[A6 C5 1.8T APU] Wysoka temperatura płynu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 lut 2020, 16:10
- Imię: Jakub
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łańcut
[A6 C5 1.8T APU] Wysoka temperatura płynu.
witam forumowiczów bardzo proszę o szybką pomoc w sobote mam wracać do Polski, Pacjent audi A6C5 1.8T LPG kod silnika APU 1999r. w trasie Polska-Holandia dwa miesiące temu prawie przez całą drogę była taka temperatura płynu czasami tylko podskoczyła do 90 stopni.
https://zapodaj.net/57b910455b9e7.jpg.html
A dzisiaj po trasie około 15 km i wjazdu na parking podziemny była taka:
https://zapodaj.net/add62d8444d7c.jpg.html
Jeśli coś pomoże to Klimatyzacja była cały czas włączona, Nie mam możliwości podpięcia auta pod komputer (kabel posiadam lecz nie mam żadnego programu) Po ponownym przejechaniu 15km (powrocie) wiatrak od klimatyzacji kręcił się cały czas lecz od chłodnicy nie a wydaje mi się że powinien również działać. Na parkingu nie zaglądałem pod maskę.
Gdyby ktoś w ostatnim czasie pobierał jakiś program to bardzo prosił bym o wysłaniu linku na pv
Z góry dziękuję.
https://zapodaj.net/57b910455b9e7.jpg.html
A dzisiaj po trasie około 15 km i wjazdu na parking podziemny była taka:
https://zapodaj.net/add62d8444d7c.jpg.html
Jeśli coś pomoże to Klimatyzacja była cały czas włączona, Nie mam możliwości podpięcia auta pod komputer (kabel posiadam lecz nie mam żadnego programu) Po ponownym przejechaniu 15km (powrocie) wiatrak od klimatyzacji kręcił się cały czas lecz od chłodnicy nie a wydaje mi się że powinien również działać. Na parkingu nie zaglądałem pod maskę.
Gdyby ktoś w ostatnim czasie pobierał jakiś program to bardzo prosił bym o wysłaniu linku na pv
Z góry dziękuję.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2927
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Wysoka temperatura płynu
Sprawdź czy wentylator chłodnicy włącza się mając 90C "91C", sprawdź również czy działa przełącznik termiczny, czujnik. Bez VAG-COM nic nie zrobisz, nie sprawdzisz tak naprawdę. Może (musi) być błąd.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
Re: [A6 C5 1.8T APU] Wysoka temperatura płynu.
To może być uszkodzony termostat, miałem przypadek że blokował się w pozycji częściowo otwartej i auto nie łapało pełnej temperatury , a po pół roku stanoł w pozycji zamkniętej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 lut 2020, 16:10
- Imię: Jakub
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łańcut
Re: [A6 C5 1.8T APU] Wysoka temperatura płynu.
Sprawdzałem vagiem brak błędów. Wydaje mi się stojąc na wprost auta że wentylator lewy się nie włącza.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 lut 2020, 16:10
- Imię: Jakub
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łańcut
Re: [A6 C5 1.8T APU] Wysoka temperatura płynu.
<a href=https://zapodaj.net/17f272529ae6a.png.html>Temperatura 3.png</a>
<a href=https://zapodaj.net/7ef64663ab7b4.jpg.html>4.jpg</a>
Temperatura najwyrażniej podwyższona, im dłużej auto by chodziło tym temperatura by rosła
Zdjęcie z vaga oraz wskażników w tym samym czasie
Na zdjęciu która temperatura jest płynu a która oleju oczywiście z programu?
<a href=https://zapodaj.net/7ef64663ab7b4.jpg.html>4.jpg</a>
Temperatura najwyrażniej podwyższona, im dłużej auto by chodziło tym temperatura by rosła
Zdjęcie z vaga oraz wskażników w tym samym czasie
Na zdjęciu która temperatura jest płynu a która oleju oczywiście z programu?
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Re: [A6 C5 1.8T APU] Wysoka temperatura płynu.
95 to wcale nie tak dużo 
Nie zapominaj że mamy upały

Nie zapominaj że mamy upały

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
Re: [A6 C5 1.8T APU] Wysoka temperatura płynu.
95 jest ok.
Re: [A6 C5 1.8T APU] Wysoka temperatura płynu.
Gdy zauważysz ze w trakcie jazdy temp. powyżej 95 się podniesie, możesz podnieś temp. we wnętrzu auta do 25 albo więcej i włącz nadmuch w środku. Kiedyś tez tak jechałem aby latem dojechać do domu miałem ok 100 ale nadmuch ciepłego powietrza otworzyłem okna spadła temp i tak się pokolebałem do domu na zaciętym termostacie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 lut 2020, 16:10
- Imię: Jakub
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łańcut
Re: [A6 C5 1.8T APU] Wysoka temperatura płynu.
W trakcie jazdy nie przekroczy 90 stopni lecz kilka razy się zdarzyło 80 stopni pod czas dłuższej jazdy np na autostradzie. Temperature 90 stopni zawsze przekraczało na postoju nigdy w trasie ewentualnie w korku.
Panie i panowie co obstawiacie co może być nie tak? Termostat? Pompa wody? Dodam jeszcze że gdy stoi się na wprost auta lewy wiatrak się wogule nie kręci nawet po przekroczeniu 90 stopni nie wiem może czujnik padł.
Na szczęście powrót do domu się udał około 1500 km i jestem już w Polsce to są większe możliwości. Ale nie długo nadal czeka mnie taka trasa.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Panie i panowie co obstawiacie co może być nie tak? Termostat? Pompa wody? Dodam jeszcze że gdy stoi się na wprost auta lewy wiatrak się wogule nie kręci nawet po przekroczeniu 90 stopni nie wiem może czujnik padł.
Na szczęście powrót do domu się udał około 1500 km i jestem już w Polsce to są większe możliwości. Ale nie długo nadal czeka mnie taka trasa.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Re: [A6 C5 1.8T APU] Wysoka temperatura płynu.
Na pewno wykluczył bym pompę wody bo wówczas temperatura by rosła a nie malała a tego wcześniej nie pisałeś i źle Cię zrozumiałem. Ja bym na razie nic nie robił i obserwował.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Re: [A6 C5 1.8T APU] Wysoka temperatura płynu.
A ja obstawiam z dużym prawdopodobieństwem, że to czujnik temperatury cieczy. One często lubią padać. Sam to przerabiałem, kolega też. Usterka najbardziej szkodliwa dla oczu, bo ma tylko wpływ na wskazanie tej wskazówki. Temperatura najprawdopodobniej prawidłowa, dlatego nie załącza wentylatora. Komputer bierze temperaturę skąd indziej, chyba z czujnika temp. oleju, który masz po lewej i prawdopodobnie na komputerze widziałbyś temperaturę prawidłową. Usterka tania w naprawie i pamiętaj, że tu lepsza sprawna używka, niż nowy zamiennik. Kup po taniości na Alle, wymień i będzie wszystko jasne. Jeśli nic się nie zmieni, to odeślesz i w takim przypadku celuj w termostat. Tylko, że otwarty termostat raczej nie dałby dojść do 100'C po 15 km jeździe. Obstawiam, że pierwsze zdjęcie nie jest zrobione bezpośrednio po trasie do NL, tylko dałeś je dla przykładu. Wnoszę po tym, że temperatura oleju jest za niska jak na trasę.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 lut 2020, 16:10
- Imię: Jakub
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łańcut
Re: [A6 C5 1.8T APU] Wysoka temperatura płynu.
kolego to postaram się wymienić czujnik na początku. A że sę tak zapytam w którym dokładnie miejscu znajduje się on. Widziałem gdzieś w okolicy audi na części to może tam kupię używkę ale wiąże sie z tym pytanie czy do takiego samego modelu auta jak moje ale inny silnik ma gość to podejdzie czujnik czy nie za bardzo. Obstawiam że gość może mieć 2.4 lub 1.9tdi
Może troszkę źle napisałem. Pierwsze zdjęcie jest w czasie trasy do NL(prawie na miejscu) a drugie zdjęcie jest po kilku dniach w którym wybrałem się do galerii i po zaparkowaniu na podziemnym parkingu
Może troszkę źle napisałem. Pierwsze zdjęcie jest w czasie trasy do NL(prawie na miejscu) a drugie zdjęcie jest po kilku dniach w którym wybrałem się do galerii i po zaparkowaniu na podziemnym parkingu
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Re: [A6 C5 1.8T APU] Wysoka temperatura płynu.
Czujnik jest u góry, zaraz za silnikiem, zamontowany na trójniku, wtyczką do góry. Jego numer to 059919501A, lub ewentualnie 059919501. Różnią się wyglądem, więc nie sposób ich pomylić wizualnie. Twój to najprawdopodobniej ten pierwszy, niebieski z kwadratową wtyczką. Drugi jest zielony z wtykiem okragłym.
Dodano po 2 minutach 20 sekundach:
Najpewniej wyjmij swój, zobacz numer i masz pewność. No i spróbuj jeszcze na starcie przeczyścić jego styki, gdyby to w tym był problem.
Dodano po 2 minutach 20 sekundach:
Najpewniej wyjmij swój, zobacz numer i masz pewność. No i spróbuj jeszcze na starcie przeczyścić jego styki, gdyby to w tym był problem.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 lut 2020, 16:10
- Imię: Jakub
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łańcut
Re: [A6 C5 1.8T APU] Wysoka temperatura płynu.
Wymieniłem czujnik temperatury miałem niebieski ale w sklepie po vinie dał mi zielony. Po wymianie na drugi dzień przejechałem 10km a temperatura na liczniku doszła tylko do 70 stopni, wtedy zajechałem do sklepu po termostat i po odpaleniu wskażnik zaraz powstał na 90 stopni.
Pierwsze zdjęcie jest z silnika a drugie z licznika na vagu robione zaraz po powrocie do domu
https://zapodaj.net/3d2af4d9c2f23.png.html -- na liczniku jest 90 stopni płynu
https://zapodaj.net/1d13f9332f655.png.html
Czyli wychodzi na to że po przejechaniu ponad 20 km na vagu pokazuje że płyn ma 64 stopnie gdzie na liczniku pokazuje 90 stopni. Na postoju dopiero się podnosi
Dla czego jest tak duża różnica temperatur?
Po postoju może 15 min jest tak:
Na vagu:
Płyn 94 stopni
Olej 122 stopni
Na liczniku
olej 120 stopni
Płyn około 105 stopni
Wiatrak ani się nie ruszy
I co dalej?
Pierwsze zdjęcie jest z silnika a drugie z licznika na vagu robione zaraz po powrocie do domu
https://zapodaj.net/3d2af4d9c2f23.png.html -- na liczniku jest 90 stopni płynu
https://zapodaj.net/1d13f9332f655.png.html
Czyli wychodzi na to że po przejechaniu ponad 20 km na vagu pokazuje że płyn ma 64 stopnie gdzie na liczniku pokazuje 90 stopni. Na postoju dopiero się podnosi
Dla czego jest tak duża różnica temperatur?
Po postoju może 15 min jest tak:
Na vagu:
Płyn 94 stopni
Olej 122 stopni
Na liczniku
olej 120 stopni
Płyn około 105 stopni
Wiatrak ani się nie ruszy
I co dalej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C5 1.8T APU] Wysoka temperatura płynu.
Podaj numer VIN albo podeślij na PW, to sprawdzę jaki powinien być czujnik. Wygląda, że przekłamuje.