Witam,
potrzebuje Waszej pomocy, bo mi już ręce opadają do tego auta. Od dłuższego czasu walczę z wypadaniem zapłonów przy pracy na LPG na cylindrach 4,5,6. 4 i 6 rzadko kiedy wypadają zapłony, natomiast najbardziej 5 kuleje. Jeśli przełączę ten wtryskiwacz na PB, auto pracuje poprawnie. Również przy pracy całości na PB - jest chyba ok, nie jest odczuwalne wypadanie zapłonów. Na LPG czasy wtrysków między głowicami rozjeżdżają się jak również korekty między głowicami. Ta na której wypadają zapłony jest ostro na minus. Silnik kuleje głównie na biegu jałowym. Jeśli przytrzymać go na 1000 obr, to nie jest już odczuwalne trzęsienie budą. Dodatkowy objaw być może mający coś wspólnego z tym wypadaniem, to przy schodzeniu z obrotów słychać jakby metaliczne pobrzękiwanie wydechu od strony kierowcy. Jak patrzyłem to osłony termiczne raczej są ok. Auto ogólnie jeździ ładnie, nie ma muła itp.
Do tej pory zrobiłem/sprawdziłem już:
- cały układ zapłonowy podmieniony (w tym 3kpl świec i 3x cewka)
- rozrząd poskładany na blokadach (grupa 93 0 i -1)
- odma drożna
- usunięcie wycieków oleju
- wydech szczelny (wymieniona plecionka)
- sprawdzenie kompa LPG (podczas wypadania zapłonów) czy daje sygnał na wtryski LPG na tej stronie
- sprawdzenie całej wiązki lpg czy nigdzie nie ma przerwy.
- nowe listwy wtryskowe AC W02 - zamieniane stronami
- zmierzona kompresja - w normie i równa na wszystkich cylindrach
- wszystkie podciśnienia nowe
- psikanie samostartem w okolice wtryskiwaczy, przepustnicy, wkrętek LPG (brak jakiejkolwiek reakcji silnika)
- odłączenie pompy paliwa i spuszczenie ciśnienia z listwy aby wykluczyć podlewające wtryskiwacze pb
- odłączanie przepływki - brak zmian, po ponownym podpięciu auto gaśnie
- zaślepianie evap'a
- regulator ciśnienia paliwa - ok
- kolor świec zapłonowych - co dziwne w normie na obu głowicach
- obie sondy normalnie oscylują
pewnie jeszcze coś sprawdzałem ale w tej chwili nie pamiętam. Vag nie pokazuje żadnych błędów.
Co jeszcze mogę sprawdzić? Bo szczerze mówiąc mi już skończyły się pomysły. Nie wiem, może jeszcze pod kolektorem uszczelka gdzieś ciągnie powietrze. Macie jakieś sugestie?
PS.
drugi problem jaki ostatnio miałem to brak iskry na 2 garkach
17803 - Ignition Coil Power Output 3: Electrical Malfunction
P1395 - 35-10 - - - Intermittent
przy ruszaniu wiązką przy wtyczce cewki auto łapało te 2 nie pracujące cylindry. Podmieniłem cewkę i jak na razie jest ok.
[AGA 2.4 165 KM] Wypadanie zapłonów (lpg) na jednej głowicy
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 674
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie rozważałeś może zmiany układu zapłonowego na osobne cewki?
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.