Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5] v6 czasem chodzi jak v8

Silniki benzynowe
matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

[a6 c5] v6 czasem chodzi jak v8

Post autor: matelek » 13 lut 2011, 00:44

Witam ,
problem polega na tym ze czasem podczas jazdy silnik nagle zaczyna bulgotac jak v8(bulgot jak te stare amerykanskie v8na gazniku), trzesie sie cala buda, jak mu dodaje gazu to wkreca sie na obbroty ale z wyczuwalnym oporem.
Silnik zaczyna poprawnie chodzic po jakims czasie (czasem minuta czasem i 40 min) nie ma znaczenia czy stoje czy jade czy silnik jest zgaszony czy chodzi na wolnych.
Dzieje sie to zarowno na pb jak i lpg.
Przed chwila jak przyjechalem do domu to podnioselm maske ale nie bylo zadnej choinki pod maska zupelnie ciemno.
Za autem czuc niedopalone paliwo.
Kable , swieczki , przeplywka oraz cewka maja jakies 2000 km , na vagu nie ma bledow.
Gdy silnik zacznie bulgotac podczas spokojnej jazdy fis pokazuje chwilowe na poziomie 40 litrow w gore i ponizej 30 nie zeszlo nigdy.

Prosze o pomoc :)

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 lut 2011, 10:21

uuu . :) A cewka jakiej firmy ? i za ile ? Sprawdzić musisz vagiem go ale mi to wygląda na cewkę skoro mówisz ze ma 2000 . Albo na zatykający sie katalizator jakimś odłamkiem samego siebie.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 13 lut 2011, 10:33

katow nie ma. nazwy cewki nie pamietam - kupowana w intercarsie (dzis rano zobaczylem jeszcze raz pod maske i dalo sie dostrzec minimalne iskierki ale naprawde bardzo malutkie i widac je tylko pod odpowiednim katem)
Co mam sprawdzic vagiem ? bledow zadnych nie wyrzuca.
Myslalem ze to bardziej cos z przepustnica badz nie wiem wylaczenie sie wtryskiwacz(o ile to mozliwe) niz problem z cewka

p.s. jak ja mozna sprawdzic czy jest dobra w typowo domowych warunkach przez srednio uzdolniana osobe pod wzgledem mechaniki pojazdowej :)
I czy te malenski iskierki powinny sie tam pojawiac czy nie powinno byc nic widac ? (ktos kiedys na forum pisal ze tam sie zbieraja jakies ladunki i ze w tych silnikach jest to normalne-ile w tym prawdy sam nie wiem)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 lut 2011, 11:31

Z przepustnicą raczej jakbyś mial problem taki to odrazu wywalilo by błąd. Kurde te iskierki no też slyszałem że mają być ale jak żyję nigdzie nie widziałem żeby byly w innych autach . a W tym podobno to norma. A tak pozatym to dlaczego wymieniłeś cewkę na tą z intercarsu ? a w intercarsie jak daleś okolo 700 zł to kupiłeś toprana . Nie chce się narazić nikomu ale ja Toprana to bym nawet materaca nie kupił.

Jakie świece używasz powiedz jeszcze ? BKR6EKUB ? bo jak tak to wg ELSY do tego silnika idą inne świece o ile nie masz EGR . Wielu ludziom juz ta informacja pomogła . Prawidłowe bez EGR to BKUR6ET-10 takie szly też do starszych . Mają mniejszą przerwę i opornik. Pozatym są tańsze. A NGK w katalogu ma błąd bo jednak wydaje mi się że serwisówka ELSA się nie myli
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 13 lut 2011, 12:21

Wymienilem bo jedna cewka sie ulamala i nie dalo sie jej juz uratowac.
Ta cewka byla zamawiana wg. katalogu u znajomego w sklepie motoryzacyjnym ale nie pamietam jaka to firma.
Swieczki zakladal moj mechanik rowniez wg katalogu BOSCH PLATIN Fr 6 KI 332 S jednoelektrodowe.
Przy okazji wymienilem kable WN ale tez nie pamietam jaka firma to byla.
Wiec co mam reklamowac cewke i swiece ? Cewka to chyba da rade ale swiece chyba nie bardzo ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 lut 2011, 12:37

To calkowicie inna sprawa. Cewki też nie zareklamujesz bo byla wlutowywana z tego co wiem do kabli z modułu a tego nie wykonywałeś w sklepie chyba że masz znajomośc tam taką że ci uznają. A poza tym to zaznaczyłeś że to nie z tej się iskrzy. ÂŚwiece masz w porządku . A Pozatym musisz sprawdzić na którym cylindrze lub cylindrach źle pracuje . Jak na tych co są zasilane z tej nowej cewki to na 100% cewka padła.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 13 lut 2011, 12:44

Zle zrozumiales kolego:)
Cewke , kable , swieczki i przeplywke kupilem NOWE w tym samym czasie:)
Chcialem zrobic tak jak piszesz czyli wlutowac nowa ale nie moglem nigdzie dostac pojedynczej cewki i musialem kupic cala.
Zdjecie wyzej przedstawia moja stara cewke.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 lut 2011, 15:20

aachaa :) ok juz rozumiem . TO może być i tak ze Ci coś pada delikatnie ta cewka . Ja osobiście twierdze że nie powinno być tych przebić. Ale mogę się tu mylic ... no sam pomyśl :) iskierki w tym aucie powinny być na świecach zapłonowych. I tylko tam :)
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 13 lut 2011, 15:30

No na logike to jest tak jak mowisz :)
Zareklamuje jutro ta cewke i zobacze jak sie bedzie silnik sprawowal :)
Ciekawe jest ze to sie dzieje calkiem przypadkowo tzn nie ma jakiejs okreslonej sytuacji w ktorym praca silnika by sie pogorszyla.
Chyba ze ktos jeszcze z forumowiczow ma jakas teorie ?

[ Dodano: 2011-02-14, 00:34 ]
odpalilem auto 40 min temu .. jak tylko ssanie sie wylaczylo silnik znow bulgotal jak v8... i skrzynka tez zaczela dziwnie pracowac, szarpanie a przy stalej predkosci przezucanie biegami bez sensu oraz falowanie obrotow. I znow po przejechaniu moze z 1 km wszystko wrocilo do normy.
Czy to moze miec zwiazek z odmami ? bo je czyscilem jakis tydzien temu tylko nie pamietam czy sie to dzialo przed czyszczeniem czy dopiero po czyszczeniu
Zauwazylem jeszcze spadek obrotow do 400 (straszinie wtedy buda trzesie)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 14 lut 2011, 11:39

Coś mi się zdaje, że pomieszałeś coś z podciśnieniami. Mogłeś pozamieniać wężyki od skracania z Secondary Air System (o ile masz) lub w jakiejś innej konfiguracji.
Pozdrawiam,
Krisker

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 14 lut 2011, 12:12

kolego masz jakies podgladowe zdjecie ?
sciagalem jeden wezyk z podcisnienia ale tylko jeden.
Czyzby podcisnienie moglo spowodowac takie zachowanie auta ?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 14 lut 2011, 12:28

Jak ściągałeś tylko jedno podciśnienie, to raczej ciężko coś pomylić ;-) Ale sprawdzić nie zawadzi. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tego dźwięku V8 z 30v <co?> Co do obrazka: LINK
Pozdrawiam,
Krisker

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 14 lut 2011, 13:10

posiadam ten obrazek myslalem ze moze jakis inny bedziesz miec :)
bylem przed chwila posprawdzac wszystko i jest podpiete poprawnie.
0 podobnie moj silnik pracuje

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 14 lut 2011, 13:42

Niezły dowcip <lol> Jedynym elementem, który włącza się lub wyłącza i jest bezpośrednio związany z wydechem jest Secondary Air System. Aby go wykluczyć odepnij wtyk zaworu pokazanego na rysunku (zawory są w tylnej części silnika na górze (chyba pod osłoną "V6"). Jak masz czeka, to się zaświeci po odpięciu tego zaworu. Jak się nic nie zmieni, to nie jest wina SAS. Jak się poprawi, to znaczy, że to SAS i trzeba go naprawić :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Krisker

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 14 lut 2011, 17:54

chodzilo mi o to e sprzwdzilem wszystkie wezyki i odme i jest ok :)
sprawdze ten sas ale w srode bo autko u gazownika jest :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja