Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ALT 2.0 131 KM] Wymiana odmy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
copa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: Będzin

[ ALT 2.0 131 KM] Wymiana odmy

Post autor: copa » 29 kwie 2013, 13:42

Witam
Jako, że ostatnio byłem zmuszony wymienić przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej w mojej A6 opiszę krótko co się działo a może temat komuś z nas się przyda.
Otóż przewód odmy wykonany z ABS-u a nie z gumy stwarza problemy już przy usunięciu starego mimo że mój był w kawałkach. Obrazek
Górny odcinek węża wychodzi bez problemu, gorzej jest z "banią" czyli zgrubieniem w dolnej części. Jak widać na rys. pod "banią" jest jeszcze duża plastikowa zawleczka która wysuwa się w kierunku -od silnika w stronę kolektora. Aby wyjąć banię, która nie da się zgnieść ( bo jest za sztywna ) odkręciłem zbiornik wyrównawczy chłodnicy, odsunąłem go na ile pozwoliły węże i wyjąłem starą odmę z tyłu, pod przewodami na stronę skrzyni biegów. Tą samą drogą włożyłem nową tylko z nią więcej zabawy bo była w całości ale wykonalne.
Najgorsza część w moim przypadku to usunięcie urwanego króćca pod banią, który pozostał w gnieździe kadłuba.
W tym celu z elektrody stalowej fi 4, na końcu, cienką tarczą szlifierki zrobiłem jakby gwint korkociągu na długości około 2 centymetrów i zaostrzyłem. Gorny koniec elektrody zagiąłem by było łatwiej nim kręcić. Lekko stukając od góry i kręcąc wbiłem "korkociąg" w resztkę króćca. Po kilku próbach wylazł w kilku kawałkach.
Dobrze jest zabezpieczyć otwór w kadłubie czymś na drugim pręcie żeby odłamki starego króćca nie wpadły do środka. Kawałek dobrze przymocowanej gąbki i załatwione.
Trudno jest włożyć na miejsce zawleczkę - pomógł mi syn bo ma mniejsze ręce :) - jedną włożył od strony skrzyni, drugą z przodu od strony alternatora i udało się choć całość wymiany trwała ponad 3 godziny.
Dla szukających dostępu od dołu silnika do razu mówię, że niewykonalne. Odma jest za łapą silnika i masą węży więc lipa.
Nie robiłem zdjęć bo jest tam tak ciasno, że trudno dostrzec to miejsce ale jeśli ktoś weźmie się za to z opisem na pewno będzie łatwiej.

Pozdrawiam, COPA
Copa

darek_203
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 cze 2011, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: darek_203 » 25 sie 2013, 20:56

Kolego jakie miałeś objawy, ze trzeba było wymieniać te odme? Cos sie działo konkretnie czy po prostu była stara i sie tym zajales?

Pozdrawiam,
D.

copa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 lip 2012, 19:12
Lokalizacja: Będzin

Post autor: copa » 26 sie 2013, 12:32

Ogólnie miałem problem z szarpaniem przy przyspieszaniu zwłaszcza na gazie. Tyle że to okazało się wadą cewki na 4-tym garnuszku. Wyrzucała zapłony, teraz już jest ok. Ale "macając" silnik ze wszystkich stron zauważyłem że się poci w okolicach pod odmą i na długiej trasie do Hiszpanii i z powrotem musiałem dolać kilka razy oleju. Odma była popękana i wogóle urwana między "banią" a króćcem więc olej się wydostawał na kadłub zamiast wracać do misy.
Teraz zużycie wróciło do normy.
Copa

Karolus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Karolus » 01 lis 2014, 20:38

A ja odświeżę temat i powiem tak - jestem właśnie po wymianie odmy.

U mnie mechanik mówił że alternator wyciągać bo inaczej się nie da...
Zgadza się, jest cholernie mało miejsca, od spodu szans nie ma...

Ja odkręciłem przepustnice, a zbiornik płynu chłodzącego na bok - i wtedy można wymieniać - 30 minut roboty...

Pozdrawiam
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli bedą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, bedą mieć gotową odpowiedź...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl