Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALF 2.4 165 KM] Wibracje na jałowym, na obrotach ok. 2200 i świszczenie przy schodzeniu z 3000 obrotów

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
comkawu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 lut 2020, 14:02
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

[ALF 2.4 165 KM] Wibracje na jałowym, na obrotach ok. 2200 i świszczenie przy schodzeniu z 3000 obrotów

Post autor: comkawu » 26 wrz 2020, 22:06

Witam odwiedzejących ten temat,
proszę o Wasze sugestie co do tego samochodu, którego historia wygląda tak:
Na początku coś stukało:
https://www.youtube.com/watch?v=xZ4wIgtqLX4

Potem jakoś inaczej:
https://www.youtube.com/watch?v=0WVIFM-LjEc
I zdecydowałem o remoncie kapitalnym silnika. Umówiłem mechanika już miałem wszystko dogadane. W poniedziałek miałem mu auto podstawić, ale w piątek wybrałem się jeszcze w trasę około 500 km. Jakiegoś pogarszania się tych dźwięków nie było.

I po zakończeniu trasy auto chodziło tak:
https://www.youtube.com/watch?v=eigRV8OxO_I
W takim stanie na 100% przejechało 1km, a przypuszczalnie więcej, bo trasa była po autostradzie.


Auto pojechało do mechanika (innego niż umówiony, bo do umówionego miałem 500km).
Mechanik powiedział, że pękł napinacz, przskoczył rozrząd, nastąpiła kolizja i tłok (lub tłoki, nie wiadomo bo gość nie otworzył silnika tylko zdjął pokrywę zaworów) uderzając w zawór nie pokrzywił go("bo by nie palił na jeden cylinder") tylko cała energia poszła w wałek rozrządu i uszkodzone zostały elementy trzymające wałek rozrządu (takie jak tutaj: https://allegro.pl/oferta/audi-s6-a8-d2 ... 9048398262). Uszkodzenia polegały na tym, że na wszystkich wałek się odcisną a jeden pękł (dokładnie ten: https://archiwum.allegro.pl/oferta/audi ... 12034.html). Wymieniony został rozrząd, łańcuch z tyłu, uszczelniacze i ten pęknięty element 078457C E3. Po naprawach auto czasami słychać piski na jałowym biegu:
https://www.youtube.com/watch?v=Uegoe5pLFwA

Mechanik mówi, że te piski ucichną jak te uchwyty wrócął do swojego poprzedniego kształtu (nie pytajcie jakim cudem, nie wiem).
Dzisiaj zrobiłem mały test bo przy około 2200 obr./min czuć bardzo wyraźne wibracje na całym samochodzie. Chciałem sprawdzić czy to silnik może wibruje (użyłem do tego bańki z wodą). Okazało się, że są drgania na biegu jałowym, przy 2200 obr./min (gdzie bardzo czuję na fotelu kierowcy wibracje) silnik jest stabilny.
Na filmiku przez dłuższą chwilę trzymam auto w okolicy 2200obr./min, pod koniec wciskam do 3000obr./min (2:12) i puszczam całkowicie gaz. To co słychać napawa mnie przerażeniem i chciałbym zapytać czy ktoś ma pomysły co to może być. Poniżej film z ostatniego testu:
https://www.youtube.com/watch?v=ojkXVT0I8Lw

Proszę o pomoc i wszelkie możliwe tropy/sposoby diagnozy/konstruktywne porady.
Pozdrawiam

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: [ALF 2.4 165 KM] Wibracje na jałowym, na obrotach ok. 2200 i świszczenie przy schodzeniu z 3000 obrotów

Post autor: Nikostratus » 26 wrz 2020, 23:05

Jak dla mnie to nie możliwe by nastąpiła kolizja która uszkodziła wałek a nie tknęła zaworów ... Przy takim uszkodzeniu wałka wymiana stopek wałków nie powinna mieć miejsca a powinno się zmienić całą głowicę ( te elementy są dopasowane w fabryce do konkretnej głowicy i amen chyba że zakład obróbki silników zrobi co trzeba ). Świszczenie może wydawać niedopasowany element ( zacieranie się ). Wibracje mogą być spowodowane spadkiem kompresji po kolizji zaworów z tłokiem ( do sprawdzenia ciśnienie sprężania ). Możliwe że będzie konieczna zmiana głowicy ale to daleko wysunięta diagnoza.

comkawu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 lut 2020, 14:02
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ALF 2.4 165 KM] Wibracje na jałowym, na obrotach ok. 2200 i świszczenie przy schodzeniu z 3000 obrotów

Post autor: comkawu » 27 wrz 2020, 10:51

Nikostratus pisze:
26 wrz 2020, 23:05
Jak dla mnie to nie możliwe by nastąpiła kolizja która uszkodziła wałek a nie tknęła zaworów ... Przy takim uszkodzeniu wałka wymiana stopek wałków nie powinna mieć miejsca a powinno się zmienić całą głowicę ( te elementy są dopasowane w fabryce do konkretnej głowicy i amen chyba że zakład obróbki silników zrobi co trzeba ). Świszczenie może wydawać niedopasowany element ( zacieranie się ). Wibracje mogą być spowodowane spadkiem kompresji po kolizji zaworów z tłokiem ( do sprawdzenia ciśnienie sprężania ). Możliwe że będzie konieczna zmiana głowicy ale to daleko wysunięta diagnoza.
Dziękuję Nikostratus, na wtorek mam umówionego innego mechanika. Obawiam się, że faktycznie jakieś elementy tam o siebie trą i wszystko co się zetrze płynie do silnika (filtr oleju jest nowy, chyba powinien wyłapać takie opiłki) i robi jeszcze większe szkody. Druga moja obawa jest taka, że jeżeli została wymieniona jedna stopka (pęknięta) to reszta jest odkształcowa i wałek trzyma się na jednej stopce, tej która przypuszczalnie teraz się ściera. Jeżeli trzyma się na jednej stopce, a z tego co widzę jest co najmniej pięć punktów trzymających, to prędzej czy później (raczej prędzej) wałek nie będzie trzymany tak jak powinien i pojawią się tam luzy.

Da się jakoś sprawdzić VCDS-Lite stan zaworów lub jakiś parametr/y które wskazują na uszkodzenie zaworów?

marbaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:21
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krosno

Re: [ALF 2.4 165 KM] Wibracje na jałowym, na obrotach ok. 2200 i świszczenie przy schodzeniu z 3000 obrotów

Post autor: marbaj » 29 wrz 2020, 19:56

Już na pierwszym filmiku słychać że łańcuszki trą po obudowie. VCDS-Lite sprawdzisz ustawienie rozrządu i czy wstają fazatory. Stanu zaworów bez rozbierania nie określisz, można jak kolega pisał zrobić pomiar ciśnienia. Uszkodzenie wałka mogło powstać przy przeskoczeniu łańcuszka. Mechanik miał pojęcie o V-kach rozrząd robił na blokadach? Do ostatecznej próby zwal na chwilę pasek 6-peka bo świst może powodować osprzęt (pompa wspomagania, alternator, rolka napinacza)

comkawu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 lut 2020, 14:02
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ALF 2.4 165 KM] Wibracje na jałowym, na obrotach ok. 2200 i świszczenie przy schodzeniu z 3000 obrotów

Post autor: comkawu » 05 paź 2020, 12:27

marbaj pisze:
29 wrz 2020, 19:56
Już na pierwszym filmiku słychać że łańcuszki trą po obudowie. VCDS-Lite sprawdzisz ustawienie rozrządu i czy wstają fazatory. Stanu zaworów bez rozbierania nie określisz, można jak kolega pisał zrobić pomiar ciśnienia. Uszkodzenie wałka mogło powstać przy przeskoczeniu łańcuszka. Mechanik miał pojęcie o V-kach rozrząd robił na blokadach? Do ostatecznej próby zwal na chwilę pasek 6-peka bo świst może powodować osprzęt (pompa wspomagania, alternator, rolka napinacza)
Dziękuję, że zabrałeś głos. Trochę minęło od Twojej odpowiedzi i trochę się pozmieniało. Miałeś rację, że łańcuszek trze o pokrywę.
Jeden z napinaczy wyglądał tak:

Obrazek.

Pojechałem do innego mechanika.
Mechanik który mi to robił założył nowe napinacze (SKV czy to dobra jakościowo marka? Jak do niej ma się VAICO?) ale łańcuch stary.
Skutek?

Obrazek

Okazało się też, że w środku zostały plastikowe odłamki starego napinacza.
Świst był spowodowany paskiem wielorowkowym.
Sprawdzone ciśnienie i wynosi między 10 a 11 bara.
Cała robota musi być zrobiona od nowa.

Pytanie do wszystkich czy te części są Waszym zadaniem dobrej jakości?
NazwaNumer ETKASztukNazwa
Napinacz łańcucha rozrządu Lewy - cylinder 4-6078 109 087 c1Zawór sterujący, ustawienie wałka rozrządu VAICO V10-0007
Napinacz łańcucha rozrządu Prawy - cylinder 1-3078 109 088 c1Zawór sterujący, ustawienie wałka rozrządu VAICO V10-0008
Uszczelka pod napinacz058 198 2172-----w-zestawie------
Łańcuch rozrządu058 109 229 b2Łańcuch rozrządu FEBI BILSTEIN 25360
Uszczelka pokrywy zaworów078 198 0252Zestaw uszczelek pokrywy zaworów VICTOR REINZ 15-31798-01
Zaślepka wałka rozrządu078 103 113 e2Pokrywa wałka rozrządu FEBI BILSTEIN 32255
Uszczelniacz wałka rozrządu026 103 085 F4Pierścień uszczelniający ELRING 325.155
Uszczeliacz wału korbowego069 115 147 C1Pierscień uszczelniający wału korbowego VICTOR REINZ 81-24292-10
Napinacz paska wielorowkowego078 903133 ab1Zestaw paska klinowego wielorowkowego SKF VKMA 31066
Pasek wilorowkowy078 903 137 bc1-----w-zestawie------
Śruba imbusowa do napinacza paska wielorowkowegon10 065 0031

marbaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:21
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krosno

Re: [ALF 2.4 165 KM] Wibracje na jałowym, na obrotach ok. 2200 i świszczenie przy schodzeniu z 3000 obrotów

Post autor: marbaj » 05 paź 2020, 22:51

Mechanik który mi to robił założył nowe napinacze - Nie mów że to jest zdjęcie nowego napinacza :|

Na jakim oleju to jeździło i ile ma przejechane bo ciśnienie nie za-bogate, a nagaru jak w starym dizlu.
Kupa kasy i roboty przed Tobą, trzeba zdemontować cały rozrząd i wszystkie wałki żeby wymienić łańcuszki.
Musi być kumaty mechanik bo ustawienia różnią się na poszczególnych głowicach.
Pytanie czy warto ryzykować tyle kasy bez ściągania głowic i sprawdzeniu stanu zaworów, jak wystąpiła kolizja z tłokami.
Przy nawet niewielkim ugięciu zaworu z czasem występuje tgz. zmęczenie materiału i zawór może odpaść, skutków to nawet nie chcę sobie wyobrażać.
Nie piszę tego żeby Cię straszyć, tylko przedyskutować to z mechanikiem. Pozdrawiam.

comkawu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 lut 2020, 14:02
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ALF 2.4 165 KM] Wibracje na jałowym, na obrotach ok. 2200 i świszczenie przy schodzeniu z 3000 obrotów

Post autor: comkawu » 06 paź 2020, 21:52

Nie mów że to jest zdjęcie nowego napinacza
To jest zdjęcie starego napinacza. Nowy jest jeszcze w samochodzie.
Najprawdopodobniej w czwartek będą wymieniane te które są na VAICO (ok. 1200zł) albo MaxGear(ok. 500zł) (skąd taka różnica w cenie czy na prawdę VAICO jest takie dobre?). Zależy jaka jest kondycja reszty samochodu i ile pojeździ (chciałbym dłużej).
Co do kolizji to mechanik mówi, że jest mało prawdopodobne, że była kolizja. Powołuje się właśnie na ciśnienie które jest między 10 a 11 bar. Elsa mówi, że w nowym jest między 9 a 14 bar. Jakiś zapas jeszcze jest.
Żeby zwiększyć to ćiśnienie to trzeby by zrobić honowanie, nowe tłoki, nowe pierścienie, szlify zaworów, nowe zawory, wymienić uszczelki pod głowicami? Coś pominąłem?

Jeździło to na jakimś oleju z Orlenu 5W-30 (kupiony w auchan). Teraz przesiadłem sie na Motul 8100 X-CLEAN EFE 5W30. Przed zalaniem motula były zrobione dwie płukanki.
trzeba zdemontować cały rozrząd i wszystkie wałki żeby wymienić łańcuszki.
Musi być kumaty mechanik bo ustawienia różnią się na poszczególnych głowicach.
Być może dlatego pierwszy mechanik nie zdecydował się na wymianę tych łańcuchów.

marbaj sam remontujesz swój samochód czy masz jakiegoś mechanika?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga