To czemu ogrzewanie dzialalo?Patryk1981 pisze:dobra .. już wiem , - padła pompa wody
[1.8T AWT 150KM] wymiana termostatu
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wychodzi na to że pompa resztkami sił kręciła, porostu wirnik coś tam jeszcze trzymał aż do dziś. Mechanik powiedział 300 zł za wymianę plus pompa.jericho24 pisze:To czemu ogrzewanie dzialalo?Patryk1981 pisze:dobra .. już wiem , - padła pompa wody
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ja wlasnie jestem swiezo po wymianie rozrzadu z pompa (co prawda inny silnik - opel z16xe) i ogrzewanie lepiej dziala jak krece go po obrotach. Nie wiem czy ten typ tak ma czy moze pompa wadliwa, bo auto mam dopiero miesiac czasu.Patryk1981 pisze:Wychodzi na to że pompa resztkami sił kręciła, porostu wirnik coś tam jeszcze trzymał aż do dziś. Mechanik powiedział 300 zł za wymianę plus pompa.jericho24 pisze:To czemu ogrzewanie dzialalo?Patryk1981 pisze:dobra .. już wiem , - padła pompa wody
Sek w tym, ze nie mam pojecia. Jak kupowalem auto i dawalem do mechanika to bylo cieplo, i auto grzalo normalnie w czasie jazdy. Treaz w czasie jazdy tez grzeje normalnie i nie trzeba zmieniac mechanicznych ustawien temperatury w kabinie. Dwa tyg. temu zalozylem LPG, a dzisiaj siedzac w aucie przy zimnym silniku zauwazylem objaw jw. Na jalowym lecialo lekko cieple powietrze, a gdy gazowalem byla wyczuwalna poprawa.mat1324 pisze:Podstawowe pytanie, przed wymianą było tak samo?
W moim drugim aucie z 1.8t AWT nie stwierdzilem takiego zachowania, i co lepsze mimo wiekszej pojemnosci silnika to rozgrzewa sie duzo szybciej niz ten 1.6 (ma tez nowy termostat).
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
miałem te same objawy na wolnych mało co ciepła a przy obrotach rzędu 3500 i więcej grzało bardzo mocno , i następnie padła pompa ,jeśli w zbiorniczku przelewowym na powrocie leci strumień wody to jest OK w moim przypadku leciała już para z gotującego się płynu i zaczęły się wydatkijericho24 pisze: Na jalowym lecialo lekko cieple powietrze, a gdy gazowalem byla wyczuwalna poprawa.
[ Dodano: 2016-12-14, 20:46 ]
Szanowne Grono .
piszę to aby ustrzec innych domorosłych mechaników , jak wspomniałem wcześniej stwierdziłem że padła mi pompa wody , głupi ja , dziś rozebrałem cały przód Audi oraz rozrząd aby wymontować pompę,i się wkurwi...em bo pompa była zdrowsza odemnie wirnik stał jak przyspawany ,starałem się na siłe zerwać połączenie między wirnikiem a ośką ale się nie udało więc pompa wróciła na swoje miejsce ,wymieniłem dodatkowo dobry termostat na doby
Po zalaniu płynem i przejechaniu 10 km objawy te same tzn w tracie jazdy ciepło wieje ale jak stanęliśmy na światłach to z nawiewów zimnem powiało , krew mnie zalała bo 300 zł poszło już w <font color='red'><b>censored</b></font> a poprawy brak . Przysiedliśmy z kolegą i doszliśmy do wniosku że skoro pompa dobra ,uszczelka pod głowicą też to cham musi być zapowietrzony , laliśmy płyn na odpalonym do oporu , i to było lekarstwo , niema tu na forum takich ikonek aby wyrazić moje odczucia .
Więc zanim rozbierzecie Audi na czynniki pierwsze dobrze odpowietrzcie układ , nam to zajęło ponad godzinę , pomijając 300 zł za demontaż i montaż mordy Audi efekt został osiągnięty , a wystarczyło dobrze odpowietrzyć , gdybym miał odwagę to sam sobie bym wypłacił liścia za głupotę .
END.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Patryk1981, to zapowietrzona była nagrzewnica, wystarczyło ściągnąć węża z powrotu do tej dziurki-poczekać aż powietrze zejdzie, dobrze nagrzać silnik, pilnować płynu i sam się odpowietrzy. Ja miałem przypadek że zapomniałem zakręcić korek od zbiorniczka, wychlapało płyn, zaciągnęło powietrze i objawy takie same- brak grzania.
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
ale ja nie miałem problemu za ogrzewaniem silnika , tylko z przegrzewaniem i kipiącym " gotującym " się płynem w silniku, dlatego postawiłem na pompę wody że wirnik padł , bo na koniec nawet ogrzewanie padło , i to wszystko razem w 100% wskazywało na pompę .Ziomek pisze:brak grzania.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga