
[ALG 2.8 193 KM] Uszczelniacz wałka rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
[ALG 2.8 193 KM] Uszczelniacz wałka rozrządu
Cześć. Czy w lewej głowicy z tyłu na czujniku halla stosujecie dedykowany, lewoskrętny uszczelniacz, czy jakiś z gwintem "zmiennym" (co to w ogóle oznacza?)? Próbuję znaleźć coś typowo lewoskrętnego, ale w katalogach występują wersje tylko na przód - z prawym gwintem, np. 81-19299-10 Reinza lub 325.155 Elringa. Nie wiem, czy nie będzie ciekło... ETKA w ogóle pokazuje takie same uszczelniacze na przód i tył, tymczasem w ELSIE ostrzegają, żeby zwrócić uwagę na kierunek 

Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
krisker , ja nieco ponad rok temu zrzucałem u siebie rozrząd, robiłem uszczelki napinaczy , dekli i uszczelniacze wałków.
Zakupiłem Simeringi REINZ'a , dwukierunkowe. Po kilku dniach zauważyłem wyciek , oczywiscie leciało i to całkiem sporo z tego wałka o którym piszesz ( hall po stronie kierowcy ) , który kręci się w "lewą" stronę. Myślałem ,że uszkodziłem simering przy zakładaniu. Rozłozyłem tą stronę jeszcze raz, simering nówka , więc złożyłem. I co ? Dalej zapier...ło . Kupiłem simering ELRING'a , założyłem go nie demontując dekli ( odkręcenie blaszki halla , następnie nasadka średnicy simeringu + duża podkładka z tyłu+ długa śruba fi 8 i wciskanie simeringu ) .
Efekt , ELRING nie cieknie , a już mnie trafiało z tym wyciekiem
Także mam teraz 3 x REINZ , 1 x ELRING .
Z mojego doświadczenia, bierz ELRING ( jest tak samo dwustronny jak Reiznz ale możliwe że minimalnie krawędź uszczelniająca jest bardziej do środka silnika , przez co lepiej doszczelnia) . Jest szczelnie od roku.
--------------------
bawół1
Zakupiłem Simeringi REINZ'a , dwukierunkowe. Po kilku dniach zauważyłem wyciek , oczywiscie leciało i to całkiem sporo z tego wałka o którym piszesz ( hall po stronie kierowcy ) , który kręci się w "lewą" stronę. Myślałem ,że uszkodziłem simering przy zakładaniu. Rozłozyłem tą stronę jeszcze raz, simering nówka , więc złożyłem. I co ? Dalej zapier...ło . Kupiłem simering ELRING'a , założyłem go nie demontując dekli ( odkręcenie blaszki halla , następnie nasadka średnicy simeringu + duża podkładka z tyłu+ długa śruba fi 8 i wciskanie simeringu ) .
Efekt , ELRING nie cieknie , a już mnie trafiało z tym wyciekiem

Także mam teraz 3 x REINZ , 1 x ELRING .
Z mojego doświadczenia, bierz ELRING ( jest tak samo dwustronny jak Reiznz ale możliwe że minimalnie krawędź uszczelniająca jest bardziej do środka silnika , przez co lepiej doszczelnia) . Jest szczelnie od roku.
--------------------
bawół1