Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8T AWT 150KM] wymiana termostatu

Silniki benzynowe
jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 12 gru 2016, 23:00

Patryk1981 pisze:dobra .. już wiem , - padła pompa wody
To czemu ogrzewanie dzialalo?

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 13 gru 2016, 02:02

jericho24 pisze:
Patryk1981 pisze:dobra .. już wiem , - padła pompa wody
To czemu ogrzewanie dzialalo?
Wychodzi na to że pompa resztkami sił kręciła, porostu wirnik coś tam jeszcze trzymał aż do dziś. Mechanik powiedział 300 zł za wymianę plus pompa.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 gru 2016, 15:08

Jakiej firmy założyłeś pompę, że padła? Chyba, że ograniczyłeś się tylko do wymiany rozrządu.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 13 gru 2016, 16:33

[quote="mat1324"]Jakiej firmy założyłeś pompę, że padła? Chyba, że ograniczyłeś się tylko do wymiany rozrządu.[/quote

nie pamiętam jaka firma ,a rozrząd był kompletny razem z pompą .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 13 gru 2016, 23:19

Patryk1981 pisze:
jericho24 pisze:
Patryk1981 pisze:dobra .. już wiem , - padła pompa wody
To czemu ogrzewanie dzialalo?
Wychodzi na to że pompa resztkami sił kręciła, porostu wirnik coś tam jeszcze trzymał aż do dziś. Mechanik powiedział 300 zł za wymianę plus pompa.
Ja wlasnie jestem swiezo po wymianie rozrzadu z pompa (co prawda inny silnik - opel z16xe) i ogrzewanie lepiej dziala jak krece go po obrotach. Nie wiem czy ten typ tak ma czy moze pompa wadliwa, bo auto mam dopiero miesiac czasu.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 gru 2016, 23:57

Podstawowe pytanie, przed wymianą było tak samo?

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 14 gru 2016, 00:13

mat1324 pisze:Podstawowe pytanie, przed wymianą było tak samo?
Sek w tym, ze nie mam pojecia. Jak kupowalem auto i dawalem do mechanika to bylo cieplo, i auto grzalo normalnie w czasie jazdy. Treaz w czasie jazdy tez grzeje normalnie i nie trzeba zmieniac mechanicznych ustawien temperatury w kabinie. Dwa tyg. temu zalozylem LPG, a dzisiaj siedzac w aucie przy zimnym silniku zauwazylem objaw jw. Na jalowym lecialo lekko cieple powietrze, a gdy gazowalem byla wyczuwalna poprawa.

W moim drugim aucie z 1.8t AWT nie stwierdzilem takiego zachowania, i co lepsze mimo wiekszej pojemnosci silnika to rozgrzewa sie duzo szybciej niz ten 1.6 (ma tez nowy termostat).

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 14 gru 2016, 20:46

jericho24 pisze: Na jalowym lecialo lekko cieple powietrze, a gdy gazowalem byla wyczuwalna poprawa.
miałem te same objawy na wolnych mało co ciepła a przy obrotach rzędu 3500 i więcej grzało bardzo mocno , i następnie padła pompa ,jeśli w zbiorniczku przelewowym na powrocie leci strumień wody to jest OK w moim przypadku leciała już para z gotującego się płynu i zaczęły się wydatki <nerwus>

[ Dodano: 2016-12-14, 20:46 ]
Szanowne Grono .

piszę to aby ustrzec innych domorosłych mechaników , jak wspomniałem wcześniej stwierdziłem że padła mi pompa wody , głupi ja , dziś rozebrałem cały przód Audi oraz rozrząd aby wymontować pompę,i się wkurwi...em bo pompa była zdrowsza odemnie wirnik stał jak przyspawany ,starałem się na siłe zerwać połączenie między wirnikiem a ośką ale się nie udało więc pompa wróciła na swoje miejsce ,wymieniłem dodatkowo dobry termostat na doby <nerwus>
Po zalaniu płynem i przejechaniu 10 km objawy te same tzn w tracie jazdy ciepło wieje ale jak stanęliśmy na światłach to z nawiewów zimnem powiało , krew mnie zalała bo 300 zł poszło już w <font color='red'><b>censored</b></font> a poprawy brak . Przysiedliśmy z kolegą i doszliśmy do wniosku że skoro pompa dobra ,uszczelka pod głowicą też to cham musi być zapowietrzony , laliśmy płyn na odpalonym do oporu , i to było lekarstwo , niema tu na forum takich ikonek aby wyrazić moje odczucia .
Więc zanim rozbierzecie Audi na czynniki pierwsze dobrze odpowietrzcie układ , nam to zajęło ponad godzinę , pomijając 300 zł za demontaż i montaż mordy Audi efekt został osiągnięty , a wystarczyło dobrze odpowietrzyć , gdybym miał odwagę to sam sobie bym wypłacił liścia za głupotę .
END.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 14 gru 2016, 21:11

Patryk1981, to zapowietrzona była nagrzewnica, wystarczyło ściągnąć węża z powrotu do tej dziurki-poczekać aż powietrze zejdzie, dobrze nagrzać silnik, pilnować płynu i sam się odpowietrzy. Ja miałem przypadek że zapomniałem zakręcić korek od zbiorniczka, wychlapało płyn, zaciągnęło powietrze i objawy takie same- brak grzania.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 15 gru 2016, 06:17

Ziomek pisze:brak grzania.
ale ja nie miałem problemu za ogrzewaniem silnika , tylko z przegrzewaniem i kipiącym " gotującym " się płynem w silniku, dlatego postawiłem na pompę wody że wirnik padł , bo na koniec nawet ogrzewanie padło , i to wszystko razem w 100% wskazywało na pompę .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga