Witam
Mam taki problem, niedawno wymieniałem pełne sprzęgło wraz z kolem dwumasowym i wysprzęglikiem. Zdecydowalem sie na to bo przy ruszaniu mialem bardzo duze wibracje a po wyjeciu kola okazalo sie ze one jest do wymiany. Przed tym zdarzeniem mialem problemy z bibracjami auta. Na luzie auto wpadala w starszne wibracje cala buda sie trzesla.
Po wyminie myslalem ze problem ustal. Jednak nie zdecydowanie sie zmniejszyl ale nadal na luzie czuc wibracje czasami mocniej czsami slabiej. Dzieje sie tak tylko i wylacznie przy rozgrzanym aucie i to dobrze. Odczuwam to dopiero po przejechaniu 10-15KM w miescie.
To co zauwazylem ze towazysza temu dziewnie plywajace obroty. Na VAGU na luzie pokazuje 720-740 obrotów. Wydaje mi sie ze to jest za malo ale moze sie myle. Pozatym obroty plywaja czasami o 3/4 dzialki a sa one skalowane na 200.
Czy macie jakies pomysly. Oczywiście błędów brak. Podczas jazdy nie ma zadnych objawow.
Pozdrawiam
[A6 C5 2.8Q] Wibracje od silnika
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
Arek_R pisze:Na luzie auto wpadala w starszne wibracje cala buda sie trzesla.
ciekawy przypadekArek_R pisze:Odczuwam to dopiero po przejechaniu 10-15KM w miescie.
chcąc nie chcąc - ja bym zaczął od sprawdzenia kół ( pewnie to nie ich wina)
ale wszystkie wibracje kojarzą mi się z kołami
coprawda robiło by to niby zawsze, czy ciepły czy zimny
ale nie zaszkodziłoby sprawdzić wyważenia, może ciężarek odpadł
poduszkę od silnika najlepiej da się wyczuć przy odpaleni i gaśnięciu (gdyby była jej wina), można jeszcze sprawdzić na kanale czy nie wycieka olej z poduchy
Panowie chyba sie nie zrozumielismy. Auto wpada w wibracje tylko i wylacznie na postoju nie w czasie ruchu. 10-15KM chodzilo mi o przebieg jaki musze przejechac do nagrzania auta chcialem zwrocic uwage ze auto musi sie dobrze nagrzac stad podalem ile km trzeba przejechac w miescie. W srode jade na kanał sprawdzic poduszki moze fachowcy zdejmuac skrzynie uszkodzili mi jakas poduszke.
[ Dodano: 2008-12-17, 21:04 ]
Witam
Mam problem z autem. Wymieniłem kolo dwumasowe i sprzęgło po tym jak mechanicy oddali mi auto które nie trzyma obrotów, zaznaczam ze odłączyli akumulator. Dodatkowo kiedy obroty sie ustabilizują na całej budzie czuć wibracje.
To co zrobilem:
1. Podłączyłem auto pod VAG brak błędów
2. Wymieniony został filtr paliwa
3. Wymieniłem świece , na BERU poprzednie NGK byly brązowe jedna byla mokra, na jednej bylo widoczne przebicie. Po wymianie nie poprawilo sie a nawet pogorszylo.
4. Zastanawiam sie nad wymiana przewodów ale poprzedni wlasciciel twierdzil ze byly wymieniane, nie chce wydawac 400pln niepotrzebnie. Przewody NGK. Czy przewody moga wprowadzic takie problemy
5. Zrobilem adaptacje przepustnicy
6. Wymieniłem przewody podciśnienia
7. Odlączylem aku zeby skasowac kompa.
Brak mi pomysłów , moi mechanicy rozłożyli ręce.
Czy ma ktoś jakiś pomysł , może jakiś dobry mechanik w trojmiescie. Ręce mi opadaja.
[ Dodano: 2008-12-17, 21:04 ]
Witam
Mam problem z autem. Wymieniłem kolo dwumasowe i sprzęgło po tym jak mechanicy oddali mi auto które nie trzyma obrotów, zaznaczam ze odłączyli akumulator. Dodatkowo kiedy obroty sie ustabilizują na całej budzie czuć wibracje.
To co zrobilem:
1. Podłączyłem auto pod VAG brak błędów
2. Wymieniony został filtr paliwa
3. Wymieniłem świece , na BERU poprzednie NGK byly brązowe jedna byla mokra, na jednej bylo widoczne przebicie. Po wymianie nie poprawilo sie a nawet pogorszylo.
4. Zastanawiam sie nad wymiana przewodów ale poprzedni wlasciciel twierdzil ze byly wymieniane, nie chce wydawac 400pln niepotrzebnie. Przewody NGK. Czy przewody moga wprowadzic takie problemy
5. Zrobilem adaptacje przepustnicy
6. Wymieniłem przewody podciśnienia
7. Odlączylem aku zeby skasowac kompa.
Brak mi pomysłów , moi mechanicy rozłożyli ręce.
Czy ma ktoś jakiś pomysł , może jakiś dobry mechanik w trojmiescie. Ręce mi opadaja.
Mam ten sam problem i zrobiłem wszystko co napisałeś wyżej i nic to nie dało. Ale przynajmniej znalazłem coś ciekawego. Mierząc kompresje na poszczególnych cylindrach okazuje się, że po prawej stronie ciśnienie skacze od 9atm do 12. Dzieje się to na przemian co powoduje wibracje silnika.
A teraz najciekawsze: jak to poprawić ? - nie da się. Prawdopodobnie jest to błąd konstrukcyjny silnika który objawia się po przegrzaniu go. Problem jest w kanale odprowadzającym spaliny. Prawy kanał ma mniejszą średnice. Do tego część elementów jest poniklowane i po przegrzaniu silnika coś tam się dzieje. Nie pamiętam już co dokładnie ale tak tłumaczył mi jeden dobry mechanik.
A teraz najciekawsze: jak to poprawić ? - nie da się. Prawdopodobnie jest to błąd konstrukcyjny silnika który objawia się po przegrzaniu go. Problem jest w kanale odprowadzającym spaliny. Prawy kanał ma mniejszą średnice. Do tego część elementów jest poniklowane i po przegrzaniu silnika coś tam się dzieje. Nie pamiętam już co dokładnie ale tak tłumaczył mi jeden dobry mechanik.
było: A6 C5 2.8 Q
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm