[A6 C5 2.4 ] Wyciek oleju silnikowego (lokalizacja wycieku)
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
tu masz wszystko opisane a6-c5-v6-wymiana-uszczelek-napinacza-la ... t20533.htm
- sleppy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
- Kontakt:
...oprócz uszczelniaczy wałka rozrządu. Do tego trzeba zrzucić pasek rozrządu a potem koła paska zębatego i czujnik Halla tak dla przykładu dla strony pasażera. Są 4 uszczelniacze, do trzech trzeba zrzucić rozrząd. Czwarty jest na lewej głowicy z tyłu. U mnie na przykład leje się z uszczelniacza wałka wydechowego od strony pasażera.grzałka pisze:jak zdejmiesz dekle to praktycznie masz wszystko na wierzchu
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- sleppy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
- Kontakt:
Uszczelniacze wałków rozrządu (4 sztuki), zaślepki wałków rozrządu (dwie sztuki), uszczelka chłodnicy oleju no i uszczelka miski olejowej. Rzadko cieknie na połączeniu górnej miski z blokiem (tam jest uszczelnienie silikonowe czy jakoś tak). Acha, wał korbowy też ma uszczelniacze z jednej i drugiej strony.marekwroc pisze:powiedzcie mi jakie sa mozliwe opcje wycieku oleju? poza pokrywami klawiatury i napinaczy lancucha? benzynowe v6
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 paź 2011, 19:38
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Den Haag
witam podłaczam sie pod temat i mam ten sam problem gdzies wycieka olej i po otwarcziu maski widac dymek z lewej strony pewnie kapie na kolektor ale nie oto chodzi tylko ze mam do zrobienia 1300km i niewiem czy da rade bo wracam w czwartek do pl i troche sie boje jak to bendzie bo to niejest jazda na niskich obrotach,jak po miescie.Prosze o jakies sugestie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Może to być:
nieszczelny korek oleju
zaślepka na wałku rozrządu
pęknięta uszczelka pod dekle , lub po prostu nie szczelna
uszczelki napinaczy wałka rozrządu
simmering wałka rozrządu
wszystkie wymienione wyżej rzeczy to mogą byc skutki niedrożnej odmy i ezektora , jeśli dopiero co kupiłeś auto to warto to sprawdzić , zdejmij plastikowe osłony zobacz jak wygląda odma , jesli jest dajmy na to z roku produkcyjnego auta to całkiem możliwe ze to ona jest przyczyna wycieków złe ciśnienie w silniku i przez to olej jest wypychany przez uszczelki
w ekstremalnym przypadku uszczelka pod głowicą tez moze ciec ale to raczej rzadszy przypadek wycieków.
po za Tym 0,5l oleju na dzieĂą to naprawdę dozo i nie sa żarty wiec stawiał bym bardziej na uszkodzenie mechaniczne czyli może gdzieś uderzyłeś miska olejowa , pojedź do mechanika niech rzuci okiem na auto od dołu , bo to nie ma żartów z tak dużym wyciekiem
pozdrawiam
nieszczelny korek oleju
zaślepka na wałku rozrządu
pęknięta uszczelka pod dekle , lub po prostu nie szczelna
uszczelki napinaczy wałka rozrządu
simmering wałka rozrządu
wszystkie wymienione wyżej rzeczy to mogą byc skutki niedrożnej odmy i ezektora , jeśli dopiero co kupiłeś auto to warto to sprawdzić , zdejmij plastikowe osłony zobacz jak wygląda odma , jesli jest dajmy na to z roku produkcyjnego auta to całkiem możliwe ze to ona jest przyczyna wycieków złe ciśnienie w silniku i przez to olej jest wypychany przez uszczelki
w ekstremalnym przypadku uszczelka pod głowicą tez moze ciec ale to raczej rzadszy przypadek wycieków.
po za Tym 0,5l oleju na dzieĂą to naprawdę dozo i nie sa żarty wiec stawiał bym bardziej na uszkodzenie mechaniczne czyli może gdzieś uderzyłeś miska olejowa , pojedź do mechanika niech rzuci okiem na auto od dołu , bo to nie ma żartów z tak dużym wyciekiem
pozdrawiam
- sleppy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
- Kontakt:
Napisz czy cieknący olej spala się na kolektorze czy wali prosto na ziemię (lub osłonę silnika jak masz założoną). Zlokalizuj dokładnie wyciek (przód, tył silnika).jasiu30 pisze:dość intensywnie leje się olej z silnika średnio dziennie dolewam 0,5 l co może być powodem awarii na moje z tego co widzę leci z prawej strony silnika
Zdejmij osłonę paska rozrządu i sprawdź czy nie jest mokry od oleju.
Tak duży wyciek to może być przerwana uszczelka pod pokrywą zaworów lub jej krzywe ułożenie przy składaniu (przerobiłem to ostatnio u siebie, lało się na potęgę) albo wypchało uszczelniacz wałka rozrządu. Jeżeli wali prosto na ziemię to wypchało uszczelniacz wału korbowego. I to będą duże wycieki.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl
Witamraftor pisze:Może to być:
nieszczelny korek oleju
zaślepka na wałku rozrządu
pęknięta uszczelka pod dekle , lub po prostu nie szczelna
uszczelki napinaczy wałka rozrządu
simmering wałka rozrządu
wszystkie wymienione wyżej rzeczy to mogą byc skutki niedrożnej odmy i ezektora , jeśli dopiero co kupiłeś auto to warto to sprawdzić , zdejmij plastikowe osłony zobacz jak wygląda odma , jesli jest dajmy na to z roku produkcyjnego auta to całkiem możliwe ze to ona jest przyczyna wycieków złe ciśnienie w silniku i przez to olej jest wypychany przez uszczelki
w ekstremalnym przypadku uszczelka pod głowicą tez moze ciec ale to raczej rzadszy przypadek wycieków.
po za Tym 0,5l oleju na dzień to naprawdę dozo i nie sa żarty wiec stawiał bym bardziej na uszkodzenie mechaniczne czyli może gdzieś uderzyłeś miska olejowa , pojedź do mechanika niech rzuci okiem na auto od dołu , bo to nie ma żartów z tak dużym wyciekiem
pozdrawiam
może ktoś jeszcze napisać ile jest tych zaślepek na wałek rozrządu
, ktoś pisał że dwie , ale przecież wałków jest w sumie 4 i czy da się je
wymienić bez demontażu pokrywy zaworów ?
wymieniłem już uszczelki pod pokrywami i dwie uszczelki pod napinaczem
( blaszka i półksiężyc ) ale dalej gdzieś cieknie olej na kolektor od strony pasażera
z góry dzięki za odpowiedź