Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BES 2.7 250 KM] Wypadania zapłonów co może być powodem?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
gniochu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 31 lip 2015, 00:46
Lokalizacja: Słupsk

[BES 2.7 250 KM] Wypadania zapłonów co może być powodem?

Post autor: gniochu » 18 gru 2015, 17:27

Witam.
Dziś podłączyłem vaga do auta i ujrzałem takie o to błędy:
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4Z7 907 551 N
Component and/or Version: 2.7L V6/5VT G 0003
Software Coding: 11712
Work Shop Code: WSC 02325

5 Faults Found:
17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal
P1539 - 35-00 - -
16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0300 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16685 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0301 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16686 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0302 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17965 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1557 - 35-00 - Please Register/Activate

Dodam, że na wolnych obrotach czuć delikatne skoki (szarpnięcia) obrotów ale naprawde nie znacznie. Co może być powodem tego wypadania zapłonu? Świece?

matimon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 gru 2015, 15:41
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: matimon » 21 gru 2015, 20:32

Witam.
Powodów może być kilka. Świece, cewki, lewe powietrze albo tak jak u mnie wygniecione popychacze zaworowe. Diagnostyka komputerowa powinna naprowadzić Cię na trop.

Awatar użytkownika
Aeternus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 422
Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
Imię: Piotr
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Aeternus » 25 gru 2015, 21:39

Zawsze się zaczyna szukania przyczyny od podstaw. Świece, przewody, cewki,moduły zapłonowe. Potem trzeba szukać przyczyn głębiej. Wiadomo więcej kasy i czasu zajmują dalsze prace. U mnie przyczyną wypadających zapłonów były świece. Dodatkowo miałem lewe powietrze. Nadal jednak mam małe wibracje na postoju ale spróbuję podmienić moduły zapłonowe i sprawdzić czy jest poprawa ;)
Moja Audi A6 C5 2.7 BI_TURBO :)

viewtopic.php?t=70027

gniochu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 31 lip 2015, 00:46
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: gniochu » 26 gru 2015, 16:03

Świece będę zmieniał na dniach, swoje wykrecilem to czarne przy elektrodach sporo czasu chyba nie były zmieniane i zobaczymy czy będzie poprawa. A przeladowywanie wie ktoś może od czego?

Awatar użytkownika
Krzysiek93ZS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Krzysiek93ZS » 27 gru 2015, 11:22

Jeśli masz kolego możliwość, zrób logi i już będzie jakiś trop.

shandor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 27 sty 2011, 12:52
Imię: Marcin
Rocznik: 2013
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl

Post autor: shandor » 21 sty 2016, 01:06

Podepnę sie pod temat, bo od jakiegoś czasu mam powracający problem z wypadaniem zapłonów, ale tylko na 1 cylindrze. Podmieniłem cewkę i świecę z 3 cylindrem, ale bez zmian tzn VAG w 15 kanale cały czas melduje misfire na 1 cylindrze. 2000km temu mechanik wymienił cewkę i swiecę na 1 cylindrze na nowe. 2000km czas było ok, ale problem powrócił.
Podejrzewam instalację elektryczna idacą do 1 cylindra (ja to sprawdzić?) lub też jakiś poważniejszy problem np. rozjechanie mapy, katalizator, ale tu mam za małą wiedzę.
Pacjent ma juz troche najechane 350kkm, więc wszystko jest mozliwe.
Dla jasności chodzi o silnik 2.7T BES, a nie ten który mam w podpisie.

Będę wdzięczny za konstruktywne sugestie.

Pozdrawiam,
Shandor

matimon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 gru 2015, 15:41
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: matimon » 21 sty 2016, 12:05

shandor pisze:Podepnę sie pod temat, bo od jakiegoś czasu mam powracający problem z wypadaniem zapłonów, ale tylko na 1 cylindrze. Podmieniłem cewkę i świecę z 3 cylindrem, ale bez zmian tzn VAG w 15 kanale cały czas melduje misfire na 1 cylindrze. 2000km temu mechanik wymienił cewkę i swiecę na 1 cylindrze na nowe. 2000km czas było ok, ale problem powrócił.
Podejrzewam instalację elektryczna idacą do 1 cylindra (ja to sprawdzić?) lub też jakiś poważniejszy problem np. rozjechanie mapy, katalizator, ale tu mam za małą wiedzę.
Pacjent ma juz troche najechane 350kkm, więc wszystko jest mozliwe.
Dla jasności chodzi o silnik 2.7T BES, a nie ten który mam w podpisie.

Będę wdzięczny za konstruktywne sugestie.

Pozdrawiam,
Shandor
Witam. W jakich dokładnie warunkach się to dzieje?? Na wolnych obrotach, czy podczas jazdy??

shandor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 27 sty 2011, 12:52
Imię: Marcin
Rocznik: 2013
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl

Post autor: shandor » 10 cze 2016, 22:23

matimon pisze: Witam. W jakich dokładnie warunkach się to dzieje?? Na wolnych obrotach, czy podczas jazdy??
Zarowno podczas jazdy jak i na wolnych obrotach. Podczas jazdy problem się nasila przy przyspieszaniu.

Dzisiaj rozzmawiałem z jednym ze znanych tunerów warszawskich i on podejrzewa pękniecie głowicy pierwszego cylindra.

Dodano 2016.02.03:
Po wielu poszukiwaniach zastała wymieniona swieca na.....4 cylindrze i na razie problem znikł, ale wiem że powróci.

Shandor

[ Dodano: 2016-06-10, 22:23 ]
shandor pisze:.... ale wiem że powróci.

No i powrócił. Znowu misfire na 1 cylindrze. Świeca wymieniona na nową (tylko jedna z 1 cylindra ) i na razie ok. Przebieg 355kkm

Grange pozdro,

Shador

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja