Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.7T BEL] wypadanie zapłonu na 6 cylindrze.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Kilwap
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 gru 2011, 08:49
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź/Legnica

[A6 C5 2.7T BEL] wypadanie zapłonu na 6 cylindrze.

Post autor: Kilwap » 19 wrz 2018, 10:31

Witam serdecznie szanowne grono forumowiczów. Od kilku dni zmagam się z problemem wypadającego zapłonu tylko na wolnych obrotach na 6 cylindrze na gazie (instalacja stag 300-6) jak przełączę na benzynę wszystko po chwili wraca do normy bądź po odłączeniu bezpiecznika sterownika lpg i chodzi dobrze. Poprzepinałem wszystko co możliwe w instalacji lpg sterowanie wtrsykiwaczami emulatorami itd. nawet pociągnąłem nowy przewód sterujący wtryskiem benzyny i nic to nie dało. jak wyłączę w programie wtryskiwacz 6 lpg to też zaczyna pracować dobrze. Wtryski lpg tez zamieniałem miejscami ich wtyczki wężyki itd. Może ma ktoś pomysł co można jeszcze zrobić bo zostało mi tylko zamienienie miejscami wtryskiwacze benzynowe ale myślę że wtedy nie pracowałby dobrze na benzynie.
Pozdrawiam.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 19 wrz 2018, 20:18

Jak na benzynie jest ok to po co zamieniać. Problem jest w lpg raczej. A może ze sterownikiem lpg coś się dzieje?! Możesz spytać też na lpg forum.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 19 wrz 2018, 22:22

jakubczyk_7 pisze:Możesz spytać też na lpg forum.
jest już tam ten temat ale w sumie, wszystkie poprzednie rozważania nie pomogły.
@Kilwap, mówiłeś tam że kabelek od wtryskiwacza do LPG, czy tam od wtryskiwacza Pb do ECU LPG ledwo się trzymał... A gdyby tak okazało się, że to EcuLPG od tego oberwało?

Kilwap
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 gru 2011, 08:49
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź/Legnica

Post autor: Kilwap » 20 wrz 2018, 18:04

No tak tylko jak juz pisalem przepinalem przy sterowniku lpg kabelki od emulacji i sterowania wtryskiwaczami jak rowniez zamienialem miejscami kostki pb i dalej caly czas tylko 6 cylinder wypada.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 20 wrz 2018, 19:34

Nie podmieniałeś całego ECU które może też być walnięte. Chyba już tylko to zostało.

Kilwap
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 gru 2011, 08:49
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź/Legnica

Post autor: Kilwap » 20 wrz 2018, 19:50

Sprobuje jeszcze podmienic kabelki w ecu pomiedzy wtryskiwaczami pb zobaczymy czy to cos da lub zostanie jeszcze tylko wymkenic wtryskiwacz pb bo on tez moze robic zwarcie.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 21 wrz 2018, 10:15

W ECUPB? Ale że jak. Dasz sterowanie z ECU wtryskiem 6 w miejsce 5 z 5 na 6 i przełożysz wtyczki wtryskiwaczy? Raczej Ci to nic nie da skoro mówisz że problem przechodzi na samej Pb... Ale próbuj :) można by podpytać na lpg-forum czy jakiś miły gazownik z Twojej okolicy nie udostepniłby ecuLPG do testów...

Kilwap
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 gru 2011, 08:49
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź/Legnica

Post autor: Kilwap » 03 paź 2018, 23:33

A wiec tak przepiołem piny w ecu z 5 na 6 wtryskiwacz i nic to nie dalo wymienilem wtryskiwacz 6 cylindra i tez nic cala wiazke od ecu do wtryskiwaczy przejrzalem i wszystko wyglada na sprawne po czym po uruchomieniu samochodu chodzi rowno przelaczy na gaz chodzi rowno dopoki nie rusze z miejsca zaczyna lekko wypadac a potem juz coraz bardziej. Podczas jazdy czasem jest tak ze wypada az silnik malo nie wyskoczy a na nastepnych swiatlach praktycznie nie czuc nierownej pracy....

nozone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 12 mar 2017, 15:12
Lokalizacja: płock

Post autor: nozone » 12 paź 2018, 23:03

Cześć miałem podobny problem silnik 2.4 AGA. Po założeniu instalacji przebieg około 7000 wtryski barracuda. Po wyłączeniu jednego wtrysku (ACsynchro) na cylindrze "x" już nie pamiętam który to był chyba 4 silnik ładnie pracował. Zamiana kolejność , sprawdzanie kompa lpg etc ... nic nie dało. W końcu pojechałem kupiłem nowy wtrysk chociaż stary był na gwarancji i gazownik przez duże "G" upierał się że to nie wina wtrysku . Po wymianie na nowy wszystkie problemy same się rozwiązały.

Kilwap
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 gru 2011, 08:49
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź/Legnica

Post autor: Kilwap » 13 lis 2018, 23:00

Idac tym tropem podmienilem wtryskiwacz gazowy na stary swoj i innego samochodu tez hana tylko ze zielona ja mam niebieskie 3ohm a ta byla 1.9 i mozna powiedziec ze jakas lekka poprawa nastala tylko ze ten podmieniony ma nalatane 100tys. Mam jeszcze inna na podmianke barracude wiec zobacze jak na tym bedzie chodzil.

[ Dodano: 2018-11-13, 23:00 ]
Odgrzeje temat. Dziś wreszcie zmierzyłem ciśnienie w cylindrach i wyszło koło 12 lecz na felernym szóstym 9 może 9,5 więc chyba sprawa się wyjaśniła głowica do wymiany...

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 15 lis 2018, 22:08

AŁŁŁL.

bartex1809
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 30 paź 2018, 22:48
Lokalizacja: Mielec

Post autor: bartex1809 » 15 lis 2018, 22:38

Współczuję, jak będzie robił, to z ciekawości powiedź potem o kosztach.
Bartosz

Kilwap
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 gru 2011, 08:49
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź/Legnica

Post autor: Kilwap » 29 sie 2019, 16:26

Witam ponownie wkoncu zabiorę się za temat głowicy tylko teraz takie pytanie czy dam radę ja sam wyciągnąć czy trzeba zrzucić silnik? Pytanko do tych co mieli z tym do czynienia dodam tylko że mam bardzo zwinne ręce i prawie wszędzie je wcisne:) chodzi też o to by samochód nie stał niewidomo ile bo jest to jedyny w domu. Ewentualnie wchodzi opcja zakupu używanej głowicy jej sprawdzenie i montaż.

[ Dodano: 2019-08-29, 16:26 ]
Witam ponownie odgrzebuje starego kotleta bo jestem winny poinformować o finale mojej przygody. A więc wypadanie na jakiś czas zniknęło i jeździłem tak około 9 miesięcy lecz jak to zawsze bywa zło powraca... tak więc po wizytach w paru miejscach i kosmicznych cenach u niektórych( jeden gość powiedział żebym lepiej kupił drugi silnik) postanowiłem zabrać się za robotę samemu. Każdy mówił ze bez wyciągania silnika to nawet nie ma mowy lecz ja jestem uparty i po 13 h głowica była na zewnątrz (gdzieś mam fotki ale nie wiem jak wstawić) . Po obejrzeniu stanu głowicy na felernym 6 cylindrze rzeczywiście było nieciekawie jeden zawór nawet był praktycznie wciśnięty w gniazdo.... głowica poszła do roboty za wymianę 2 zaworów planowanie nowe uszczelniacze sprawdzenie szczelności itd zapłaciłem 500 zł. Przy okazji poszedł nowy rozrząd poduchy silnika (były pourywane obie) płyny oleje itd. składanie trwało trochę dłużej (podciśnienia w tym silniku to jakiś matrix). Po tym wszystkim samochód chodzi jak malina nic nie trzęsie zero wypadania zapłonu czuje się jakby silnik wcale nie pracował. tak więc da się wyciągnąć głowice bez wyciągania silnika i to jeszcze gorszą bo po stronie kierowcy , od pasażera było by dużo łatwiej. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za udzielone rady jakby ktoś miał jakieś pytania (może sam będzie się zabierał za taką robotę) to służę pomocą.
Cześć

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja