Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ACK 2.8 193 KM] wypadanie zapłonu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
pysiek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 16 sty 2019, 20:56
Lokalizacja: Kraków

[ACK 2.8 193 KM] wypadanie zapłonu

Post autor: pysiek- » 16 sty 2019, 20:58

Witam,
Od prawie miesiąca staram się zdiagnozować gdzie tkwi problem w mojej audiczce. A więc od początku :)
W audi jest to już drugi silnik, wszystko było ok, ale ostatnio coś się z nim stało złego.
Audi wywala błędy:
- wypadanie zapłonu - P0300, P0304, P0305 - nowe błędy
- lambda - P1198, P1199, P0140, P0160 - błędy od kiedy kupiłem audi, zrobiłem z nimi jakieś 120k km więc raczej nie tutaj tkwi problem.
Objawy:
Auto faluje na obrotach, trzęsie silnikiem i budą, spaliny śmierdzą benzyną, auto się przegrzewa, ale brak ogrzewania w środku.

Co zrobiłem?
Wymiana cewek, przewodów WN, świece, zamiana miejscami wtryski paliwa, wymiana czujnika G62.

Auto do póki się nie zagrzeje to obroty oscylują w granicy 900 - 1000 obrotów/min, ale jak się zagrzeje to spadają do 640 :-/

Auto jest z gazem, jednak od kiedy wypadają zapłony nie przełącza się na gaz.


Co może być nie tak ? Co sprawdzić ?

Z góry dziękuję za pomoc <okok>
Ostatnio zmieniony 18 sty 2019, 20:41 przez pysiek-, łącznie zmieniany 1 raz.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 18 sty 2019, 09:25

Zrobić logi, sprawdzić szczelność, zakręcić LPG...

pysiek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 16 sty 2019, 20:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pysiek- » 18 sty 2019, 14:48

Logi dynamiczne czy statyczne ? Oraz jakie grupy ?

Gaz zaślepiałem i nadal to samo.
Szczelność sprawdzana tylko plakiem, w jednym miejscu podciśnienie zaciąga lewe powietrze.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 18 sty 2019, 20:31

przepustnica?

[ Dodano: 2019-01-18, 20:30 ]
wczesniej ktos tu pisał o modyfikacji cewki na osobne cewki na kazdą swiece musiałbyś zerknąc w tym dziale

[ Dodano: 2019-01-18, 20:31 ]
poczytaj ack-28-193-km-uklad-zaplonowy-na-oddzie ... t68838.htm
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 19 sty 2019, 11:47

pysiek- pisze:w jednym miejscu podciśnienie zaciąga lewe powietrze.
no a powinno w dokładnie ZERO miejscach zaciągać. I ani jednym więcej. Usunąć problem i wtedy możemy gadać dalej.

Logi dynamiczne
http://chomikuj.pl/bendzji/bloki+pomiar ... 418767.pdf
wychodzi na to że to starszy sterownik czyli przede wszystkim 002+007 dynamicznie, 026+027 dynamicznie.
Z tym że dopóki nie zrobisz nieszczelności to mija się to z celem.

Jeszcze co do:
pysiek- pisze: auto się przegrzewa, ale brak ogrzewania w środku.
pysiek- pisze:Auto jest z gazem, jednak od kiedy wypadają zapłony nie przełącza się na gaz.
to warto się przejechać do gazmana. Może coś jest nie tak ze względu na reduktor który wpina się w obwód ogrzewania.

Z tym że szczelność przede wszystkim. Jeśli nei kompresorem to sprawdzaj ją PLAKiem, ale tak jak na filmie, bo sprawdzanie "na słuch" jest bardzo niedokładne i wyłapie tylko duże nieszczelności:

tyle że u Ciebie to co na filmie jest w grupie 033 jest w grupie 007. Dopóki będą nieszczelności auto dostaje złą dawkę paliwa, które się źle spala, mogą wypadać zapłony i będzie śmierdzieć paliwem.

pysiek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 16 sty 2019, 20:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pysiek- » 04 maja 2019, 09:26

Dziękuję bardzo za odpowiedź. W kolejny weekend będę działał

[ Dodano: 2019-05-04, 09:26 ]
Witam,
Totalnie nie miałem czasu na pracę przy A6. Dopiero przez majówkę ruszyłem z tym tematem. Nieszczelność usunięta, silnik poprawnie pracował przez 5 minut później ponownie wypadał 4 i 5 zapłon.
Jak wykonać logi dynamiczne w automacie? Tryb ręcznej zmiany biegów i na 3 biegu od 1500 do 6400 obrotów?

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 04 maja 2019, 11:26

Gdzie była nieszczelnośc?
Nie znam się dokładnie na automacie ale trzeba przyspieszać tak żeby nie zrzucił biegu

pysiek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 16 sty 2019, 20:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pysiek- » 06 maja 2019, 22:10

Nieszczelność była w jednym przewodzie który dochodził do przepustnicy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja