[A6 C5 1.8T AWT + LPG] Wypadanie zapłonów podczas przyśpieszania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 sty 2024, 19:57
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
[A6 C5 1.8T AWT + LPG] Wypadanie zapłonów podczas przyśpieszania
Witam wszystkich zainteresowanych moim problemem, który od kilku tygodni objawia się dużym spadkiem mocy w moim Audiku podczas przyśpieszania na benzynie tak jakby uciekło z niego połowa koni Podczas przyśpieszania auto nie może wkręcić się na obroty (przyśpiesza, zwalnia, przyśpiesza, zwalnia ...). Gdy wcisnę pedał gazu i zwolnię go do połowy auto potrafi ciągnąć po czy ponownie zaczyna szarpać. Czasami podczas przyspieszania miga kontrolka check engine (oznaka wypadania zapłonów ... jeżeli się nie mylę). Podpinając się komputerem VCDS wyrzuca wypadanie zapłonów na jednym lub wielu cylindrach lub po przejechaniu dłuższego odcinka (ok 50km) również błąd 17536 czyli uboga mieszanka. Po przeczytaniu podobnych postów wpiąłem się manometrem w listwę paliwa (pomiar robiłem na postoju):
- bieg jałowy: 3,4 - 3,5 bara
- podczas wciskania pedału gazu: wzrost do 4 barów
walcząc z problemem wymieniłem:
- filtr paliwa,
- świece,
- sondę lambda (BOSCH) tą przed katem (tutaj wymiana była akurat ok pół roku temu bo komputer wywalał błąd tej właśnie sondy, po wymianie i skasowaniu błąd nie powraca),
- filtr powietrza.
Należy dodać, że auto na gazie jedzie lepiej, a spadek mocy podczas przyśpieszania jest mniej odczuwalny.
Poniżej załączam logi dynamiczne (silnik rozgrzany do 90st., błędy skasowane, 3 bieg i gaz na max w podłogę) i proszę o analizę:
Kanały 2 i 115 Kanały 33 i 118 MAF na biegu jałowym wskazuje 2,7 g/s więc wydaje się być ok. Uszkodzenie MAF może polegać na przekłamywaniu tylko pod obciążeniem?
Z góry dziękuję za każdą pomoc
- bieg jałowy: 3,4 - 3,5 bara
- podczas wciskania pedału gazu: wzrost do 4 barów
walcząc z problemem wymieniłem:
- filtr paliwa,
- świece,
- sondę lambda (BOSCH) tą przed katem (tutaj wymiana była akurat ok pół roku temu bo komputer wywalał błąd tej właśnie sondy, po wymianie i skasowaniu błąd nie powraca),
- filtr powietrza.
Należy dodać, że auto na gazie jedzie lepiej, a spadek mocy podczas przyśpieszania jest mniej odczuwalny.
Poniżej załączam logi dynamiczne (silnik rozgrzany do 90st., błędy skasowane, 3 bieg i gaz na max w podłogę) i proszę o analizę:
Kanały 2 i 115 Kanały 33 i 118 MAF na biegu jałowym wskazuje 2,7 g/s więc wydaje się być ok. Uszkodzenie MAF może polegać na przekłamywaniu tylko pod obciążeniem?
Z góry dziękuję za każdą pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [A6 C5 1.8T AWT + LPG] Wypadanie zapłonów podczas przyśpieszania
Witaj,
Przed przystąpieniem do logów dynamicznych, kasujesz błędy silnika (VAG lub VCDS) nawet jak ich nie ma, też kasujesz.
Logi robisz na benzynie na III biegu od 1600-1700obr. z pedałem (non stop) w podłodze, aż do odcinki czyli 6500-6800
(w grupach)
002+020+031
oraz
115+118
Możesz też zrobić te same logi na LPG.
Zapisz wszystkie logi na bp i LPG i pokaż.
Pozdrawiam.
Przed przystąpieniem do logów dynamicznych, kasujesz błędy silnika (VAG lub VCDS) nawet jak ich nie ma, też kasujesz.
Logi robisz na benzynie na III biegu od 1600-1700obr. z pedałem (non stop) w podłodze, aż do odcinki czyli 6500-6800
(w grupach)
002+020+031
oraz
115+118
Możesz też zrobić te same logi na LPG.
Zapisz wszystkie logi na bp i LPG i pokaż.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 sty 2024, 19:57
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: [A6 C5 1.8T AWT + LPG] Wypadanie zapłonów podczas przyśpieszania
Dzięki za odpowiedź , wiem że pierwsze logi mogą świadczyć o tym iż są niekompletne, z tym że podczas ich wykonywania nie udało mi się wkręcić silnika powyżej 3tys. RPM z powodu szarpania, które zaczyna się od 2tys. RPM, może nawet trochę wcześniej. Nie jestem pewny ale chyba w momencie jak zaczyna pracować turbo.
Zauważyłem dzisiaj że gniazdo bagnetu olejowego mam popękane i kruszy się w rękach podejrzewam że stąd w logach korekty krótkoterminowe na tak wysokim poziomie (i to chwilę po skasowaniu błędów) i błąd ubogiej mieszanki ... proszę mnie poprawić jeżeli się mylę.
Jutro planuje wymienić gniazdo bagnetu i wtedy zrobię ponownie logi.
Zauważyłem dzisiaj że gniazdo bagnetu olejowego mam popękane i kruszy się w rękach podejrzewam że stąd w logach korekty krótkoterminowe na tak wysokim poziomie (i to chwilę po skasowaniu błędów) i błąd ubogiej mieszanki ... proszę mnie poprawić jeżeli się mylę.
Jutro planuje wymienić gniazdo bagnetu i wtedy zrobię ponownie logi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [A6 C5 1.8T AWT + LPG] Wypadanie zapłonów podczas przyśpieszania
Jak najbardziej z bagnetu dostaniesz "lewe" powietrze,Kamilos pisze: ↑16 sty 2024, 22:00Dzięki za odpowiedź , wiem że pierwsze logi mogą świadczyć o tym iż są niekompletne, z tym że podczas ich wykonywania nie udało mi się wkręcić silnika powyżej 3tys. RPM z powodu szarpania, które zaczyna się od 2tys. RPM, może nawet trochę wcześniej. Nie jestem pewny ale chyba w momencie jak zaczyna pracować turbo.
Zauważyłem dzisiaj że gniazdo bagnetu olejowego mam popękane i kruszy się w rękach podejrzewam że stąd w logach korekty krótkoterminowe na tak wysokim poziomie (i to chwilę po skasowaniu błędów) i błąd ubogiej mieszanki ... proszę mnie poprawić jeżeli się mylę.
Jutro planuje wymienić gniazdo bagnetu i wtedy zrobię ponownie logi.
Wymień to, skasuj błędy ponownie i zrób logi. Oby to było tylko twojego problemu.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Re: [A6 C5 1.8T AWT + LPG] Wypadanie zapłonów podczas przyśpieszania
Korek oleju podskakuje na jałowych?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 sty 2024, 19:57
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: [A6 C5 1.8T AWT + LPG] Wypadanie zapłonów podczas przyśpieszania
Witam po krótkiej przerwie wymieniłem gniazdo bagnetu ale nic na plus się nie zmieniło. Poniżej zamieszczam logi, ale podczas ich wykonywania nie udało mi się wkręcić silnika powyżej 3000 rpm. Sorki za małą czcionkę w logach, chciałem upchać ich w jednej grafice jak najwięcej
bp lpg
Podczas przyśpieszania powyżej 2000 rpm słychać turbo tak jakby chciało doładować więcej powietrza ale coś jej nie pozwala ...
Przed każdym logowaniem miałem błąd na ECU: wypadanie zapłonów co najmniej na dwóch cylindrach, zawsze błąd kasowałem.
bp lpg
korek skacze jak zwariowany
Podczas przyśpieszania powyżej 2000 rpm słychać turbo tak jakby chciało doładować więcej powietrza ale coś jej nie pozwala ...
Przed każdym logowaniem miałem błąd na ECU: wypadanie zapłonów co najmniej na dwóch cylindrach, zawsze błąd kasowałem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: [A6 C5 1.8T AWT + LPG] Wypadanie zapłonów podczas przyśpieszania
Kolega poniżej mówi dobrze, wyeditowałem swój post, aby nie wprowadzać w błąd.
Korek oleju ma być delikatne zassany na jałowych, posprawdzaj u siebie odme, jeżeli taka jest w twoim silniku... musi być./
Korek oleju ma być delikatne zassany na jałowych, posprawdzaj u siebie odme, jeżeli taka jest w twoim silniku... musi być./
Ostatnio zmieniony 19 sty 2024, 18:33 przez bgroni, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 sty 2024, 19:57
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: [A6 C5 1.8T AWT + LPG] Wypadanie zapłonów podczas przyśpieszania
Jakie elementy jeszcze powinienem sprawdzić i co może powodować że przez MAF przepływa taka mała ilość powietrza w zakresie blisko 3000 rpm ?
Zlokalizowałem nieszczelność rury łączącej obudowę filtra powietrza z pompą SAI - jest przerwana w odległości 20cm od pompy. Nie zdążyłem jej jeszcze uszczelnić, czy to może powodować istniejące objawy?
Zlokalizowałem nieszczelność rury łączącej obudowę filtra powietrza z pompą SAI - jest przerwana w odległości 20cm od pompy. Nie zdążyłem jej jeszcze uszczelnić, czy to może powodować istniejące objawy?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [A6 C5 1.8T AWT + LPG] Wypadanie zapłonów podczas przyśpieszania
Witam.Kamilos pisze: ↑20 sty 2024, 16:16Jakie elementy jeszcze powinienem sprawdzić i co może powodować że przez MAF przepływa taka mała ilość powietrza w zakresie blisko 3000 rpm ?
Zlokalizowałem nieszczelność rury łączącej obudowę filtra powietrza z pompą SAI - jest przerwana w odległości 20cm od pompy. Nie zdążyłem jej jeszcze uszczelnić, czy to może powodować istniejące objawy?
Do wymiany przepływomierz (tylko i wyłącznie oryginał)
Jest delikatne wypadanie zapłonu ale to nie problem.
Wymień - pożycz przepływomierz i jeszcze raz l;ogi dynamiczne.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 sty 2024, 19:57
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: [A6 C5 1.8T AWT + LPG] Wypadanie zapłonów podczas przyśpieszania
Jak będę kupował to tak jak radzi "sabuk2006" tylko oryginał, ale wcześniej mam możliwość pożyczyć na sprawdzenie przepływomierz od Brejdaka z Audika 1.8T z tym że BFB (wczoraj miałem okazję nim jeździć idzie jak trzeba ), tylko czy ma ktoś wiedzę czy u mnie on będzie pasował?
Obecnie siedzi u mnie przepływomierz BOSCH 0 280 218 100 (VAG 06A 906 461 N).
Obecnie siedzi u mnie przepływomierz BOSCH 0 280 218 100 (VAG 06A 906 461 N).
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [A6 C5 1.8T AWT + LPG] Wypadanie zapłonów podczas przyśpieszania
Witam.Kamilos pisze: ↑21 sty 2024, 14:25Jak będę kupował to tak jak radzi "sabuk2006" tylko oryginał, ale wcześniej mam możliwość pożyczyć na sprawdzenie przepływomierz od Brejdaka z Audika 1.8T z tym że BFB (wczoraj miałem okazję nim jeździć idzie jak trzeba ), tylko czy ma ktoś wiedzę czy u mnie on będzie pasował?
Obecnie siedzi u mnie przepływomierz BOSCH 0 280 218 100 (VAG 06A 906 461 N).
Zobacz na wtyczkę swoją i kolegi.
Jak pasuje to załóż i sprawdź czy auto jedzie lepiej (bez logów) jeśli tak, to wiesz co dalej robić - kupić nowy przepływomierz (oryginał)
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 sty 2024, 19:57
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
Re: [A6 C5 1.8T AWT + LPG] Wypadanie zapłonów podczas przyśpieszania
Dzięki "sabuk2006", moooooc znowu jest ze mną . Nooo a teraz to co zrobiłem. Przełożyłem do siebie przepływomierz z Brejdaka aczwórki (w jego 1.8T BFB siedział wkład o identycznych numerach co u mnie z tym że u mnie wewnątrz obudowy filtra, a w BFB zaraz za obudową filtra) tzn. zamieniłem sam wkład, iii auto zaczęło jechać, a wskazania przepływomierza przekroczyły barierę 21 mg/s .
Kupiłem i zamontowałem nowy przepływomierz BOSCH 0 280 218 371. Inny numer wynika z tego, że sprzedawca zapewnia o identycznych parametrach co ten zamontowany u mnie.
Teraz pojeżdżę trochę na benzynie, jak na razie auto elegancko wkręca się na obroty, bez szarpania, wypadania zapłonów i jedzie jak trzeba, ECU nie zgłasza żadnych błędów. Poniżej zamieszczam logi robione na bp z nowym przepływomierzem.
Mogę teraz jeździć spokojnie ?
Kupiłem i zamontowałem nowy przepływomierz BOSCH 0 280 218 371. Inny numer wynika z tego, że sprzedawca zapewnia o identycznych parametrach co ten zamontowany u mnie.
Teraz pojeżdżę trochę na benzynie, jak na razie auto elegancko wkręca się na obroty, bez szarpania, wypadania zapłonów i jedzie jak trzeba, ECU nie zgłasza żadnych błędów. Poniżej zamieszczam logi robione na bp z nowym przepływomierzem.
Mogę teraz jeździć spokojnie ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [A6 C5 1.8T AWT + LPG] Wypadanie zapłonów podczas przyśpieszania
Witam.
Ciesze się, że udało się ogarnąć bolączkę silnika.
Logi nie są do końca odcinki (szkoda) ale już widać bardzo dużą poprawę i auto jedzie jak powinno.
Turbina wstaje prawie jak powinna, choć mogłaby troszkę wcześniej. Przepływomierz pokazuje poprawne wartości.
Sonda poprawnie działa, a wypadanie zapłonu można powiedzieć jest idealnie.
Tak jeszcze myślę, abyś w przyszłości zmienił zawór N75 (od turbiny) oczywiście na oryginał - to już tak profilaktycznie.
Po logach widać, że musiałeś ująć trochę gazu robiąc logi dynamiczne miedzy 5 a 10 sekundą.
Teraz już wiesz, że główną przyczyną był przepływomierz.
Ciesz się z jazdy.
Pozdrawiam.
Ciesze się, że udało się ogarnąć bolączkę silnika.
Logi nie są do końca odcinki (szkoda) ale już widać bardzo dużą poprawę i auto jedzie jak powinno.
Turbina wstaje prawie jak powinna, choć mogłaby troszkę wcześniej. Przepływomierz pokazuje poprawne wartości.
Sonda poprawnie działa, a wypadanie zapłonu można powiedzieć jest idealnie.
Tak jeszcze myślę, abyś w przyszłości zmienił zawór N75 (od turbiny) oczywiście na oryginał - to już tak profilaktycznie.
Po logach widać, że musiałeś ująć trochę gazu robiąc logi dynamiczne miedzy 5 a 10 sekundą.
Teraz już wiesz, że główną przyczyną był przepływomierz.
Ciesz się z jazdy.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 maja 2016, 22:19
- Lokalizacja: Śląsk
Re: [A6 C5 1.8T AWT + LPG] Wypadanie zapłonów podczas przyśpieszania
Panowie, a jak logować na automacie multitronic? :D da radę manualnie z tak niskich obrotów zapiąć 3ke i ciągnąć do końca?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga