Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ASN 3.0 220 KM] [3.0 v6 ASN] wyciek oleju i uszczelnienie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Adik_ss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 mar 2010, 14:59
Imię: Adrian
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rybnik

[ASN 3.0 220 KM] [3.0 v6 ASN] wyciek oleju i uszczelnienie

Post autor: Adik_ss » 27 sie 2019, 22:59

Ostatnio niestety problemy z ASN w moim A6.
Po zakupie (grudzień 2016) zrobiony był rozrząd, regeneracja wariatorów, katy itd. generalnie porobione co trzeba i wleciał lpg i bardzo zadowolony byłem, no czasem walnął check z błędem od podgrzewania sondy ale tak nieregularnie że nic z tym nie robiłem (bo też to nie wpływało na pracę silnika).

Teraz do sprawy właściwej, na początku roku zauważyłem że Audi bierze olej, bo obserwacji zauważyłem że po prostu znaczy teren, po poszukiwaniu znalazłem olej pod obudową rozrządu, pasek w oleju itd. W maju podjęliśmy się uszczelnienia, przy okazji rozebrałem alternator bo cały w oleju (a że już był na wierzchu to przy okazji).
Podejrzane o wyciek były zawory sterujące wariatorów, bo aż poleciał olej w jednym momencie jak odpaliliśmy auto (tego nie ruszałem przy rozrządzie po zakupie) ewentualnie simering na wale. Po demontażu jedna z uszczelek była w stanie agonalnym i olej pojawiał się na śrubkach. Wariatory i zawory sterujące pojechały do firmy na sprawdzenie, wynik: Wariatory ok, zawody regeneracja. Wszystko poskładane, uszczelki metalowe z ASO, simeringi elring, uszczelki pokryw itd.
Wydawało się ok, a ponieważ trochę oleju z skrzyni automatycznej wyciekło to nie założyłem osłony by za niedługo pojechać na podnośnik i sprawdzić poziom oleju w skrzyni.

Dobrze że nie założyłem osłony bo auto znowu zostawia ślady i wydaje mi się że bardziej niż przedtem......pod osłonami rozrządu napylony olej, wydaje się że ścieka po silniku nie widać skąd leci.

Jakieś pomysły? spod wariatorów nie wydaje się, uszczelki z sterowania wydają się ok (chociaż je obstawiałem bo bardzo mała siła -10nm do przykręcenia ich do głowic), pokrywy zaworów ok. Rozrząd już na wierzchu i kombinujemy co dalej.
Jedyne nieruszane uszczelki: miski olejowe, UPG, uszczelka pokrywy z przodu i tyłu co jest wał korbowy
Proszę o pomoc bo już powoli wkurzające to totalnie. <zalamka>

[ Dodano: 2019-08-27, 22:59 ]
Gdzieś spod wariatora poleciało jednego.....ahhhh skrajny od strony pasażera (ten inny jeden), przy dodaniu gazu prysnęło olejem w koło na wysokości wariatora od strony silnika :( simeringi dwa miechy mają, koncepcje? wyrobiony wariator i nie uszczelnia się?

progressive7680
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 06 wrz 2019, 19:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: progressive7680 » 06 wrz 2019, 20:21

W swoim ASNie miałem również problem z olejem, lało się nie wiadomo skąd, wstawiłem do konkretnego mechaniora, który podszedł do sprawy planowo i kompletnie, wybebeszył silnik, obejrzał z każdą śrubkę, a przy okazji przegląd wszystkich wężyków, podciśnień i całego osprzętu wokół silnika. U mnie okazało się, że główną przyczyną puszczania oleju był błąd poprzedniego mechanizatora co wymieniał rozrząd i nie przykręcił 3 śrub dekla pokrywy rozrządu. błąd drogi bo wyleciał słupek z budy, ale okazało się, że przydatny, bo wiele rzeczy było do poprawy i pod maska był kompletny serwis wszystkiego co było podejrzane. rachunek ostatecznie dobił prawie do ceny zakupu auta, ale teraz seria wróciła i silnik odżył. Nawet luzy wału się uspokoiły, bo brakowało kilku elementów stabilizujących silnik, jak również jednej z poduszek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja