tak jak pisaliśmy - 002+033 ( a nie 031+032+033 ) - teraz nie wiadomo jakie wsakazania przepływomierza czy obrotów

natomiast ewidentnie coś jest nie tak bo wskazanie +25% nie powinno wystąpić

Pan_House
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 lut 2020, 15:55
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Pan_House » 09 maja 2020, 22:48

bendzji pisze:masz robić tak jak pisaliśmy - 002+033 ( a nie 031+032+033 ) - teraz nie wiadomo jakie wsakazania przepływomierza czy obrotów

natomiast ewidentnie coś jest nie tak bo wskazanie +25% nie powinno wystąpić
A to nie jest tak, że przy pełnym bucie w podłogę tak powinno wskazywać?
002 033

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja