Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ARJ 2.4 165 KM] Wibracje przy 1200 rpm, mase rzeczy sprawd

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
DuudmanC52,4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2013, 15:02
Lokalizacja: Myszków/śląskie

[ ARJ 2.4 165 KM] Wibracje przy 1200 rpm, mase rzeczy sprawd

Post autor: DuudmanC52,4 » 28 cze 2013, 14:29

Witam Wszystkich

Pisze nowy temat bo nie udało mi się nic ciekawego znaleÂźć pod co mógłbym się podpiąć.

W skrócie mój przypadek wygląda tak: kupiłem autko z niewielkimi wibracjami całego auta, będąc przekonanym, że bezproblemowo wyeliminuje ten defekt. Okazało to się niestety nie takie proste
Same wibracje są w okolicy 1200 rpm. Na gazie, na benzynie, na postoju i w trakcie jazdy (1,2,3 bieg to samo, na wyższych nie schodzę juz tak nisko :-) ) takie same. Na kołach i na podnośniku to samo.

Zmienione zostały świece (było NGK, jest Denso), podmieniane przewody (obecnie Sentechy), wymienione poduszki silnika (teraz Febi) . Trzy razy podpinany do komputera u 3 innych mechaników w odstępach 2 tyg. Każdy z nich twierdzi, że nie widzi nic niepokojącego.
Sprawdzona kompresja (OK) i coś jeszcze w silniku (niestety ale nie pamiętam nazwy elementu, coś jak wałki , krzywki - przepraszam za mój brak profesjonalizmu). Cały czas brak jakichkolwiek efektów. ÂŻadnej poprawy, jakiś zmian, NIC
No to został sprawdzony dwumas. Przy okazji okazało się ze sprzęgło jest już do niczego. Polecono mi zestaw z kołem jednomasowym. Myślę sobie ze czemu nie. Valeo robi coś takiego. Zmodyfikowane sprzęgło i koło jednomasowe. Założone i NIC. Drgania jak były tak są. Dodatkowo teraz jeśli się zdusi trochę na sprzęgle (tak poniżej 1000 rpm) to pojawiają się nowe wibracje. REWELACJA. Generalnie wniosek to nie było koło dwumasowe, choć według mechanika już nie było najlepsze.
Myśle sobie ze może cos pokopano przy zakładaniu gazu. Gazownik powiedział ze w takim przypadku trzeba odlączyć całkowicie gaz (nie tylko przełącznikiem w kabinie) i zobaczyć wtedy. Coś mi się wydaje ze to nic nie da. Co Wy na to?
Na koniec dodam, że sam silnik nie wydaje się wibrować bardziej na tych obrotach. Sprawdzone namacalnie. Drży cała buda, kierownica też
Macie koledzy pomysł co by tu jeszcze sprawdzić, co zrobić?

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 28 cze 2013, 15:47

W Mercedesie Sprinterze mieliśmy podobny przypadek. Wibrował wał korbowy, aż wyszedł bokiem. Według specjalistów, prawdopodobnie wał został uszkodzony (jakieś mikro wygięcie) przez wadliwy dwumas, który przed tem był trzy razy wymieniany w ASO.
Warsztat, naprawy Audi A6.

manfredjg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:05
Lokalizacja: jelonka

Post autor: manfredjg » 28 cze 2013, 18:26

Trzeba ustalić czy wibracja idzie z układu zasilania silnika ,czy to sprawa mechaniczna .
Masz skrzynie manualną i spróbował bym holować go np na 3 biegu /odcinając wtrysk benzyny ,taki zgaszony silnik / i wtedy czy przy tych 1000-1500obr/min bedzie telepało budą .
Jak bedzie znaczy jakaś masa wirujaca powoduje wibracje ,jak nie to znaczy ze dzieją sie cud na zasilaniu silnika .

ps. sam jestem ciekaw

DuudmanC52,4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2013, 15:02
Lokalizacja: Myszków/śląskie

Post autor: DuudmanC52,4 » 29 cze 2013, 11:08

Dobranie się do wału korbowego to rozebranie całego silnika. No ostatecznie można.

Co do holowania na 3 biegu przy wyłączonym silniku - nie robiłem nigdy takiej operacji. To w ogóle wykonalne :-) ?

W innych tematach o problematycznej pracy silnika, forumowicze piszą rożnych czujnikach, np. wału, Halla.
Nie brałem tego pod uwagę. Tylko czy przypadkiem nie powinien tego pokazać podpięty komputer?

Awatar użytkownika
młody87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 12 kwie 2012, 10:49
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: młody87 » 29 cze 2013, 12:47

A jak wygląda cewka zapłonowa nie ma przebicia??poduszki pod skrzynią biegów??rozrząd??

DuudmanC52,4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2013, 15:02
Lokalizacja: Myszków/śląskie

Post autor: DuudmanC52,4 » 29 cze 2013, 16:17

No przyznam się ze cewka nie była sprawdzana. ÂŚwiece, również są nieco okopcone za czarno, więc można wnioskować ze coś tu jest nie tak.
Poduszki pod skrzynią były sprawdzone podczas wymiany dwumasy. Ponoć dobre.
Jednak wszyscy mechanicy stwierdzili, że to nie może być problem zapłonu, czy elektryczny a raczej mechaniczny. Choćby dlatego, że po przygazowaniu, podczas spadania obrotów na wspomnianej wartości 1200 rpm wibracje też są.

Moja skarbonka na naprawy na razie się wyczerpała. Poczekam chyba troche i dopiero wrócę do tematu

Rozrząd był wymieniany nie przez mnie 50 tys temu. Tam też nie zaglądano

manfredjg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:05
Lokalizacja: jelonka

Post autor: manfredjg » 29 cze 2013, 18:55

DuudmanC52,4 pisze:Dobranie się do wału korbowego to rozebranie całego silnika. No ostatecznie można.

Co do holowania na 3 biegu przy wyłączonym silniku - nie robiłem nigdy takiej operacji. To w ogóle wykonalne :-) ?

W innych tematach o problematycznej pracy silnika, forumowicze piszą rożnych czujnikach, np. wału, Halla.
Nie brałem tego pod uwagę. Tylko czy przypadkiem nie powinien tego pokazać podpięty komputer?
normalnie jak przy zapalaniu na zaciag
nagrzej nieco motor ,zgaś wypnij zasilanie benzyny -albo sterowanie wtryskami
siadaj za kólko i ktoś z mocną maszyną niech cie ciagnie tak ze 40km/h/no trzeba by sprawdzić jaka V na jakim biegu przy 1000obr / zapakuj np 3ke i powoli pusć sprzegło ,motor bedzie krecił koleś niechtak ciagnie aby wejsc w ten zakres obrotów /łacznosc tel albo cb /

ps. na "mechaników " bym nie liczył ,to usterka ambitna ,jak sam sobie nie znajdziesz to klapa

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 30 cze 2013, 20:40

sprawdz tłumik , czy czasem nie przyspawali zly łączników elastycznych ktore moga powodować wibracje / drgania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja